Vaatimattomin tarjoilu joilla voi rippijuhlan läpi viedä
Kommentit (50)
Karjalanpiirakoita + munavoi
Pullaa (esim. pitko)
täytekakkua
kahvikakku
pikkuleipiä/keksejä
kahvia, teetä ja mehua
Jos leivot itse, niin tämä tarjoilu ei paljoa maksa.
kun rippijuhlissa väkisin menee aikaa (ensin kirkko ja sitten kotiin), niin kaikille tulee kyllä nälkä.
Eli ehdottaisin, että tarjoat ruoan.
Siis esim. keitto ja leipää. Tai esim. kinkkukiusaus tms. ja leipää ja salaattia. Jos tarjoaa ruokaa, ei mielestäni kahvin kanssa tarvi olla enää paljon mitään, vaan riittää vallan hyvin esim. kahvi ja kakku.
Tulee edulliseksikin!
sämpylät(tee itse)
täytekakku
kuivakakku
pulla
keksi
mutta kivat muistot jäi enkä ole edes koko budjettia ajatellut. Oli itsetehtyjä cocktail piirakoita ja munavoita, 2 täytekakkua, pipareita ja lohikeitto.
Tarjoa lämmin ruoka ja täytekakku (siihen lisäksi halutessasi vielä pikkuleipiä tai pullakranssi).
Pääset varmasti halvimmalla siten.
Lämpimäksi ruuaksi tietysti joku edullinen (kasvispitoinen keitto) ja lisäksi tarjolle itse leivottuja sämpylöitä. Täytekakun ja muut mahdolliset makeat teet tietysti myös itse ja varmasti lapsesikin voi auttaa.
en käsitä tätä avausta lainkaan. Itse olen köyhä yksinhuoltaja ja en ole tinkinyt lastenjuhlista koskaan.
Tarjoilut ovat runsaat.
Muulloin köyhäillään senkin edestä, juhla ja arki pitää osata erottaa.
Jos on todella kyse köyhyydestä tämän avaajan tapauksessa luulen että sosiaalivirasto antaa tukea rippijuhlia varten.
Lisäksi on seurakunnan diakoni jolta voi pyytää taloudellista tukea, antavat jonkun ostokortin tms. ehkä maksavat jonkin laskun niin jää juhliin rahaa.
Tämä on vain ja ainostaan tahdon asia.
Köyhyysloukussa on tullut oltua jo yli viisi vuotta ja monesti on niin että viimeinen viikko ennen rahapäivää eletään kymmenellä eurolla.
Toki varaan aina rahapäivänä varmuusvaraa kuiva-aineisiin ja ostan -30 % tuotteita pakkaseen.
Itse tekemällä saa edullisesti tarjottavat ja tämä on jälleen tahdon asia.
Netti pursuu mitä erilaisempia ohjeita jos ei satu omistamaan keittokirjaa.
Minua pistää vihaksi tällaiset jutut että lapsen tärkeä juhla tyrittäisiin ala-arvoisilla tarjoilulla.
Miten olis, jos tarjoisitte teinin lempiruokaa? Siis jos se ei ole sisäfilettä...
Meillä on esim. kastejuhlissa ollut täytekakkua ja jotain ihanaa keittoa ( +smetanaa, raejuustoa tms ja jotain yrttejä ripoteltavaksi päälle ) ja ite leivottuja sämpylöitä + voita, sekä kahvia ja teetä.
Voiskohan tollasta tarjota rippijuhlassakin? Voi olla ihan tyhmä idea muiden mielestä, ite tykkään ja tykkäisin.
Kukkia en ole ostanut, vaan ottanut pihalta syreeninoksia, pihlajanoksia jne.
Näin talvella vois tehdä ehkä kuusenoksita jonkun kauniin asetelman ja laittaa kynttilöitä. Puhtaanvalkoinen pöytäliina alle, niin kaunista tulee!
tupakkaa ja löytyykö kaljaan rahaa?
Monesti näillä köyhimmillä on varaa em. asioihin.
Ehkä teillä ei ole näin mutta kaupan kassalla on tullut nähdyksi monenlaista sosiaalitapausta.
Lapsille on hädin tuskin jotain ruokaa mutta ensimmäisenä maksetaan tupakat ja oluet ja sen jälkeen ostetaan ruokaa jos rahat riittää.
kuivakakkua ja pullaa lähes kaikilla. VOIKO OLLA KÖYHEMPÄÄ, samalla vaivalla saa jotain paljon parempaa: suklaakakku esimerkiksi. KUKAAN ei halua pullaa ja kuivakakkua, meillä kun joskus anoppi on tuonut minun pöytään, niin kukaan ei ole ottanut.... en minäkään ota koskaan.
