Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätätkö sinä teillä, miten pitkään nukutaan?

Vierailija
18.11.2009 |

saattaapi olla tyhmä kysymys, mutta tällaiseen asiaan törmäsin parin ystäväni kohdalla.

He siis nousevat ylös lastensa kanssa (toisella 2v ja toisella kohta 4v), vaikka nuo lapset heräisivät klo 4 aamuyöllä!

Mä olen aina tehnyt niin, että meillä nukutaan vähintään klo 8.30 asti. Ei ole ollut ikinä minkäänlaisia ongelmia lasten kanssa. Lapset nyt 4v ja 2,5v sekä 4kk ikäinen poika.

Vanhemmilla lapsilla oli kesällä kausi, jolloin heräsivät jo klo 7. Alkoivat leikkiä huoneessan, mutta kävin sanomassa, että nukuttaisiin vielä hetki ja sammutin valot. Nukahtivat hetkessä. Tätä jatkui pari-kolme päivää, kunnes taas nukuttiin sinne lähemmäs 9.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eilenkin lapset nukahti 19.15 ja 19.45. Aamulla 6.30 ylös. Ehtii illalla siivoilla, levätä tai vaikka toljottaa TV:tä, tai viettää laatuaikaa miehen kanssa...

Aamuisin sen sijaan ihan se ja sama koska herätään, ikinä en ole virkeä heti, heräsin sitten 05.00 tai 11.00.

Tosin päivä menee päin honkia jos herätään vasta 08.00, kun kaverit on pihassa 9.00, enkä tunnissa herää niin, että saisin lapsille vaatteet ja aamupalat jne.

Vierailija
22/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksinkertasuus!

Kyllä lapset alkaa kouluun päästessään jossain vaiheessa nukkuun pidempään. Mutta minusta se on lähinnä ONGELMA, tämä siksi että lapset luuhaa ulkona pidempään, katsoo telkkaa.. Nukahtaminen venyy ja herätä tarttee aikaseen kouluun. Tästä alkaa väistämättä noidankehä että opiskelut alkaa huononemaan. Sitten ei syödä kunnolla koulussa, vedetään karkki- ja juoma-automaatista sokeria ja väsyttää entistä enempi!!!

Itse olen ennen lapsia ollut iltavirkku ja aamusin kiva löhätä myöhään.

Olen kotona neljän lapsen kanssa ja minusta on lähinnä sairasta että nukutaan kymppiin -kun sillon meillä valmistaudutaan jo ulkoiluun, ennen puoltapäivää tarttee ehtiä kotiin syömään ja nukkumaan päiväunia, isommat lapset menee sänkyyn lukemaan kirjoja!

Myöhään nukkuminen kertoo ainoastaan siitä omasta navasta.

Ei lapsen tartte nukkua pitkään. Opiskelut, työt hoituu keskimäärin kuitenkin AAMULLA.

Se, että me naiset ollaan kotona ei minusta tarkoita että maataan aamut ja miehet hoitaa pahimmassa tapauksessa töittensä jälkeen teidän kotitöitä joita ette tee: koska nukutte. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi määräänsä enempää nukkua, mutta kyllä meilläkin on ollut lapsilla kausia, että ovat yrittäneet alka aamukukkujiksi (siis ennen klo 6) ja silloin on vaan kehotettu jatkamaan unia. Joskus toimii, joskus ei, mutta ainakin näkevät, että muu perhe ei nouse ylös heidän rytminsä mukaan (eihän meillä tietenkään vanhemmatkaan nuku, jos taapero höpöttää ja riekkuu pinnasängyssä vieressä, mutta periaatteessa)

Mutta minulle on tärkeämpää se, että lapset heräävät pirteänä hoitoon 7 aikaan kuin se, että saan nukkua viikonloppuna pitempään. Eli meillä rytmi on tuo.

Vierailija
24/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, milloin herätään.. :)

Ap tarkentaa vielä, että lapset menevät nukkumaan klo 19.30 ja nukahtavat heti.

