Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulo lähtee! Miten saa 1-vuotiaan lopettamaan kiljumisen??

Vierailija
09.12.2009 |

Meillä tyttö 1v2kk kiljuu toooosi kovaa ja korkealta. Lähinnä omaksi ilokseen ja myös silloin kun kiukustuu. Miten saa tuon kiljumisen loppumaan? Ärsyttää kun jossain ravintolassakin alkaa kiljua, johan siinä muutkin asiakkaat ärsyyntyy.

Ollaan kokeiltu kieltämistä, napakka EI SAA aina kun kiljuu. Ei ole tehonnut. Ollaan kokeiltu olla myös noteeraamatta mitenkään, eilen se tehosi autossa. Lopetti kiljumisen aikansa kiljahdeltuaan kun kukaan ei noteerannut. En tiedä tosin lopettiko kenties siksi että itseään alkoi sattua kurkkuun kiljuminen.

Toinen huono tapa on sylkeminen muita päin. Siis päristää kielellä niin että kuola lentää, eihän noin pieni nyt sylkeä osaa. Ärsyttävä tapa sekin kun tekee sen päin naamaa. Siinä on jotenkin auttanut kun kieltää ja ohjaa muihin hommiin tai kiinnittää lapsen huomion muualle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kokemusta koirien kouluttamisesta, ja nyt esikoinen 4v. Oikeesti tosi moni asia menee perille juurikin samoilla konsteilla koiran ja ihmisen pennulle!! Välitön palaute ja palkitseminen, johdonmukaisuus, huomiotta jättäminen... Sekin, että asia pilkotaan osiin (vrt. nouto) ja opetellaan ihan pieni hetki kerrallaan.

Keksit ite varmasti lisää esimerkkejä - ainakin sitten kun lapsukainen jaloillaan ja muutoinkin jo touhuaa. Onnea odotukseen!

Vierailija
2/10 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hoitolapsi kiljui muutaman kuukauden ajan alle 1,5-vuotiaana. Se oli kyllä hirveää aikaa, joten pliis, älkää viekö lapsia hoitoon, ennen kuin olette saaneet kiljumisen kitkettyä. Pahimpaan aikaan pidin itse iPodia korvilla, kun korvatulpat huimaa mua. Muttaa siis, palkitseminen ja huomiotta jättäminen on ne, mitkä toimii parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottaako sanoja vai vain kiljuntaa.

Sylkeminen muita päin huvittaa kun kyseessä noin pieni.

Osta korvatulpat saa parilla eurolla apteekista.

Vierailija
4/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan samaa, kiljuu ja kirkuu tosi kovaa hermostuessaan tai innostuessaan.

Innostuskiljumiseen ei olla puututtu, kiljukoon :) ja kuulee ihan normaalisti kyllä ja "puhuu" myös normaalilla äänellä.

Hermostusmis-/kiukuttelukiljumiseen (kirkumiseen) yritetään suhtautua rauhallisesti ja samoin, kuin kiukutteluun nyt muutenkin.

Eiköhän tuo vaihe kohta mene ohi. Sylkeä tulee ja hampaat kutittavat... Toisia päin päristelyssä ei oikein muu auta, kuin just ohjata päristelyt/huomio muuhun suuntaan

Vierailija
5/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös miettinyt asiaa paljon. Tyyppi täytti juuri 2v, ja tätä on tosiaan kestänyt vuoden verran. Muut lapset eivät tätä ole tehneet.

Melkeinpä tehokkaimpia keinoja tuo huomiotta jättäminen, eipä meilläkään siis mitään ihmekonsteja ole keksitty "ongelmaan".

Mojova päänsärky siitä on itelle tullu monet kerrat, ja tuntuu että korvat tosiaan repee paineesta jonka se yhtäkkiä aiheuttaa. Ilman muuta korvatulpat käden ulottuville, ei se tee susta yhtään huonompaa vanhempaa, jos hermo siten kestää pidempään!

Vierailija
6/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin siksi aikaa ehkä jonnekkin missa sää yksinään huutaa, hakee sit pois ku on hiljaa. Tosin mitä mä tiedän, ku eka vasta tulossa, mutta samalla tavalla koulutan koiriani ;)

Vierailija
7/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksittäisiä sanoja, joten ei sen omassa kuulossa mitään vikaa pitäisi olla.

Täytyy vaan pistää itselle Peltorit korville niin ehkä oma kuulo säilyy vielä eläkevuosiinkin. Tuo huomiottajättäminen onnistuu kotona mutta jos ollaan jossain muualla niin kyllä se alkaa häiritä. esim. kaupassa, ravintolassa tai kylässä. Ei muut ihmiset välttämättä halua korvatulppia kaivella esille.

Noh, täytyy toivoa että menee ajan kanssa ohi tämä kiljuntavaihe.

Ap

Vierailija
8/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhu sinä hänelle aina vain hiljaisemmalla äänellä.

Sylkeminen pitäisi saada heti loppumaan,ällöttävä tapa.

Vierailija
9/10 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa vain 2 sanaa.... Hänellä on todettu ihan vauvana kuulossa vikaa, mutta nyt viimeisissä testeissä kuulo ok. Alkaa kyllä epäilyttää:(

Vierailija
10/10 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa! Itse varmaan flippaisin, hyvä että te jotka ootte poikinu kestätte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän