Mua siis todella nyppii nämä kommentit (imetyksestä)
Imetän vielä meidän 1,5v ikäistä kuopusta. Edellistä lasta imetin 2v4kk ikäiseksi, lopetin koska olin raskaana rv17.
Jatkuvasti saa kuulla kommentteja, että "kai sinä imetät sitä vielä koulussakin" tai "koitas nyt lopettaa ennen kuin se menee kouluun" ja sitten näitä mukahauskoja vitsejä siitä miten lapsi välitunnilla käy syömässä tissiä jne jne.
Anteeksi, mutta te jotka näitä vitsejä lauotte joko täällä netissä tai tuttavillenne livenä niin kertokaa, että onko teidän mielestänne noin 2vuotias TAAPERO sama asia kuin koululainen?
Valtaosalla tuon ikäisellä on vielä vaippa ja tuttikin eikä heille heitellä vitsejä että "käytkös vaihtamassa sen vaipan välitunnilla aina" tms.
Kommentit (9)
Aioksä imettää sitä vielä koulussaki? No onhan sitten ainakin mielekästä tekemistä välkillä! No sori... ;)
lapsen, joka osaa jo puhua, imettäminen on ällöttävää. Sori. Ja ihmettelen myös lapsia, jotka pitkälti yli 2-vuotiaana käyttävät vielä päivävaippaa. Sori siitäkin.
lapsen, joka osaa jo puhua, imettäminen on ällöttävää. Sori. Ja ihmettelen myös lapsia, jotka pitkälti yli 2-vuotiaana käyttävät vielä päivävaippaa. Sori siitäkin.
että millainen on sellainen aikuinen, vielä nainen ja äiti, jonka mielestä imetys on ällöttävän näköistä. Ja perusteluna se, että lapsi osaa puhua. On muuten paljon 3 vuotiaitakin jotka ei vielä puhu - silloin se ei sitten ällötä vai? Ei meidänkään taapero kauheasti puhu eikä varsinkaan vieraiden aikana eli ilmeisesti hänen imetyksensä on sinusta suht ok?
Montakohan lasta on tuollaisella, joka sanoo että ihmettelee lasta jolla on yli 2veenä vaippa? Yksi? Itselläni on kolme ja voin vain todeta, että se riippuu todella paljon lapsesta koska se vaippa on mahdollista jättää pois. Meillä esikoiselta jäi 2v8kk ikäisenä (päivä ja yövaippa kerralla, ilman vahinkoja) ja kakkoselta 1v11kk ikäisenä. Kolmosesta en osaa vielä sanoa.
Ja surkuteltiin äiti-lapsisuhdetta. Ehkä on parempi vaan jättää nämä ketjut lukematta - tulee vaan nimittäin niin käsittämättömän paha olo.
Väkisin lopettaneet tai pulloa alusta asti antaneet purkavat tunteitaan - imetyskö ällöttävää????????????
oli vain sellainen yleismittari. Jos lukuihin mennään, niin yli 1-vuotias on musta liian vanha tissille. Juu, voi olla mun omaa rajoittuneisuuttani, mutta ei se ällötystä helpota.
Minä olen vanhan kunnon pottatreenin kannattaja ja olen jokusen lapsen nähnyt kuivaksi oppivan, joten en todellakaan suostu allekirjoittamaan sitä, että kaikki ovat siinä niin yksilöllisiä. Mutta en jaksa siitä täällä sen enempää kiistellä.
oli vain sellainen yleismittari. Jos lukuihin mennään, niin yli 1-vuotias on musta liian vanha tissille. Juu, voi olla mun omaa rajoittuneisuuttani, mutta ei se ällötystä helpota.
Minä olen vanhan kunnon pottatreenin kannattaja ja olen jokusen lapsen nähnyt kuivaksi oppivan, joten en todellakaan suostu allekirjoittamaan sitä, että kaikki ovat siinä niin yksilöllisiä. Mutta en jaksa siitä täällä sen enempää kiistellä.
Kumpikaan ei ole kahta kertaa enempää istunut potalla ennen kuin on vaippa jätetty pois. Ja toiselta siis 2v8kk ja toiselta 1v11kk. Helppoa kuin mikä, kun osaa lukea lastaan ja näkee että koska se vaipasta luopuminen onnistuu ilman mitään "pottatreenejä". Kuopus nyt siis 1,5v ja kerran istunut potalla ihan ohimennen hetken.
Huvittavaa kyllä, että sinä yrität lokeroida lapset siinä, että kunhan vain treenaa niin lapset ei ole kuivaksi oppimisen suhteen mitään yksilöitä. Kirjoita ihmeessä kirja aiheesta niin jokainen tietää miten lapsen saa väkipakolla kuivaksi ennen 2v, koska sinä kerran tiedät miten se tapahtuu ja myös onnistuu aina.
Mua ärsyttää että hyvä ystäväni kysyy multa joka kerta tavatessamme että vieläkö sä aiot kauan imettää (nyt 11kk) On kysynyt tätä jo noin 4 kuukautta. Ja joka kerta mä sanon samalla tavalla että en tiedä, en ole suunnitellut. Itse on äiti joka imettää alle puoli vuotta, juurikin sen takia että "se on ällöä".
Hittoako se kellekään muulle kuuluu, kauanko mä aion imettää? Onneksi mä olen jo tajunnut, että niin tai näin, aina on väärinpäin. Esikoisen kanssa imetys ei sujunut alkuunkaan, ja oli pullovauva. Silloin arvosteltiin siitä, etten imettänyt. Nyt kuopus on 7kk, koskaan ei ole tuttipulloa huolinut, ja imetän edelleen, mutta eiköhän sekin ole väärin. 4kk:n iässä alkoi kommentointi siitä, aionko ollenkaan antaa kiinteitä hänelle, ja 5kk iässä kun soseet aloitettiin, alkoi paasaus siitä, että jo pitäisi imetys lopettaa ja vaihtaa pullolle. Viimeksi eilen eräs tuttu kysyi, aionko vierottaa lastani imetyksestä lainkaan (kun piti lähteä tapaamisesta ajoissa kotiin imettämään).
No, mä olen jo pari kk sanonut kaikille arvostelijoille/ihmettelijöille, että kyllä mä ajattelin mennä pojan mukana armeijaankin, ettei tarvi imetystä sen takia lopettaa :D
Esikoisella oli päivävaippa vielä 3-vuotiaana, joka tietenkin merkitsi että "se ei ikinä opi kuivaksi"! Huoh.