Kaikki lapset nukkuvat myös päiväunet. 4v ja 2v kaksi tuntia ja vauva tietysti pitempiä pätkiä muutaman kerran päivässä.

ap

Vierailija
25/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksinkertasuus! Kyllä lapset alkaa kouluun päästessään jossain vaiheessa nukkuun pidempään. Mutta minusta se on lähinnä ONGELMA, tämä siksi että lapset luuhaa ulkona pidempään, katsoo telkkaa.. Nukahtaminen venyy ja herätä tarttee aikaseen kouluun. Tästä alkaa väistämättä noidankehä että opiskelut alkaa huononemaan. Sitten ei syödä kunnolla koulussa, vedetään karkki- ja juoma-automaatista sokeria ja väsyttää entistä enempi!!! Itse olen ennen lapsia ollut iltavirkku ja aamusin kiva löhätä myöhään. Olen kotona neljän lapsen kanssa ja minusta on lähinnä sairasta että nukutaan kymppiin -kun sillon meillä valmistaudutaan jo ulkoiluun, ennen puoltapäivää tarttee ehtiä kotiin syömään ja nukkumaan päiväunia, isommat lapset menee sänkyyn lukemaan kirjoja! Myöhään nukkuminen kertoo ainoastaan siitä omasta navasta. Ei lapsen tartte nukkua pitkään. Opiskelut, työt hoituu keskimäärin kuitenkin AAMULLA. Se, että me naiset ollaan kotona ei minusta tarkoita että maataan aamut ja miehet hoitaa pahimmassa tapauksessa töittensä jälkeen teidän kotitöitä joita ette tee: koska nukutte. :D

aina täällä oppii uutta.

Vierailija
26/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia voi opettaa nukkumaan myös pidempään. Se on eriasia jos lapset aina olleet hoidossa ja siksi joutuneet heräämään aikaisin. Sen jälkeen on vaikea opettaa nukkumaan pidempään. Minä olen ollut kohta 10v kotona ja meillä lapset nukkuvat aamulla pitkään. tänäänkin lapset heräs klo 10. Oli mukava aamuhetki itsellä. Meilläkin on joskus joku yrittänyt nousta aamu kuudelta mutta sitten vaan sanon että nukutaan vielä. Tummennan huoneen jos valmiiksi kun tietää että keväisin alkaa tulemaan valoisaa aikasin. Ihmetyttää suorastaan jotkut kotiäidit (siis sellaset jotka pidempään olleet kotona)valittavat kun lapset herää kuudelta. sitten vingutaan kun väsyttää ja väsyttää ja hermot menee kun "maija" herää niin aikasin. T: viiden äiti

Vaikka olen ollut välillä töissäkin, nytkin ennen tätä vanhempainvapaata 4vuotta, mutta hyvin taas nukutaan :-) Jos palvelu ei pelaa esim. ennen klo 8 niin ei pelaa ja lapset kyllä nukkuu. Meillä on vielä ollut niin hauskasti, että jokatoinen on ollut vauvasta asti aamuvirkku, saa nähdä kuinka tämä kuudes...ainakin mahassa alottaa jo viideltä hillittömät pilleet. Ei piletä montaa kk siihen aikaan ;-D

Vierailija
27/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutaan pitkään. Itse oon aina ollut aamu-uninen ja jos lapsi herää ennen klo 8.30 niin otan vaikka väliin jatkamaan unia tai ainakin mammiin vielä hetkeksi. Ja aika harvoin se edes herää aikaisin, tänäänkin nukuttiin puoli kymmeneen! =)

Vierailija
28/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihmisen unen tarve on yksilöllinen. Jos toinen nukkuu 12 h, niin toinen nukkuu 9 h. Tätä ei voi muuttaa, hei!

Olkaa onnellisia, jos teillä on runsasunisia lapsia!

Vierailija
29/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siis joka aamu nukuta 10 asti. 9 on sellanen normaali. mikäs sen mukavampaa kun saa aamulla hetken olla ihan hiljaisessa talossa, juoda aamukahvia, olla netissä/lukea hesaria.

Vierailija
30/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska laitan aamulla koululaiset kouluun, joskus saatan jäädä vielä sänkyyn. En todellakaan ala pieniä herättämään sen takia että nyt vaan pitää nousta vaikka ei ole lähtö mihinkään.

Aamulla luen lehden ja juon aamukahvin rauhassa. joskus saatan viikkailla pyykkejä. Sellasta äänetöntä. Kyllä meillä kotityöt hoituu ihan päiväsaikaan. Kun mies tulee niin myöhään töistä että hän yleensä siivoaa oikeastaan ruokasotkut pois, kun yhdessä syöty.

T: tuo viiden äiti

Myöhään nukkuminen kertoo ainoastaan siitä omasta navasta. Ei lapsen tartte nukkua pitkään. Opiskelut, työt hoituu keskimäärin kuitenkin AAMULLA. Se, että me naiset ollaan kotona ei minusta tarkoita että maataan aamut ja miehet hoitaa pahimmassa tapauksessa töittensä jälkeen teidän kotitöitä joita ette tee: koska nukutte. :D

Vierailija
31/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt herää siinä 9:n aikaa joskus vähän myöhemmin jos on nukahtanut myöhemmin.

