Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** kesäkuun helmet viikkoon 47-48**

17.11.2009 |

Uusi pino!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään pitäs suunnata ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin. Vien esikoisen kaverille leikkimään, jospa sitä pikku miehen kanssa pärjäis kun pistetään se vaunuihin ettei mene repimään piuhoja laitteista:) Mulla on omien laskujen mukaan jo rv 12+4, mutta neuvolan mukaan vähän vähemmän.

Sikainfluenssa piikki pistettiin pari viikkoa sitten. Käsi tuli kipeäksi ja pahoinvointi hävis. Oon ollu vähän ymmyrkäisenä mutta yrittänyt luottaa kroppaan että kaikki olis kunnossa. ainakaan mitään vuotoa ei ole ollut.

Viime perjantai oli hiukka masentava. Anoppi ja appiukko oli käymässä ja appiukko hieman avautui miehelle siitä että miten me nyt kolmas lapsi tähän saumaan hankitaan. Tähän mennessä ollut kuulemma hänen elämänsä pahin vuosi johtuen mm. meidän talo-ongelmista. Meidän talossa on tosi pahoja rakennusvirheitä ja siitä ollaan menossa oikeuteen, mutta en ite sitä silti nää syynä siirtää lastensaamista. Tuo oikeustaistelu voi hyvin kestä 2-5 vuotta joten pitäskö meidän muka odottaa että voidaan saada lisää lapsia. Mä ymmärrän kyllä että on huolissaan mun miehen jaksamisesta mutta ottaa silti pannuun. Mä vähän epäilin tämän tyyppistä reaktiota mutta harmittaa silti. toivottavasti eivät lapselle enää murjota. Nämä meidän nykyset on kyllä niiden kullannuppuja. Onneksi mun äiti suhtautu asiaan positiivisesti.

Nyt ollaan siis kerrottu vauvasta isovanhemmille ja muutamalle kaverille. Varmaan tän päivän jälkeen kerrotaan muille kun tulee puheeksi. Lapsille ei oo mitään puhuttu, mutta pitänee esikoiselle kertoa pian ettei sitten muitten puheista kuule. Saas nähä miten se suhtautuu. Toivottavasti haluaa vaan hoitaa vauvaa... odotusaika vaan on aika pitkä :)

Sori tää omanapainen vuodatus mutta piti saada vähän purkaa

Nirppa rv 12+2

ps. pitäs varmaan keksiä jokin nimi masuasukille...

Vierailija
42/70 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osui ihana terkkari, joka itse asiassa on myös kätilö ammatiltaan! Parisen tuntii meni, kaikenlaisia vitamiinihommia pohtiessa jne. Kiloja ei sais tulla yhtään rv 27 asti! Eli siinäpä haastetta :)

Sydänäänet saatiin kuuluviin, mutta erittäin kaukana ne oli dopplerilla kuultuna.. mutta kuitenkin siellä se kaveri ainakin oli. :)

Mullakin tosiaan seuraava neuvola, joka tosin on lääkärineuvola ja se on vasta 21.01. !! Sitä ennen tosin np-ultra. Ja sokerirasituskokeeseen joudun heti, nykyään on niin tiukka linja et jos kerrankin on paastoarvo korkea, se on raskausdiabetes!! Mutta ystäväni joka on th, sanoi että kummasti hoikat naiset tästä enemmän ovat kärsineet kuin ylipainoiset. Voihan se johtuu siitäkin, että ylipainoisena sitä on varottava joka ikistä suupalaa ja tosissaan ei tule laitettuu sitten suuhunsa mitään sellaista. Ja onhan osittain sattumakin mukana. Mutta siis tarkka ruokavalio mullakin jo heti alussa.

Paljon tuli materiaalia matkaan, DVD:tä, kirjasta ja opasta sekä vauva-lehti :)

t. p ja vauhti rv 9+3 eli viikot siirtyi eteenpäin ja laskettu aika on 26.6.10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkapa makin esittelen itseni tassa ketjussa... Sain eilisessa scannissa tietaa vihdoin tarkan lasketun ajan; 24.6. Oli helpotus nahda sydamensyke ja etta papukin on jo alkanut ottaa muotoa, silla oli jopa kasi pystyssa, laakari sita naureskeli. Nyt sitten vaan peukut pystyyn, etta viikon 12 scanissa kaikki on ok, sillon tehdaan kaikki tutkimukset mahdollisia Downin oireita tms. vasten... mutta niinpa se kai on Suomessakin ja kaikkialla maailmassa? Ma olen aika ulkona tasta koko "prosessista" kun on ensimmainen kyseessa, enka ole ikina ollut kovin "mammamainen", joten tuttujen aitien jutut on menneet vahan ohi korvien.

