Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laiskaksi on mennyt juhlien valmistelu monilta tuttavilta - ei huvittaisi mennä vieraaksi.

Vierailija
17.11.2009 |

Vähän aikaa sitten oli esim. synttärit, jossa oli tarjolla aikuisille vain suolaista piirakkaa, täytekakkua ja viinirypäleitä. Lähinnä lapsia varten oli varattu sitten keksejä (kaupan), karkkeja ja sipsejä. Ja parasta oli, että juhlakalun äiti oli leiponut suolaisen piirakan - eli emäntä itse ei ollut muuta viitsinyt kuin kakun vääntää!

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen liian väsynyt tai kiireinen valmistelemaan ne kunnolla. Vähän tuo pienempi viime viikolla itkeskeli, kun kerroin että synttäreitä ei tule, kun minulla olisi ollut aikaa vain siivoamiseen, koristeluun ja kakuntekoon, mutta piiraat ja keksit olisivat jääneet kokonaan tekemättä. Lohdutin, että on vieraat ainakin tyytyväisiä!

ma en ole tata tajunnu ja on tullu pidettya just tallasia huonoja juhlia, joissa ei ole itseleivottuja kakkuja ja piirakoita.

Mutta nyt makin tan opin - eipa tule meillekaan enaan minkaanlaisia juhlia, jollen kerkee kaikkea itse tehda. En halua kiduttaa enaan vieraita.

Taidan lahtea ensiksi istamaan lehman, kanoja ja muuta, etta saan omat kanamunat ja kerman siihen kakkuun.

Eihan se nyt ole mitaan jos ne ostaa kaupasta.

Ja kai tassa taytyy sit alkaa viiniakin panemaan, jotta voin kutsua aikuisia ruokajuhliin... ja mitas alkaisin viljelemaan...

Vierailija
62/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettää juhlien järjestäjälle etukäteen ruokatoivomuslista tai vaikka kakkureseptejä. Sit ehkä saa syödä mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi synttreillä oli kolema erilaista Lidlin kakkua, suolakeksilajitelma, sipsiä (ei dippiä), valmista kaupan pitsaa paloina. YÖK. Emäntä tuputtaa, ottakaa herkkua, ottakaa herkkua. En tykkää ollenkaan kaupan valmiista kakuista ja muista lisäainemöykyistä.

Vierailija
64/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seura on niin huonoa, että laitetaan tarjottavat sen mukaan. Itse käyn synttäreillä ja kylässä seuran vuoksi enkä ikinä ynnäile korreloiko tarjoomukset, siivouksen taso tai isäntäväen vaatteet tuomaani lahjaan.

Vierailija
65/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi niukat :) 1 täytekakku, lasten autokakku, muffinsseja ja keksejä. Suolaista en ehtinyt tekemään vaikka tarkoitus oli.

Yleensä (kutsutuista ja ilmoittautuneista riippuen) teen myös salaattia ja jotakin suolaista siihen päälle. Vieraita monesti todella paljon ja tarjottavat sitten myös hupenevat.

Mutta tuo ap:n tapaus kuulostaa hyvältä! Miksi tehdä kauheasti tavaraa tarjolle? Varsinkin jos ei kauhean paljoa vieraita ole?

Vierailija
66/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tykkäävät karkeista, sipseistä ja kaupan kekseistä. Jos yrittää laittaa lapsille jotain hienompaa, niin monelle ei kelpaa. Aikuisille riittävät kakkukahvit juhlistamaan lapsen synttäreitä.

Muissa kuin lastenjuhlissa tarjottaviin panostetaan tietysti eri lailla.

Vierailija
67/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa vieraille tarjottiin kahta erilaista karkkilaatu. Ei mitään muuta! Se oli kyllä juostenkustu jos jokin!

Itse panostan aina juhliin jotka meillä järjestän. Mielestäni jos ihmiset vaivautuvat paikalle ja tuovat lahjoja, niin kyllä he ansaitsevat myös kunnon tarjottavat. Myös lapset.

Meillä oli lastenjuhlissa (joissa ei siis ollenkaan aikuisia) kakkua, jätskiä, mokkapaloja, popcornia, sipsiä, 4-eri karkkilaatua, suklaapusuja, coctailtikkuja, suolakaloja, suolatikkuja, limua, mehua...jne.

Vierailija
68/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolot ja aikansa eläneet. Jotain muuta välillä!

Vierailija
69/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten puuhailen, touhuan ja harrastan mieluummin kaiken töiltä liikenevän aikani lasten kanssa.

Vierailija
70/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

namia. Ei koskaan vanhanaikaisia.

Vierailija
71/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä oikein odotit?

Vierailija
72/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai miettimään, että minäpä teen tämänkin paremmin. yleensä nämä on olleet tilaisuuksia, joihin menen viihtymään toisten aikuisten seurassa. syödä voin kotonakin. hitto, en muista mitä olen edellisellä kerralla millään kutsuilla syönyt.

sen verran minäkin muistan, että parhaat ruokabileet, joissa olen ollut, olivat kahden thainaisen (suomeen naidun vaimon) järjestämät. kyse oli tupareista, ruokaa oli tarjolla viittä tai kuutta lajia keitoista suomalaisiin lohipiirakoihin ja ihmeellisiin taikinapalloihin joiden sisällä oli kananmunaa ja kasviksia. jälkiruokana oli upeita joutsenen muotoon käsin väännettyjä pähkinän makuisia leivonnaisia monen muun makean syömisen lisäksi. yksissäkään suomalaisten järjestämissä en ole sellaiseen tainnut törmätä. enkä pyri siihen itsekään.

Vierailija
73/73 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkään että kun juhlat on niin tarjottavat on sitten kans juhlalliset. Esim. mies kun pitää kekkerit niin se ostaa keissin olutta (itselleen) ja heittää pöytään pari sipsipussia. Hiukan tökeröä!

Minä kun pidän juhlat niin huolehdin että syötävää on boolin ohella kaikenlaista. Suolaista, makeaa, gluteenitonta, laktoositonta jne.