Meillä on ensi kesänä kyseiset juhlat ja kyllä jo suunnittelen mitä tarjoan. Ja ne tarjottavat ovat sitten sellaiset, joista puhutaan pitkään :-)
Täytekakkukin on aika YÖK
Laita vaikka lasagne ja salaatti ja sitten pikkubebejä ja suklaakonvehteja.
voiko olla tylsempää ja mauttomampaa kuin pulla ja kuivakakku ? no ei olkein voi.... huh huh. Rippijuhlat ovat tärkeä asia lapselle, ensimmäiset kunnon juhlat. Kyllä niihin pitää nähdä vaivaa.
Meillä tarjottiin:
sitruunamarinoitu härän ulkofile (kylmänä)
basilikakane (kylmänä)
fetasalaatti
leipäjuustosalaatti
perunasalaatti
kinuski täytekakku
britakakku tuoreista mansikoista
juustokakku
suklaakakku
ja kaikki meni ja hyvää oli
tai tiikerikakkua jne niin kukaan ei ota niitä (jos on jotain muutakin tarjolla) Tulee mieleen 60-luku, puuttuu vain Hannatädin pikkuleivät vai mitä ne kivikovat pikkuleivät ovat, joita kaikilla mummoilla on aina
HAloo, netti on TÄYNNÄ mitä ihanempia uusia ohjeita ja mammat laittaa pullaa ??
ja rasvapikkuleipien syömisestä.
Eikä tulisi kiusausta "maistaa kaikkea".
ei kukaan enää nykyaikana voi laittaa rippijuhliiin pöytään pullaa ja kuivakakkua :D
Ensimmäisten budjettia ei laskettu. Toisiin meni tonni tarjoiluihin. Tarkoitus oli vain kysäistä,miten yksinkertaisen tyylikkäästi voi juhlat järjestää maksamatta itseään kipeäksi? Siis hyvät juhlat mutta ei ökyt. Ei meinattu kahvilla ja Marie-kekseille näitäkään läpi viedä mutta tarkoitus olis tarjota eri tarjottavat kun edellisissä on ollut samat niin ajattelin samalla budjettia tarkistaa.
oli rippijuhlissa noin 60 vierasta, eikä mennyt paljoa rahaa: sankari kertoi mitä halusi ja teki suurimman osan itse! Hyvää oli ja riittävästi... (teki suolasia piiraita sekä täytekakun ja salaattia)
lohikeitto KERMAAN, perunat j amuut ei maksa paljon mitään ja 15 eurolla saa ison kalan. Ja musita tehdä kermaan..
sit vihreä salaatti ja itse tehdyt sämpylät
täytekakku (ei peruskakkua vaan joku erikoisempi: sacher kakku, kinuskikakku tai muu)
juustokakku keksipohjalla
joku pikkuleipä (EI PERINTEINEN)
ei varmaan maksa 100 euroa enempää
se laitetaan hopeatarjottimelle ja kransssin sisään laitetaan pikkuleipiä.
Samanlainen perinne kuin esim. hääkakku
Meillä tulee vähän kauempaa aina juhliin osa vieraista, ja siksi on kahvipöydän tarjottavien lisäksi muutakin tarjolla.
Tässä pari ehdotusta
-cocktailpiirakat voideltuina, ehkä munavoi
-suolainen piirakka (esim. pizzapiirakka-tyyppinen pellillä)
TAI
-lohikeitto tai hyvä lihakeitto tms. + rieskaa ja leikkeleitä
Lisäksi meillä on aina ainakin kahdenlaista (yleensä useampaa, nopeita tehdä, eikä niin kovin kalliitakaan) kuivakakkuja, tiikerikakkua, suklaakakkua, pätkiskakkua, taatelikakkua, sulttaaninkakkua, maustekakkua, hedelmäkakkua tms.
sekä pipareita tai hannatädinkakkuja tai muita pikkuleipiä+lisäksi kaupan keksejä
pullakranssi
täytekakku (yleensä vähintään 2, vieraita on paljon)
jos on paljon lapsivieraita lastenpöydässä on ollut yleensä mokkapaloja ja karkkikuppi, lastenkeksejä erikseen
Juomina kahvi/tee, mehu, maito, joskus kotikalja
Näillä on menty ristiäiset, rippijuhlat, häät, suuremmat syntymäpäivät ym.
Sitten teet täytekakun ja pari kuivakakkua. Lisäksi vaikka suklaata. Ei ole noloa.