Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** kesäkuun helmet viikkoon 47-48**

17.11.2009 |

Uusi pino!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellähän se vauveli oli. Kaikki oli ok. Kovasti lääkäri meinas että on vilkas kaveri vaikka musta aluksi näytti että paikallaanhan se pysyttelee :) Miestä jännitti jälleen kerran tosi paljon.

TÄnään syntyi kavereille pikku poika. Just eilen mietittiin että milloinkohan niillä on la :) tällä kertaa ei olla hirveästi pidetty yhteyttä vaikka heidän edellistä lasta ja meidän esikoista odotettiin yhtäaikaa.

mulla on lääkäri-nla ens maanantaina, ja seuraava/viimeinen lääkäri on sitten joskus puolen välin jälkeen. th-Neuvoloita mulla on varmaan noin kerran kuukaudessa. Onneksi noi possuflunssa jutut ei taida vaikuttaa äitiysneuvoloihin vaikka meillä päin on peruttu lasten 1,5v ja yli lääkärineuvolat tällä hetkellä. eipä silti että noita lääkärineuvoloita olis mitenkään paljon (2kpl).

eilen kerrottiin yksille kavereille, ne kun rupes epäileen mun possuflunssapiikkiä :)

nirppa rv 12+4 (noi viikot varmistu ultrassa vastaamaan neuvolan laskelmia)

Vierailija
62/70 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää oli sitten aivan karseita..oksentelin, mikään ei maistunut, vatsa oli ylhäältä asti aivan turvoksissa eikä ruoka kulkenut suuntaan eikä toiseen :( Alkoi tosissaan harmittamaan...

Tänään onneksi ei heti aamusta ole ollut niin huono, sain juotuu kupillisen kahviakin. Nyt on sellainen olo että tekisi mieli tehdä yhtä sun toista ettei vaan se pahaolo tule... luulen et alan tekemään joulukortteja, ne kun ovat kesken vielä.

Ihana että teillä on jo ultrakuulumisia. Mun pitäis varata aika myös sinne. Tosin itse en luota yhtään np-ultraan, tiedän niin paljon vääriä tuloksia. Mutta kiva se on nähdä missä se sikiö on ja miten siellä porskuttelee.

Pikkujouluja lasten kanssa pitäisi viettää. Jos haju ja olo kestää, voisi leipoa pipareita ja torttuja. Se on ihan omasta voinnista kiinni... glögi olisi kans ihanaa, mut en tiie saanko alas :)

Kumpa tää pahoinvointi jo helpottais. Tää lamaannuttaa ihan täysin ihmisen. Yökkäilen milloin missäkin..

t. p ja rv 9+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat tulee hetkellä minä hyvänsä, joten pikaisesti vain...

En ehdi nyt kommentoimaan muiden juttuja, lukasin kyllä ne töissä jo aiemmin :) Onnea kaikille kuitenkin ultra-kuulumisista!!

Meilläkin oli ultra maanantaina ja kaikki oli oikein hyvin. Kovasti pikkunen siellä käsiä heilutteli (aivan samanlailla kuin esikoinen tässä ultrassa), joten toinen energiapakkaus taitaa olla tulossa =) Laskettu aika ei muuttunut, koska laitto koneelle vanhan ajan, eikä saanut sitä muutettua, olisi laittanut eri päivän vain, joten samapa tuo. Vähän oli koossa heittoja, esim. pituus meni neljä päivää edellä...!! Eihän tuolla muuten väliä, mutta kun tuo ensimmäinenkin käynnistettiin, kun ei suostunut muuten ulos tulemaan, niin kyllä ne vaan on pitkiä päiviä ne yli lasketun ajan päivät :) Ei olla vielä edes joulussa ja mä jo tuskailen kesää...=)

Olo on aika ajoin parempi, enää ei oo pakko nukkua päikkäreitä, mutta huono olo tulee edelleen helposti, jos ei syö usein. Ja jotkut ruuat tökkii edelleen, kuten tee ja leikkeleet :)

Nyt vieraita vastaanottamaan!!

Kaisa4 rv 12+4

Vierailija
64/70 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiin katkera kaikille kanssasisarille joilla olo on alkanut helpottaa (ei vaineskaan, ihanaa että edes teillä ;) ) Ei mutta oikeasti, onkohan se ihan normaalia että olo alkoi kaikin tavoin pahenemaan kun toinen kolmannes alkoi?

Väsyttää enemmän kuin ennen, kymmenen tunnin yöunien lisäksi simahdan päikkäreille iltaisin väkisin heti kun pääsen kotiin. Työharjoittelujaksoni joudutaan rukkaamaan päivätuntimäärältään nelituntiseksi koska minulle ei jää nukkumiselta aikaa ulkoiluun, kotitöihin tai hyvän ruoan kokkaamiseen (=tulee syötyä kaikkea roskaa) eli en jaksa pitää huolta itsestäni.

Paha olo pahenee myös. Tänään on oksettanut moneen otteeseen. Aamut ovat pahimpia, aamupala menee alas vain väkisin.

Mielialan heittelytkin ovat pahentuneet roimasti. Itken ja kiukkuan TODELLA paljon ja koen oloni miltei jatkuvasti alakuloiseksi.

Huoh. Olen odottanut että väsymys ja paha olo helpottaisivat nyt mutta toisin näyttäisi käyvän :( Onneksi pienen näki ultrassa niin tietää että kaikki näyttäisi olevan hyvin, jos tähän kaikkeen saisi voimia kun yrittäisi muistaa mistä kaikki johtuu ja minkä eteen kärsii. Jaksamista muille, toivottavasti toisille ei käy näin päin kun neljännelle kuulle pyörähtää.

Berry 12 + 5

Vierailija
65/70 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATJALLE piti vastaamani. Me ilmotettiin tekstarilla läheisimmille alkuraskauden ultran jälkeen. Siihen reaktiot olivat positiivisa, mutta enpä mä tiedä, mitä ne välittömät reaktiot ovat oikeasti olleet. Tai no, oma isäni oli pillittänyt onnessaan :) Hän on lapsilleni läheisin isovanhemmista, joten ihanaa, että hän on onnellinen asiasta.

Toisilla on pahaa oloa tai ihan hirveesti väsymystä. Mä kuulun siihen onnelliseen joukkoon, etten ole tuosta PAHOINVOINNIÄSTA koskaan raskauksien aikana kärsinyt. VÄSYNYT olen kyllä enemmän kuin normisti. Nyt tosin helpottaa, kun oma abioottikuuri loppui alkuviikosta ja lapsetkin ovat taas terveinä.

Mulla on ollut ihan mukava viikonloppu. Perjantaina olin itsekseni kaupungilla shoppailemassa, syömässä ja kasvohoidossa. Eilen leivottiin pipareita ja käytiin joulukaupungin avajaisissa. Tänään lapset menee hoitoon ja mennään miehen kaa hieman tonttuilemaan :) Tosin suurin osa lahjoista on jo hankittuna.

Pylläri 13+0

Vierailija
66/70 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan ollaan ja odotellaan perjantaita ja ultraa.

Päänsärystä ollut täällä jonkin verran puhetta. Mulla on nyt viikon aikana päätä särkenyt lähes päivittäin, ei pahasti mutta ei paranna ainakaan oloa. Esikoista odottaessa mulla oli kamalia migreenejä ja panadol ei auttanut ollenkaan enkä halunnut ottaa Panacodia ollenkaan. En ota sitä muutenkaan saati ollessani raskaana. Oikeaa migreenilääkitystä minulla ei ole koskaan ollut. Buranalle ja parilla oksentamisella olen yleensä niistä selvinnyt. Mutta sitten raskaanaollessa kun Buranaa ei voinut ottaa niin viikon makasin sängyssä näköhäiriöissä miehen kantaessa pakasteita otsalle. Sitä en nyt halua missään nimessä. Ja toivon että pääsis nyt helpommalla.

Mutta onko kenelläkään kokemusta tai tietoa esimerkiksi akupunktiosta raskausajan päänsäryn hoidossa?

T.Rosa

Vierailija
67/70 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kokemusta akupunktiosta tuohon vaivaan, mutta sitä on kyllä käytetty juuri tuohonkin (kuten myös raskausajan pahoinvointii, huonoon ruuansulatukseen yms.) jo pitkään. Haasteena taitaa Suomessa olla löytää joku, joka on oikeasti opiskellut kiinalaista lääketiedettä eikä käynyt jotain kahden viikon opintokokonaisuutta fysioterapeutin koulutuksen yhteydessä tms. Itse olen käynyt aikoinaan Lontoossa yhdellä Euroopan parhaista klinikoista, ja vannon todellakin akupunktion nimeen - melkeinpä vaivaan kuin vaivaan! Missä päin Suomea asut?

Vierailija
68/70 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut taas paljon tekstiä!! Kiva juttu!! Pitäisiköhän sitä siirtyä viikon pinoihin?

Tattaraa: Tervetuloa joukkoon!!

Valkosipuli: Kyselit mahan pömpöttämisestä. Kyllä täällä ainakin housut ovat alkanet kovasti kiristää ja joskus iltasin on vatsa ollut niin turvoksissa että voisi lulla raskauden olevan jo pidemmälläkin, mutta se johtunee kai ihan syömisistäni (tai jostain..).

Katja33: Meille on tulossa neljäs. Kovin monille ei olla vielä asiasta kerrottu, mutta mun vanhemmille kylläkin. Olin varautunut ehkä hivenen nihkeää, en kuitenkaan missään tapauksessa negatiiviseen vastaanottoon. Mutta ihan iloisesti kuitenkin suhtautuivat!! Mun äiti taisi tirauttaa muutaman kyyneleenkin. Isä taas suhtautui tapansa mukaan hyvin järkevästi ja alkoi pohtia että pitäisiköhän heidänkin kastella seuraavalla kerralla (juuri autoa vaihtoivat) vähän isompaa autoa. Mahtuisi sitten lapsenlapsia kyytiin.

Vähän jännittää vielä omien ja miehen sisarusten suhtautuminen. Anoppi varmaan on taas varmaan onnensa kukkuloillaa ja appiukko no se ei ikinä ota kantaa mihinkään..

Paprika75: Ikävää että sinulla on pahoinvointi noin kamalaksi yltynyt. Oikein hävettää valittaa omista närästyksistä ja kuvotuksista, kun ei ole edes oksennella tarvinut. Toivottavasti sinulla alkaa jo pian helpottaa!!!

Vanilja: Sinua onkin sitten säikäytelty oikein kunnolla. Onneksi kaikki on kuitenkin kunnossa!!

Fiiuska81: Tervetuloa myös sinä!!

Berry: Toivottavasti myös sulla alkais toi huono-olo helpottaa! Voimia, voimia ja voimia!!

ON: Olo alkaa jo olla aika normaali. Väsymys ja pahoinvointi siis ovat alkaneet helpottaa!!! Muutaman kupin kahviakin olen pystynyt malliksi juomaan (en ole halunnut kertoa raskaudestani vielä perhekerhossa tai muualla ja jos yllättäen kieltäytyisin kokonaan kahvista niin kyllä jo joku hoksaisi suoraan kysyä että olenko raskaana).

Np-ultra mulla on torstaina että sitä tässä nyt vaan odotellaan. Meillä ei kai noita neuvoloita ole mitenkään erityisesti vähennetty tai ainakin mulla on sitten heti seuraavalla viikolla eka neuvolalääkäri. Eikä terkka mistään uusista säästötoimista tai muusta ole puhunut että kai tuo on aika paikkakunta kohtaista. Sinäänsä siis tosi epäreilua! Asettaa odottavatäidit aika eriarvoiseen asemaan.

Tulikohan siinä nyt kaikki, mitä meinasin kirjoitella ja kommentoida.. toivottavasti.

Pönttis rv 12+5

Vierailija
69/70 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nostaa tata ketjua... Mulla oli 12 viikon ultra 10 paivaa sitten ja kaikki oli suureksi helpotukseksi oikein hyvin. Downin syndrooman riski on 1:9000. Laakarin mukaan se on huipputulos, mika oli tietty ilonen uutinen. Nyt sitten odotellaan joulua ja anopille uutisten kertomista... raukka-paralla ei ole aavistustakaan, mita tulee joululahjaksi saamaan!! :-) Toivottavasti teilla muillakin raskaus on sujunut hyvin!

Vierailija
70/70 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuoreempi ketju! Jatketaan siellä!

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1092309/_kesahelmet_…

elikkäs kesähelmet jouluviikkoon!