Nyt pitais sitten valita mieluinen synnytyssairaala ja varata se... Yhta kavin katsomassa, mutta se on ehdoton EI, silla he suosivat luonnollista synnytysta... ei epiduraalia. Juu, seuraava sairaala kiitos :-) Viikonloppuna taytyy miehen kanssa kayda katsastamassa pari paikkaa, toivottavasti niista joku ok ja niin ok, etta mieskin kelpuuttaa...

Mulla ei mitaan muita raskauden oireita kuin vesimelonin kokoiset, erittain kipeat rinnat... Taalla ma niita yritan peitella Marks&Spencerilta ostamilla "rintoja pienentavilla rintaliiveilla". Ihan naurattaa, mutta en missaan nimessa halua paljastaa raskauttani toissa ennen tammikuun loppua...

Onnea ja tsemppia kaikille muille kesakuun vauvaa odottaville! :-)

Vierailija
44/70 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on nyt ensimmäinen kolmannes takana ja tänään oli np-ultra. Kaikki hyvin! :D

Siellä se pikkuinen liikahteli, vastasi tosi hyvin viikkoja, eli edelleen on 7.6 laskettu aika. Niskapoimu oli normaali ja muutenkin vaikutti että kaikki on kunnossa, kädet ja jalat liikkuivat (kerran näytti että vilkutti kun kääntyi monitorilla minuun päin ja heilautti kättään :D). Kokoa pikkuisella on nyt 5,6cm. Huojentava ja liikuttava tilanne, oli ihanaa nähdä miten hän siellä eleli ja pieni sydän sykki. Kai tämän pikkuhiljaa alkaa uskoa todeksi ;)

Täällä on tullut hamstrattua kirppareilta vauvalehtiä ja kiva nallemakuupussi... Ja minun vanhemmat ja anoppi ovat jo tahoillaan sortuneet vaateostoksiin. Ehkä mekin jo uskalletaan pikkuhiljaa ostaa jotain pientä jos sattuu kohdalle, kun on kaikki mennyt niin hyvin ja rajapyykkikin ylitetty :)

Omanapaista oli tämä, mutta piti saada kertoilla kun oli niin tärkeä päivä :)

Berry 12+1

Vierailija
45/70 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berrylle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

ON: Pikavilkaisulla totean, että rv 11+1 menossa ja olo hyvä - siis pahaolo alkaa olla takana! JEE!! Eilen ja tänään on ollut ekat päivät, kun ei ole tarvinnut yökkäillä.

Ensi viikolla onkin sitten jo ultra. 1.12 nähdään onko siellä massussa ketään. Toivotaan, että uutiset on hyviä.

Kauhee kiire vaan töissä just nyt. 10-12 tuntisia työpäiviä. Onneksi mies on esikoisen kanssa kotosalla ja auttaa niinä päivinä, kun esikko on päivähoidossa. HUH, yksin en pärjäisi! Toivotaan, että pikkuinen masuasukki pysyy kyydissä hurjasta vauhdista huolimatta. Onneksi pian voi alkaa ottaa rennommin :)

Nyt nukkumaan!

Peipposka ja pikkuinen 11+1

Vierailija
46/70 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään muita Oulusta tai Oulun lähettyviltä? Mulla on laskettu aika 23.6.2010, eli nyt viikkoja 9+6 (tai no 10 tuossa 50 minuutin kuluttua, kun vuorokausi vaihtuu :D). Esikoista odotellaan ja itsellä ikää 25 v.