Ihan kiva kun saa aamulla juoda kahvia rauhassa ja hoitaa kotitöitä kuten pyykkejä ja järjestelyitä.

Kyllä teen niitä silloinkin kun lapsi on hereillä, mutta näin se on mukavampaa.

Ja olen kyllä yrittänyt herätellä tätä herraa joskus aikaisemmin kuin normaalisti heräisi. Tulos on se, että nukahtaa uudelleen tai sitten haluaa vähän ajan päästä heräämisestä jo päikkäreille.

Ja ei, meillä ei pikkuherraa valvoteta illalla sen toivossa että nukkuisi pidempää, käy nukkumaan siinä 19-20.

Vierailija
32/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sovi meille, 9 ollaan jo ulkona kavereitten kanssa leikkimässä. Isommat on kouluikäisiä ja nyt vasta (13 ja 12) ovat alkaneet nukkumaan vkonloppuisin jopa 9 asti. Eipä tulisi mieleenkään että meillä leikki ikäiset tai vauvatkaan nukkuisi yli 8!!! Jos lapsi nukkuu 10 tai jopa 12, miten saatte päivän ruuat mahtumaan jos uni tulee illalla kuitenkin 19-20?

4n äiti

Vierailija
33/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukututtaa pitempään?

Meillä on ollut aina aamuvirkkuja lapsia, kuten itsekin.

Minulle on sopinut hyvin, että ollaan noustu ylös klo 6. Illalla sitten laittoivat nukkumaan ajoissa.

Nyt kun ovat koulussa niin ei ole ongelmia aamunousujen kanssa.

Vierailija
34/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naapurin äiti olisi noussut lapsensa kanssa ylös.

Asuimme rivitalossa ja aika useasti tarjosin aamupalaa hänen 4 vuotiaalleen kun äiti vain makasi ja nukkui. OLi monet aamut roikkumassa meidän takapihalla jo klo 7 kun joutui viettämään aamut yksin.

Vierailija
35/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut mieleenkään että rupeaisin vauvan rytmiä muuttelemaan, pari kertaa yritin tosi huonoin tuloksin.

Vauva kävi yöunille silloin noin 22-23 ja ehti kyllä syödä ihan hyvin tuona aikana. Pikkuherra ei nimittäin nukkunut päiväunia juuri ollenkaan, eikä tee sitä edelleenkään.

Vierailija
36/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pikkuvauva-aikana. Eikä tullut mieleen että _väkisin_ rupeaisin vauvan unirytmiä muuttelemaan.

Vierailija
37/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi herää klo 4ltä, niin passitan takaisin sänkyyn nukkumaan. Jos herää arkisin 6n jälkeen, saa nousta katsomaan lastenohjelmia. Viikonloppuisin ohjelmat taitaa alkaa tuntia myöhempään. Itse nukun miehen kanssa viikonloppuisin vähintään 9ään ja sitä ennen lapsi ei saa tulla herättelemään. Tyttö on nyt 5v. Näin on menty parisen vuotta.

Vierailija
38/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herään ilman herätyskelloja 6, viimeistään 6.30.

Lapset saa nukkua 7 arkisin ja viikonloppuisin 8.

Onko se nyt jotain elämänihanuutta että makaa 10 asti aamupäivällä?

Ei mua väsytä aamuisin en kai muuten heräisikään ilman herätystä. Jos joku mamma valittaa että väsyttää kun Mauno-Kyllikki herää niin aikaisin niin mene kuule mamma aikaisemmin nukkumaan. Onko se joku normi että pitää roikkua aamuyöstä netissä tai tuijottaa telkkaria?

Toinen on että lapset laitetaan niin vietävän aikaisin pehkuihin että saadaan sitä "omaa aikaa" ja sekin aika käytetään netissä tai sohvalla. Ja taas valitetaan kun ei muksut nuku 15 tuntia putkeen.

Vierailija
39/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain oudon uneliaita lapsia. Meidän kaksivuotias menee nukkumaan 20 ja herää yleensä 7, nukkuu noin 2h päiväunia. Vauva menee nukkumaan 20 ja herää 6, nukkuu 3-4 tuntia päiväunia. Vaikea niitä on pakottaa enempää nukkumaan jos ei vain nukuta...

Vierailija
40/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti mukavampi herätä kun aamu on jo sarastanut. Kamala ajatus että joutuisi monta tuntia aamulla olemaan hereillä, kun ulkona vielä pilkkopimeää. Iltaisin on kahdesti viikossa harrastuksia klo 18-19 isommalla lapsella. Ei mitenkään ehtisi nukkumaan ennen klo 20.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän