Ärsyttää...
Minulla on pikkusisko, joka asui keski-ikäiseksi äitimme luona, äitimme käy edelleen auttelemassa, käy siskon asioilla ja tekee ruokia jne. Sisko on lapseton sinkku, kuuden tunnin työpäivät, asuu työpaikan vieressä.
Minä muutin omilleni 18-vuotiaana, jo sitä ennen maksoin menoni itse.
Nyt olen loukannut selkäni pahasti ja on pakko pyytää apua tältä siskolta. Tyyliin kerran puolessa vuodessa.
Oli täällä eilen sikainfluenssan takia ja hoiti viisivuotiastani. Koko kämppä on kaaoksessa. Ruokapöytää ei ole korjattu, huonekalut ovat missä sattuu, kaikki tavarat, siis ihan kaikki, on riivitty hyllyistä pitkin lattioita.
Lisäksi kantaa sellaista epämääräistä muovikrääsää koko ajan. Ne menee rikki tänne sotkun sekaan saman tien.
Minä olen ihan kankea, enkä saa nosteltua enkä kyykisteltyä. Tallasin saman tien vahingossa uusimman turhan lelun päälle ja itkettää.
Isomman lapsen kaikki koulukamat on hukassa täällä kaaoksessa. Idea oli, että siskoni tekisi läksyt lapsen kanssa... Eipä tehty, nyt on sitten myös kirjat kateissa.
Sitten hän jaksaa selittää kuinka "auttaa" minua.
Ei jaksaisi olla äiti keski-ikäiselle...
Mulle tuli ihan hymynkare suupieleen, ei sillä, että naurattaisi sinun epätoivosi, vaan se, että ihan kuin minun kynästä kirjoitettua, paitsi, että siskoni asuu edelleen äitini nurkissa...
Etpä sinä voi asialle paljon mitään, mutta uskon ärsytyksesi,
minä voisin tilanteessasi sanoa: Vituttaa!!!
Oliskos sinulla jotain ystävää, kuka olisi enemmän ja ihan oikeasti avuksi?