Vierailija
47/70 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis eipä oo pahemmin mitään uutisoitavaa, mutta kirjottelen jotain niin ei meidän pino mee ihan unholaan:)

viikko jo puoles välis ja jotenkin ei osaa nauttia lähestyvästä viikonlopusta kun on sinnekin niin kauheesti suunnitelmia, että ei voi vaan kotona maata ja rentoutua.

neuvolaa jouduin siirtää en sviikon torstaille ku seuraavan oon siella sairaalas, toivottavasti sillon jo löytää dopplerilla äänet kunnolla ettei tartte sitä stressata. tosi uskomatonta että toisilla niin hienosti jo 10 viikolla kuuluu äänet. no mulla onkin ihan erilainen kohtu joten ei siinä kai sit mitään.

nyt meen laittaa pojille ruokaa, keskiviikon jatkoja kaikille;)

bldr 13+1

Vierailija
48/70 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvolan lääkäri aika, kuunneltiin sydänäänet, sieltä ne kuuluivat oikein selvästi. :) Oli se vaan niin jännän tuntuista kuulla ne, voi vitsi. On sitä vaan niin onnellinen.

Täällä on pahoinvointi jo helpottanut, myös se ällöttävä röyhtäily on vähentynyt. :) Myös ruoka on alkanut maistumaan paljon paremmin, koko aika tekisi mieli napostella jotain.

Väsymystä vielä on, mutta silti on paljon energisempi olo, hassua.

Mitenkäs teidän muiden olot, onko yhtään helpottaneet? Joillakin olikin jo maininta pahoinvoinnin helpottumisesta. :)

Semmoista tällä kertaa, aika oma napaista oli.

Oikein paljon onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista, jotka ovat siellä jo käyneet. :)

Tyttö87 13+2

Vierailija
49/70 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsa86, katja33, cedarfalls, minnuli, Kristian (oliko vielä muita?) Tervetuloa kesäkuisten joukkoon!!!!

Nirppa: Ikäviä käytöstä appiukolta tuollainen. Mitä se oikeastaan hänelle edes kuuluu milloinka te päätätte lisää lapsia hankkia. Mutta eiköhän se pienokainen synnyttyää sydämet sulata!! Vetää tuo tuollainen kuitenkin mieltä matalaksi.

Minäkin yhdyn ajatukseen siitä ettei uusi raskaus ole mitenkään välttämättä edellistä helpompi. Meille neljäs vaavi tulossa ja tuntuu että se on se tieto joka vain lisää tuskaa. Ekaa minäkin odotin tosi kevyin mielin. En osannut pelätä tai jännittää oikeastaan mitään. Nyt tuntuu että maailma on vaaroja täynnä eikä mitään voi ottaa itsestään selvyytenä. Mulla raskaudet menneet kuitenkin aina ihan hyvin, mutta onko mahdollista onnistua neljä kertaa peräkkäin!

Tyttö87: Mullakin tuntuu että se hillitön väsymys olisi jo alkanut vähän helpottaa. Pahoinvointikin jonkin verran, mutta edelleen joka ilta närästää. Toivon että pääsisin tästä närästyksestä edes hetkeksi eroon kun tiedän sen kuitenkin vielä palaavan mahan kasvun myötä.

Pönttis rv 12+1

Vierailija
50/70 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, lähes päivittäin on kuitenkin tullut luettua teidän kuulumisia. Tänään oli kovasti odotettu eka virallinen ultra ja kaikki näytti olevan hyvin. Uskomaton fiilis kattella tyyppiä, jonka kädet kävi kokoajan ja pyöri joka suuntaan =) Oikeastaan uskomatonta, että se todella oli siellä, juuri mitään oireita kun mulla ei oo ollut eikä mahaakaan vielä. Laskettu aika siirtyi pari päivää aikaisemmaksi.

Tsemppiä kaikille tuleville mammoille ja jaksamista odotteluun,

toivottelee Omppu rv 11+6

Vierailija
51/70 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta odotellaan ja rv 10+1. Ensi viikolla eka ultra ja ei malttaisi odotella enää että saa varmistuksen että siellä todellakin joku on... Täällä on keskusteltu noista Hgin neuvola aikojen väljyydestä ja oon samaa mieltä että ainakin näin ekaa kertaa tässä hommassa mukana olevana tahtoisin seurantaa vähän tiheämmin ja juurikin näin alkutaipaleella kun mahaa ja potkuja ei vielä näy eikä kuulu. Mulla oli eka neuvola 11.11. ja seuraavan kerran ennen tokaa ultraa eli joskus tammikuun lopulla. Lääkärissä käynnistä ei neuvolan täti sanonut ekalla kerralla mitään mutta kait sen sitten joskus kerkiää.

