mksi auto pitää ajaa invapaikalle???
Näin tänään Lahden Renkomäessä 3 autoa, joista nousi yli 50-vuotiaita, joilla ei olut mitään syytä ajaa kyseiseisille paikoille? Muutenkin tuntuu, että tämä ikäluokka on sitä röyhkeintä toisinaan. Eivät osaa kiittää vaikka annat tilaa, auto ajetaan oven eteen yms. Muutama askel tekisi teillekin hyvää!!!
Kommentit (61)
Invaliditeetti ei aina näy ulospäin, mutta invakortti pitäisi auton tuulilasissa olla, jos sille paikalle ajaa...
Invaliditeetti ei aina näy ulospäin, mutta invakortti pitäisi auton tuulilasissa olla, jos sille paikalle ajaa...
Sanoiko ap tästä jotain... mutta tiedän, että lupa täytyy olla näkyvissä, mikäli sellainen on.
t. nro 8
Jokin henkinen sairaus, jonka vuoksi ei voi kävellä 10 m kauempaa?
Just, olet tyhmä.
Mutta jos tyyppi askeltaa kevyesti ja puuskuttamatta painavien kantamusten kanssa, on aika vaikea keksiä mikä se näkymätön invaliditeetti voisi olla.
Ap varmaan ajattelee, että "inva" näkyy aina ulospäin. Näinhän ei ole.
KUNHAN siinä auton ikkunassa on se invakortti. Sen on joku viisaampi katsonut sitten tälle henkilölle tarpeelliseksi, eikä se syy meille muille kuulu.
-3
Just, olet tyhmä.
Mutta jos tyyppi askeltaa kevyesti ja puuskuttamatta painavien kantamusten kanssa, on aika vaikea keksiä mikä se näkymätön invaliditeetti voisi olla.
Jos on parkkeerannut invapaikalle ilman sitä invakorttia.
Vaikka turhaahan se on, eihän sellaiset ihmiset osaa mitään ajatella.
Olisi kiva kuulla edes yksi sellainen sairaus.
"Pysäköintiluvan saamisen edellytyksenä olevana vammana pidetään
1) sairaudesta, viasta tai vammasta johtuvaa haittaa, jonka voidaan arvioida estävän henkilöä itsenäisesti kävelemästä ja joka kokonaisuudessaan tarkastellen on arvioitu tapaturmavakuutuslain 18 a §:n perusteella vähintään haittaluokkaan 11; tai
2) näön tarkkuutta, joka voidaan paremmassa silmässä arvioida enintään arvoon 0,1 tai joka on näkökykyä kokonaisuudessaan arvioiden vähintään tapaturmavakuutuslain 18 a §:n haittaluokan 17 mukainen."
Sitä ei kuitenkaan esim. puoliso saa käyttää ellei tuo vammainen itse ole kyydissä.
KUNHAN siinä auton ikkunassa on se invakortti. Sen on joku viisaampi katsonut sitten tälle henkilölle tarpeelliseksi, eikä se syy meille muille kuulu. -3
Just, olet tyhmä.
Ihme, että noita tartte palauttaa henkilön kuoltua.
pysty esim. raahaamaan painavia kantamuksia ostoskeskuksen toisesta päästä.
Ja pitäis se lupalappu olla näkyvissä kuitenkin...
i]Myastenia gravis on yksi Eukä todellakaan näy päällepäin.
[/quote]
Vituttaa suunnattomasti nämä ihmiset, jotka vetoavat kaikessa raskauteen ja lapsiin. Älä valita, itse olet itsesi siihen tilaan hankkinut!!!
raskaana ollessa ollut vaivoja vaikka ja mitä.. mieheni ajaa auton aina lähimmälle paikalle mistä pääsen helposti ja ettei tarvii kävellä pitkää matkaa.. maha niin kipeä ja kävellessä menee vuosi aikaa
Olen ehkä hankkinut itseni raskaaksi kun yritetty se 7 vuotta, mutta syytön minä siihen olen jos tulee vaivaa joille ei voi mitään!
Osa raskaana olevista on ihan terveitä koko raskauden ajan ja jos itelläni on joku vaiva mille ei kertakaikkiaan voi mitään niin minähän kävelen sen lyhemmän matkan ja siihen menee aikaa tosi paljon!
