Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laiskaksi on mennyt juhlien valmistelu monilta tuttavilta - ei huvittaisi mennä vieraaksi.

Vierailija
17.11.2009 |

Vähän aikaa sitten oli esim. synttärit, jossa oli tarjolla aikuisille vain suolaista piirakkaa, täytekakkua ja viinirypäleitä. Lähinnä lapsia varten oli varattu sitten keksejä (kaupan), karkkeja ja sipsejä. Ja parasta oli, että juhlakalun äiti oli leiponut suolaisen piirakan - eli emäntä itse ei ollut muuta viitsinyt kuin kakun vääntää!

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät on pikkuisen eri asia kuin normijuhlat, joista tässä ketjussa on keskustelu !!

haloo

Vierailija
42/73 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaksi tuntuu että joku vain on niin laska ettei jaksa järjestää..

kun on olemassa satoja HELPPOJA JA NOPEITA reseptejä.

Esim. Tässä menee 15 min:

Puoli pakettia diggestivi keksejä, murskaa ja lisää voisulaa. Vatkaa kaksi pakettia VALMISTA sulkaamoussea (dr Ötker esim sisältää aitoja suklaanpaloja) ja kaada päälle, jähdytä. Moussen voi tehdä itsekin mutta tuo on ihan yhtä hyvää.

Tässö menee puoli tuntia:

Sama pohja kuin edellä. Vatkaa purkki vanilja tuorejuustoa ja kermapurkki + 2 dl tomusokeria, kaada päälle ja lisää 2 purkkia Piltti mangososetta

siivoamiseen ja tilojen somistamiseen juhlaan varten. Haluan että servetit ja kynttilät ja kukat juuri tilaisuuteen ja ympäristöön sopivat. Niiden etsimiseen menee helposti päivä, mutta varmaan sekin on laiskuutta.

Kattaukseen haluan myös aina jotain uutta piristettä ja minulle on tärkeää että kaikki näyttää hyvältä ja toimii.

Tarjottavat tilaan luottoleipomosta, josta tiedän saavani hyvät suolaiset ja makeat tarjottavat.

Ihmisillä taitaa olla melko erilaisia toiveita juhlien suhteen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi varmaankin purnata juhlista joihin meidät on kutsuttu eli kaveri pyysi juhlimaan synttäreitään ruokaravintolaan. Samalla ilmoitti, että hänen puolestaan ei tule muuta tarjoilua kuin alkumaljat. Jokainen saa siis itse maksaa omat ruuat ja juomat.

Ihmettelen vähän tätä toimintaa, menen siis ravintolaan synttäreille (aikuinen mies) , ilmeisesti lahjan kanssa ja maksan vielä itse koko illan ruokani ja juomani.

Onko tässä mitään järkeä???

Vierailija
44/73 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät on pikkuisen eri asia kuin normijuhlat, joista tässä ketjussa on keskustelu !!

haloo

tässä on puhuttu siitä että juhlissa on paskat tarjoilut jos emäntä ei ole tehnyt mitään tarjottavia ITSE.

Vierailija
45/73 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juhlittiin minun synttäreitä kaveripariskunnan kanssa.

Mentiin ravintolaan syömään ja jokainen maksoi omat syömisensä ja juomisensa itse, asia oli itsestään selvä ilmaan erikseen mainintaa. Tehdään tätä usein.

Synttärit oli vain (teko)syy lähteä syömään hyvin ja bilettämään sitten.

voisi varmaankin purnata juhlista joihin meidät on kutsuttu eli kaveri pyysi juhlimaan synttäreitään ruokaravintolaan. Samalla ilmoitti, että hänen puolestaan ei tule muuta tarjoilua kuin alkumaljat. Jokainen saa siis itse maksaa omat ruuat ja juomat. Ihmettelen vähän tätä toimintaa, menen siis ravintolaan synttäreille (aikuinen mies) , ilmeisesti lahjan kanssa ja maksan vielä itse koko illan ruokani ja juomani. Onko tässä mitään järkeä???