Niin että terve vaan kaikille ja ainiin meillä la on 22.6. (ainakin vielä)

Tattaraa

Vierailija
52/70 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen minäkin kuulumisia. Jotenkin olen vaan niin saamaton.

BLEEDER, saanko kysyä, mitä sairauksia kahdella lapsellasi on? Ehkä olet aiemmin asiasta kertonut, mutta on sitten mennyt ohi. Mulla on oikeestaan ekaa kertaa pyörinyt mielessä, et mitä jos kaikki ei olekaan lapsella hyvin ja miten kahden vilkkaan leikki-ikäisen ja pienen erityisvauvan kanss pärjäisi.

PAELLE, mullekaan ei tarvitsisi pahemmin painoa kertyä. Eivät kuitenkaan ole neuvolassa mitään painostani sanoneet =0 Itse olen kyllä kertonut parantaneeni elintapojani heti plussattuani. Viidessä viikossa ei paino ollut ainakaan muuttunut tippaakaan. Hyvin on alkanut. Joulu on varmaan pieni kompastuskivi...

Soita nyt ihmeessa LILIUM siitä ultra-ajasta. Ja tsemppiä päänsäryn kanssa. Mulla on kanssa vaivannut taas tuo päänsärky enemmän kuin pitkään aikaan.

NIRPAN appivanhemmat kuulostaa melko tahdittomilta =( Mun miehellä on neljä sisarusta, joten hänen vanhemmillaan ei ole pahemmin varaa kommentoida ainakaan.

MINNULI, miten sen sairaalan voi jo nyt varata? Ethän sä voi tietää, koska se ipana sieltä puskee maailmaan.

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Sydänäänet löytyi, mutta pikkuinen karkasi jatkuvasti dopplerin ulottumattomiin. Vilkas kolmonen kenties tulossa kahden vilkkaan tytön lisäksi??? Paino tosiaan oli itelläni sama kuin viisi viikkoa sitten. Siitä olin enemmän kuin tyytyväinen. Sokerirasitukseen menen juuri ennen joulua, rakenneultraan on liki kaksi kuukautta ja seuraavaan neuvolaan reilut kaksi kuukautta. Olisin päässyt neuvolaan välissäkin, mutta ei ainakaan toistaiseksi varattu aikaa. Katotaan sitten tarpeen mukaan.

Vielä tervetuloa kaikille uusille ja oli tosi kiva lukea monia iloisia ultrakuulumisia =)

Pylläri rv12+3

Vierailija
53/70 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään ensimmäistä kertaa ultrassa, jänskätti kyllä ihan mahdottomasti sinne mennessä! Sikiö löytyi ja ihan oikeasta paikastakin! :D Oli niiin ihana nähdä ja kuulla sydämen sykkeet! Vilkas kaveri oli meilläkin kätilön mukaan. Rohkaisi jo kovasti, että voimme jo kertoa sukulaisille. Ehkäpä itsenäisyysviikonloppuna uskallaudumme.. :)

Onnittelut kaikille jotka ylittäneet 12 rv, perässä tullaan!

Aikku 10+4

Vierailija
54/70 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt iltasella vielä nopeasti kun pylläri ihan henkilökohtaisesti multa kyseli;)

eli mä kannan sellaista periytyvää sairautta (vuototautia) mikä ei nykypäivänä ole enää kuolemaksi, mutta vielä 50 vuotta sitten oli, jos ei sitä niin sitten todennäköinen invaliditeetti jo hyvin nuorella iällä. nykyään säännöllisellä suonensisäisellä lääkityksellä pystytään pojille turvaamaan normaali elämä. ei siis mikään maailman loppu, mutta aiheuttaa kyllä mulle sellaista tasaista stressiä kun pitää koko ajan olla silmät selässä poikien kans et näkee mitä on tapahtunut jos joku alkaa valittaa kipuja tai tulee tapaturmia... sit kun on vilkkaat lapset niin tapaturmia nyt sit sattuu vähän väliä, onneksi ei oo vielä ollu mitään aivan kamalaa;)

nyt pitää kyseiset riiviöt mennä laittaa unille, toivottavasti sait mun sepustuksesta jotain selvää;)