älä sie tuu saarnaa siinä yhtään invapaikoista!
Oletko itse muka täydellinen?
Vituttaa suunnattomasti nämä ihmiset, jotka vetoavat kaikessa raskauteen ja lapsiin. Älä valita, itse olet itsesi siihen tilaan hankkinut!!!
raskaana ollessa ollut vaivoja vaikka ja mitä.. mieheni ajaa auton aina lähimmälle paikalle mistä pääsen helposti ja ettei tarvii kävellä pitkää matkaa.. maha niin kipeä ja kävellessä menee vuosi aikaa
MIKSI pitää kauppaan lähteä jos raskauden vuoksi nippa nappa kävelemään pystyy???!
Ja JOS sinne on PAKKO lähteä, niin toimikaa seuraavalla kerralla näin;
1. Mies ajaa auton kaupan ovien lähelle (vaikka siihen inva-paikalle jos muuta tilaa ei ole)
2. Sinä nouset autosta pois
3. Mies ajaa välittömästi auton johonkin parkkiruutuun joka ei ole invapaikka (vaikka ihan parkkipaikan laitamille)
4. Mies kävelee kauppaan missä sinä jo olet.
Ja kun lähdette pois, sama juttu toisinpäin; mies hakee auton itsekseen kauempaa, ja nappaa sinut sitten ovien edestä kyytiin.
enhän minä nyt ala makaamaan kotona sohvalla päiviä pitkiä niinku lahna!
Hulluksiko luulette?! Tottakai minä yritän liikkua sen minkä itse voin, mut mitä edes ihmisiä voi tällainen kyrsiä kun ette itse ole invoja!
Muutkaan mitään valita niin pitää etsiä joku valittamisen aihe :D
NOLOA!
vaikken invalidi olekkaan. Ja on muuten ihan poliisin myöntämä laillinen lupa.
mun tädillä on vaikeasti kehitysvammainen tyttö ja käyttä vain silloin invalupaa kun tyttö on mukana ei käytä sitä koskaan kun jos saattuu yksin olemaa liikenteessä!
mitään asiaa ajaa invapaikalle? Luuletko sinä, että se näkyy päällepäin kenellä on siihen lupa ajaa? Että pitäisi olla molemmat jalat amputoitu, vai? Luvan myöntää poliisi ja kriteerejä vaikka kuinka paljon.
jotka alkoi jo reilut 2kk ennen laskettua aikaa ja ei tullut koskaan mieleenkään ajaa niiden takia invapaikalle paikka välillä olinkin niin kipeä ettei kävellä pystynyt. Ja saahan ne ostokset kärryjen kanssa auton viereen aika monessa paikassa!
Meidän Prismassa on neljä vapaata invapaikkaa paraatipaikoilla. Kun päätän ajaa yhdelle, kolme jää vapaaksi. Kun tulen kaupasta, kaikki neljä ovat taas vapaana! Näin se on joka kerta, en tiedä miksi invalidit eivät näytä käyvän Prismassa?
Ne on siinä niitä invoja varten. Ja eivät ole heitä varten vapaana, jos kaltaisesi laiskimukset niihin parkkaavat.
Silloin niitä paikkoja ei olisi, mutta sinulla on käynyt tuuri ja sinun kanssasi kaupassa ei ole ollut muita typeryksiä, jolloin edes ne muut paikat ovat vaapaana.
No mitäs jos kaikki olisvat yhtä pahveja kuin sinä?
Meidän Prismassa on neljä vapaata invapaikkaa paraatipaikoilla. Kun päätän ajaa yhdelle, kolme jää vapaaksi. Kun tulen kaupasta, kaikki neljä ovat taas vapaana! Näin se on joka kerta, en tiedä miksi invalidit eivät näytä käyvän Prismassa?
Ne on siinä niitä invoja varten. Ja eivät ole heitä varten vapaana, jos kaltaisesi laiskimukset niihin parkkaavat.
Silloin niitä paikkoja ei olisi, mutta sinulla on käynyt tuuri ja sinun kanssasi kaupassa ei ole ollut muita typeryksiä, jolloin edes ne muut paikat ovat vaapaana.