Aika itsekästä porukkaa täällä
Te ette varmaan antas kellekään yhtään mitään vaikka voittasitte miljardin lotosta. Mulla on tilillä rahaa 1,2 miljoonaa euroa enkä tee yhtään mitään niin suurella summalla, joten puolet jaan sukulaisille. Asunnon ja auton ostin jo ja lasten tilille laitoin 6 numeroisen summan rahaa ja se riittää. Aion antaa rahaa myös hyväntekeväisyyteen kohteisiin jotka katson itselleni tärkeiksi eli syöpäjärjestölle, lapsille ja eläintenkin hyväksi vähän.
Kommentit (21)
enemmän kuin 1 miljoonan, maksaisin velat pois ja lahjoittaisin loput lapsilleni, sukulaisilleni ja luotettaville hyväntekeväisyysjärjestöille (mm. Pelastusarmeija, Hurstien laupeudentyö). Itsellä on jo kaikkea, joten rahaa en enää tarvitse, vaikka persaukinen ja suurvelkainen olenkin.
mutta Suomen verottaja on tehnyt sen sukulaisille lahjoittamisen vähän hankalaksi...
mutta Suomen verottaja on tehnyt sen sukulaisille lahjoittamisen vähän hankalaksi...
jos annat rahat kirjekuoressa käteen ja sellasen summan ettei sillä nyt mitään verottajaa kiinnostavaa saisi kuten luxus mersua tms.
Ap
Että sä olet köyhien ystävä -miljönääri ja teet laupeuden työtä omilla rahoillasi ja kaikki muut on itsekkäitä?
En arvosta veronkiertajiä yhtään sen enempää kuin muuten vain saitoja. Lait on tehty noudatettaviksi.
Että sä olet köyhien ystävä -miljönääri ja teet laupeuden työtä omilla rahoillasi ja kaikki muut on itsekkäitä?
vaan se, että sitä voi jakaa niille joista välittää ja niille joita haluaa auttaa. Mulle tulee ainakin tosi hyvä mieli siitä.
Ap
rahoja verottaja seuraa aika tarkasti..
ja ajattelin kyllä tukea jotain kotimaista järjestöä tai lahjoittaa sille rahan sijasta aikaani.
ongelmaksi on muodostunut vain se, että haluaisin antaa rahaa suoraan hyväntekeväisyyteen. en halua rahoittaa järjestöjen ylläpitäjien palkkoja..
Jokaisella meillä on mahdollisuus siihen jos oikein haluaa.
ja ajattelin kyllä tukea jotain kotimaista järjestöä tai lahjoittaa sille rahan sijasta aikaani. ongelmaksi on muodostunut vain se, että haluaisin antaa rahaa suoraan hyväntekeväisyyteen. en halua rahoittaa järjestöjen ylläpitäjien palkkoja..
ja ajattelin kyllä tukea jotain kotimaista järjestöä tai lahjoittaa sille rahan sijasta aikaani. ongelmaksi on muodostunut vain se, että haluaisin antaa rahaa suoraan hyväntekeväisyyteen. en halua rahoittaa järjestöjen ylläpitäjien palkkoja..
jotkut järjestöt, kuten esim. kansainväliset avustusjärjestöt onkin ihan ok. itse haluaisin toimia enemmän Hurstin tyyliin. suoraan.
ihmisiä voisi auttaa jotenkin "suoraan". Tarvitaan organisaatio, joka tuntee asiat, ihmiset ja tavat. Kaikista eniten rahaa ajautuu vääriin käsiin ihmisten lapsellisuuden ja herkkäuskoisuuden vuoksi.
Se, että ihmiset saa palkkaa avustustyöstä on ok. Pienellä palkalla tekevät tärkeää työtä.
että me olemme itsekkäitä vain siitä, että itse haluaa antaa rahaa. Meillä ei ole miljoonia, mutta ihan tavallisesta palkastamme annamme joka kuukausi 10% hyväntekeväisyyteen. Suosittelen muillekin.
Vaikka ei se tietysti minua vähemmän itsekkääksi tee, itsekkyys on aika inhimillistä.
ihmisiä voisi auttaa jotenkin "suoraan". Tarvitaan organisaatio, joka tuntee asiat, ihmiset ja tavat. Kaikista eniten rahaa ajautuu vääriin käsiin ihmisten lapsellisuuden ja herkkäuskoisuuden vuoksi. Se, että ihmiset saa palkkaa avustustyöstä on ok. Pienellä palkalla tekevät tärkeää työtä.
ja juuri sillä tavalla voisin itsekin olla hyödyksi.
ostaisin heille asunnon ja autot, samoin kolmelle sisarelleni sekä toki huolehtisin oman perheeni hyvinvoinnista myös, niinkuin varmaan ap:kin on huolehtinut, että itselläkin on hyvä olla ;)
En varsinkaan sukulaisille tai ystäville. En kaipaa kateellisia arvostelevia katseita.