bldr

Vierailija
55/70 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan niin kiire koko ajan ettei kerkee tänne kirjoittamaan. Mites muilla onko masu alkanut pömpöttämään? Mulla just kaveri sanoi et sullahan on jo maha pömpöllään :) Vatsalihakset on niin olemattomat et nyt se kohtu alkaa puskemaan makkaraa ylöspäin, iltasin näyttää et olis yli puolenvälin jo raskaus. Mulla normaalioloissakin pullottaa masu kun on esim syönyt hyvin ;) , mut kyl se nyt näyttää johtuvan tästä pikkumönkiäisestä kun on koko ajan pullollaan. Ihania ultra kuulumisia täällä jatkuvasti, kiva että asiat on olleet kunnossa :) Joudun myös sokerirasitukseen jossain vaiheessa kun toi indeksi on 30. Mutta nyt täytyy taas alkaa töihin lähtöön valmistautumaan,heippa!!

valkosipuli rv tasan 13

Vierailija
56/70 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia "ongelmia" tuntuu olevan vähän kaikilla! Mulla siis kolmas lapsi tulossa ja nyt jo kamalaa närästystä ollut ja ylävatsan turvotusta. Aikaisemmissa alkuraskauksissa pahin ongelma ollut ummetus (jota ei onneksi nyt).

Luin monen viesteistä, et neuvola-aikoja on harvennettu. Tuli mulle ihan yllätyksenä, sillä meillä Keravalla tuntuu kaikki olevan ennallaan. Mun eka neuvola-aika oli aika myöhään, joten olen marraskuun aikana ollut jo neuvolassa, ultrassa ja eilen oli eka lääkärillä käyntikin. Joulukuussa sitten seuraava neuvola.

PAELLA: mulla on kanssa huoli mun painosta, kun ekan raskauden aikana lihoin 20kg ja toisen 30kg. Sain kyllä molemmilla kerroilla kaikki myös poiskin, mut sairastuin vakavaan kilpirauhasen liikatoimintaan tokan raskauden jälkeen ja hoitojen seurauksena lihoin yli 15kg, enkä ole kaikkia ehtinyt pois saada.

Onneksi mun elämäntilanne on ihan toinen tällä kertaa, koska olen päivät kotona lasten kanssa ja iltaisin toimin liikunnanohjaajana, joten tulee liikuttua tosi paljon:) Mun oikea työ kun on ihan toimistossa istumista. Marraskuun aikana olikin paino pudonnut kilon verran. Tsemppiä Paella sullekin painonhallinnassa!!!

Monesta aiheesta oli tääl jo keskusteltu. Ite haluaisin kysäistä teiltä, joilla jo kolmas/neljäs tai viides lapsi tulossa, et saitteko suvulta vähän nihkeän puoleisen vastaanoton vauvauutisille? Me saatiin kyl tosi isot kulmienkohotukset ja ohot aikaiseksi!:( Kahen ekan kohdalla saatiin iloiset onnittelut ja isot halaukset vaan eipä täl kertaa.

Possutaudista sen verran, et me ollaan lasten kans saatu rokotukset kohta 2vkoa sitten, joten ollaan turvassa siltä.

Oikein mukavaa loppuviikkoa kaikille! Meillä vietetään su poitsun 2-v-juhlia:) Ihana päästä leipomaan!

Katja33 12+5

Vierailija
57/70 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole pitkään aikaan jaksanut kirjoitella, nyt pitää vihdoin aktivoitua. Olin vaikean pahoinvoinnin takia sairauslomalla 12.-20.11. Viime viikon lopulla aloitin Stemetil-lääkityksen, mutta ei sekään korjannut tilannetta. Maanantaina yritin palata töihin, mutta eihän siitä mitän tullut. Sain tiistaille ajan neuvolan lääkärille, joka passitti suoraan tiputukseen. Kävin tipassa vielä uudelleen eilen ja siitä on todella ollut apua - oksentelukierre katkesi, olo on virkeämpi ja ruokahalu hieman parempi. Pahoinvointia ja voimattomuutta toki on edellen koko ajan, mutta tilanne on siedettävämpi. Sairausloma jatkuu nyt 4.12. saakka ja sitten olisi kyllä jo pakko pärjätä töissä; odotan kauhulla, millainen pino töitä on vastassa kun olen ollut lähes 4 viikkoa poissa.

On tässä sentään se valoisia puoli, että painosta ei ole tarvinnut huolehtia; olen laihtunut yli 6 kg. Ensimmäisen sairasulomajakson aikana lähti 3 kg 1,5 viikossa siitä huolimatta, että sain levätä rajattopmasti. Edellisessä raskaudessa minulla oli raskausdiabetes, joten painon nousua ei voi kovin paljoa ollakaan.