Vierailija
46/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan oli vielä hyvät tarjottavat!

Itse oltiin 1-vuotissynttäreillä, joilla tarjottavana oli pöydässä avattu pussi maissinaksuja ja puoli pakettia dominokeksejä.

Jossain vaiheessa juhlia isäntä keksi, että haluisko joku kahvia. (vieraita oli kaksioon kutsuttu noin 40). Kun halusi, alettiin sitä keittämään jollain ihme systeemillä kuppi kerrallaan :) Siis lähinnä huvitti - oli pariskunnan ekat juhlat ja silleen. Ja ovat vähän boheemeja muutenkin :)

Noista pitäis ottaa oppia - itse stressaan ihan turhaan, että pitäisi olla muka ne seitsemän sorttia ja kaikki ite leivottua ja ikkunat pestyinä ja kaikkee... vähän rennomminkin tulee ihan kivat juhlat.

Vierailija
47/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos on kamalasti tarjottavaa, meille itselle jää ihan hirveesti syötävää! Yleensä teen itsekin vain täytekakun ja jotain suolaista (esim. juuri piirakka tai minikarjalanpiirakoita tms.) ja sitten keksiä lisäksi... Koska en itse jaksa mässätä niitä kaikkia herkkuja enää juhlien jälkeen....

Vierailija
48/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten oli esim. synttärit, jossa oli tarjolla aikuisille vain suolaista piirakkaa, täytekakkua ja viinirypäleitä. Lähinnä lapsia varten oli varattu sitten keksejä (kaupan), karkkeja ja sipsejä. Ja parasta oli, että juhlakalun äiti oli leiponut suolaisen piirakan - eli emäntä itse ei ollut muuta viitsinyt kuin kakun vääntää!

Ja mitä helvetin väli sillä on kuka leipoo mitäkin? Meillä mies tekee aina täytekakut mä muut, olenko laiska?

Vierailija
49/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti kaipaa jotain pullaa synttäreillä tai muissa juhlissa? Meidän suvussa ainakaan ei tehdä pullia ollenkaan muiden kuin mummo-ikäisten juhliin, suolaisia piirakoita tms. on yleensä paria eri lajia ja niitä syö lapsetkin innoissaan. Lisäksi täytekakku, paria lajia pipareita ja lisäksi jos ei ole lasten synttärit niin joku muu kakku vielä lisäksi. Pikkunaposteltavia sitten juhlaväen ikäjakauman mukaan.

Ap:n kuvailema tarjoilu synttäreillä olisi kyllä kelvannut minulle. Surkeaksi sanoisin tarjoilua, jos ei olisi tehty/ostettu mitään suolaista (sipsejä ei lasketa, ei ole aikuisten juhliin kuuluva).

Vierailija
50/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ostan valmiina kaikki. En laiskuuttani vaan haluan käyttää kaiken aikani perheen ja pienten lasteni kanssa. Vieraistakin nauttii kun ei ole ihan poikki kaikesta leipomisesta ja puunaamisesta. Toki katson, että syötävää ja juotavaa on riittävästi ettei kenenkään tarvitse kuivin suin nälkäisenä istua. Näin meillä.

Vierailija
51/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kyllä mä ainakin arvostan, jos joku on vaivatutunut tekemään jotain itse, sillä kyllä se sitten palkitaan maussa. Mutta ei kukaan tietenkään voi odottaa, että kaikilla olisi kaikissa tilanteissa mahdollisuus tehdä kaikki itse. Joten kaupan valikoimia käytetään - sitä vartenhan ne ovat.

Mutta sitten toisaalta jos ihan kaikki on kaupasta, niin aika kuivat tarjottavat siitä kyllä syntyy.

Hyvä ruoka - parempi mieli. Pätee myös juhliin.

Vierailija
52/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on lastenkutsuista kyse, suolainen piirakka ja täytekakku + lapsille naposteltavaa on aivan riittävä tarjoilu. Ja mitä väliä, kuka sen piirakan on tehnyt?

