Tekispä joku tämän rokotevalinnan mun puolesta!
Nyt saisi sitten alle 6v. rokotteen mutta vieläkään ei tämä äiti tiedä mitä tehdä... Lapsi saanut jopa tuberkuloosi ja hepatiitti rokotteet ja niitä en edes epäröinyt (riskit tietäen) mutta tästä H1N1 en vaan osaa päättää.
Jos tietäisi sen sairastavan suht lievänän niin en ottaisi rokotetta - mutta eihän sitä tiedä. Ja jos esim. päiväkodissa jo nyt tauti jyllää (sitähän eivät saa kertoa) niin mikä on rokotteen tuoma etu? Ehkä melko olematon kuitenkin.
No, minunhan tämä päätös on tehtävä, niinkuin monen muunkin. Pistinpä vain ajatuksiani minäkin julkiseksi:) Luin myös juuri THL:n sivut eikä sieltä kyllä tullut apua kumpaakaan suuntaan.
Kommentit (22)
Vaikka kaksi nuorinta on taudin jo mahdollisesti sairastanut. Koska tautia ei meillä testattu en voi olla varma oliko kyseessä si ja jos ei ollut en edes uskalla ajatella miten kipeitä olisivat sitten tuosta taudista jos sairastamansa ei siträ ollut. Kamalaa oli katsella 4v. lasta joka vain nukkui 2vrk kuumeessa oka ei lääkkeillä laskenut, yski kaiken aikaa ja itki ja alitti kun koskee.
Myös itse sairastuin ja astaatikkona mietin ensimmäisen yön menoa sairaalaan kun en saanut juuri yhtään ilmaa lääkkeistä huolimatta. Seuraavana aamuna sain tamifluun itselleni ja 2v. lapselle ja nyt on jo oireet helpottamaan päin. Koska siis oltiin nyt tosi kipeitä on suuri todennäköisyys että jo sairastettiin tauti mutta os tämä ei sitä ollut niin otan kyllä rokotteen lapsille kun en usko heidän kestävän enää toista sairastumista lähiaikoina.
No näistä olen kyllä kanssasi samaa mieltä. :)
Terveisin #13