Alkaa tämä käydä kieltämättä jo mielialan päälle, vähän on taisteluväsymystä ilmassa. Loppuviikosta on tulossa vieraita kylään, se varmaan virkistää.

Ihanaa oli lukea iloisia ultrakuulumisia. Ensi viikolla np-ultra minullakin ja samalla ensimmäinen äitiyspolin käynti tässä raskaudessa.

Paprika ja Naksu 11+3

Vierailija
58/70 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...etta ala muuta sano! :-) En makaan ymmarra, miten sairaalan voi "varata", kun luoja yksin tietaa, milloin se vauva sielta loppujen lopuksi putkahtaa... Mutta niin se vaan taalla tapahtuu ja nyt on jo varattava, jotta paasee mieleiseensa sairaalaan! Ilmeisesti sairaalat osaavat jollain tapaa hallita epavarmaa varauspolitiikkaansa. Taalla pitaa koulujakin alkaa katselemaan ja valitsemaan jo kun lapsi on pari vuotias!!! Suomessa homma tuntuu sujuvan paljon helpommin.

Vierailija
59/70 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taas hetkeen kirjoittanut, vähän samat jutut kun muillakin, kamala pahoinvointi ja väsymys vienyt kaikki voimat.

Jaksamista Paprika!! Toivottavasti pahat oireet sulla olis nyt loppumassa.

ON: Tällä viikolla raskausoireet hävisivät kokonaan ja olo mitä mainioin. Ja tietysti sitten pari päivää sitten alkoi yhtäkkiä runsas vuoto, kaikki housut kastuivat läpi ja hyytymiäkin tuli.. Vuoto kuitenkin asettui illan ja yön aikana, eikä mua huolittu sen takia päivystykseen, kun vuoto loppui niin nopeasti. Tänään sitten päätin tehdä epävarmuudesta lopun ja painelin ultraan yksityiselle, missä sain ihania uutisia kun kaikki oli hyvin ja sikiön sydän pompsotti hienosti! Oli niin ihanaa nähdä se pieni sikiö kun ehti jo ajatella raskauden menneen kesken. Säikäytti kyllä kunnolla tuo yhtäkkinen runsas vuoto.

Me ollaan kerrottu mun vanhemmille jo raskaudesta ja muutamalle ystävälle. Muille sukulaisille ei vielä olla kerrottu, vaikka nyt tekiskin mieli kun näki elävän sikiön. Esikoinen ei vielä ymmärrä mitään kun on niin pieni..

Mammahousuihin en ole vielä vaihtanut, mutta farkkujen nappi on kyllä ollut jo kumpparilla kiinni viikon pari :).

Ihanaa lukea hyviä ultra-kuulumisia teiltä, kun omaan NP-ultraan vielä yli kaks viikkoo.... Ei oo kellään kesäkuisella vielä kaksosia todettu?!?

-vanilja rv 9+5

Vierailija
60/70 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin jotaki nyt kirjoittelisin.Kuulumisia olen kyllä käynyt lukemassa:) Eli neljättä odotellaan syntyväksi 18.6.2010.Esikoinen on ekalla,tyttö kohta 5v ja kuopus on 2v.Esikoinen ja kuopus ovat poikia.

Huoletta ei ole tämä raskaus mennyt vaan vuotoja on ollut minkä vuoksi kävinkin alkuviikosta ultrassa.onneksi kaikki oli hyvin ja pikkuinen vastasi hyvin viikkoja:) Alkuviikkojen älytön väsymys on väistynyt mutta kuvottavaa oloa on vieläkin.Kivennäisvesi on in!:)

Neuvolassa olen kerran jo käynyt ja seuraava aika on vähän ennen joulua.

Minun kummatkin siskot sekä äiti arvasivat että olen taas raskaana.Miehen sisko tietää myös.Ainoastaan appivanhemmat sekä minun isä ei tiedä vielä.Appivanhemmat kävivät kyllä tänään kylässä mutta en tiedä miksei sitä tullut kerrottua:) Yllättävän hyvin ovat kaikki ottanet uutisen vastaan vaikka neljäs jo tulossa.ilmeisesti tuntevat minut sen verran hyvin:)

Fiiuska81 rv10+6