Vierailija
53/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luettelemansa ruuat riitä ;)

Vierailija
54/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin kyllä yleensä saa vähintään kotona tehdyn tasoista, usein paljon herkullisempaakin! Ja sehän on vain hyvä asia, että jos on varaa, työllistää muita tarjottavien ostolla :) ei kaikkien tarvitse leipoa itse.

Kyllähän kaupasta ostetut kakut ja piparit on todella kuivia itse tehtyihin verrattuna. Joten kyllä mä ainakin arvostan, jos joku on vaivatutunut tekemään jotain itse, sillä kyllä se sitten palkitaan maussa. Mutta ei kukaan tietenkään voi odottaa, että kaikilla olisi kaikissa tilanteissa mahdollisuus tehdä kaikki itse. Joten kaupan valikoimia käytetään - sitä vartenhan ne ovat. Mutta sitten toisaalta jos ihan kaikki on kaupasta, niin aika kuivat tarjottavat siitä kyllä syntyy. Hyvä ruoka - parempi mieli. Pätee myös juhliin.

Vierailija
55/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin selvitä sunnuntaina (pojan 6 v -juhlat) sillä, että teen ison ja herkullisen kakun ja sen liaäksi jotain keksejä kaupasta. Poppareita, sekä suolaisena että suklaalla päällystettynä.

Suolaiseksi ostan niitä Rafaello (?) -tuorepitsoja eri täytteillä, joita paistan tarpeen mukaan ja laitan kapeina slaisseina tarjolle.

Vierailija
56/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleensä yhtä herkullisia kuin itse tehdyt, joskus paljon parempiakin. Kyllä niitä pitopalvelun eväistäkin se hyvä mieli tulee :)

ja silloin kyllä yleensä saa vähintään kotona tehdyn tasoista, usein paljon herkullisempaakin! Ja sehän on vain hyvä asia, että jos on varaa, työllistää muita tarjottavien ostolla :) ei kaikkien tarvitse leipoa itse.

Kyllähän kaupasta ostetut kakut ja piparit on todella kuivia itse tehtyihin verrattuna. Joten kyllä mä ainakin arvostan, jos joku on vaivatutunut tekemään jotain itse, sillä kyllä se sitten palkitaan maussa. Mutta ei kukaan tietenkään voi odottaa, että kaikilla olisi kaikissa tilanteissa mahdollisuus tehdä kaikki itse. Joten kaupan valikoimia käytetään - sitä vartenhan ne ovat. Mutta sitten toisaalta jos ihan kaikki on kaupasta, niin aika kuivat tarjottavat siitä kyllä syntyy. Hyvä ruoka - parempi mieli. Pätee myös juhliin.

Vierailija
57/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin miettiä tarkkaan ketä kutsuu lasten synttäreille.

Itse tein edellisille lasten synttäreille kakku 4 päivää. Koristeita värkkäsin 3 päivää ja kakun tekemiseen meni päivä. Kaiken muun ostin kaupasta valmiina. Kylläpä olen hirveän laiska juhlien järjestäjä >:(

Vierailija
58/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jokaisellahan on syynsä miksi on valinnut millaisetkin tarjottavat.

Mutta ei se muuta sitä, että hyvistä herkuista syntyy osansa juhlatunnelmaa.

Vierailija
59/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisten juhliin ei mennä syömisen vuoksi, vaan juhlimaan toisten juhlapäivää ja seurustelemaan. Lapsista on toki mukavaa saada herkkuja, mutta aikuisten luulisi viihtyvän ilmankin, jos juhlissa ei tarjoilua ole.

Huvittavin oli tämä ajatus, että harmittaa arvokkaan lahjan vieminen, kun ei saanut vaihdossa kunnon tarjoiluja. Lahja on lahja, jolla muistetaan, ei vaihtokauppa.

Vierailija
60/73 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eri asia, jos lähdetään kaveriporukalla juhlimaan jonkun synttäreitä... siis rennosti ilman kutsua - ja ilman lahjoja.

Törppöä on kutsua vieraita ravintolaan syömään omalla kustannuksellaan (siis vieraiden). :( En menisi edes.