Kummasta tarjoilusta perheesi kylässä pitäisi?
Pienestä ja kauniista; eli esim. pieniä suupala-voileipiä tai pieniä ruoka-annoksia, joissa esteettisyys pääosassa.
Vai mieluummmin herkullista ruokaa niin reilusti kuin kukin jaksaa.
Uteliaisuuttani kysyn, kun itse harrastan toista ja äitini taas on ehdottomasti toisen kannalla.
Kommentit (22)
Herkullista ruokaa niin reilusti kuin kukin jaksaa
Perheessä neljä miespuolista 6 - 32 v eikä piperrysruoka vetoa. Vaan maukasta ja paljon!
kukin haluaa eikä mitään piperryksiä.
Mutta en tajua miten nuo kaksi sulkevat pois toisensa..? Kaikkein mieluiten meille kelpaisi herkulliset pikkuannokset, joita on varattu niin paljon että kaikille varmasti riittää!
vaikka "tulkaa meille kahville" tai "tulkaa meille syömään". Ei erityisiä juhlia. ap
Meidän lapset varsinkin syö paljon ja on jotenkin noloa ottaa jotain suupalaherkkuja tyylin 50 kpl. Etkä sä niitä niin monta jaksais edes värkätä :)
että ei varmaankaan ole tarkoitus, että jo yksi ihminen syö nälkäänsä 30 suupalan kokoista voileipää. Tuskin niitä kuitenkaan tehdään vaikka kolmea sataa.
mutta yleensä sitä herkullista ruokaa, mitä voi ottaa reilusti.
Jossain aikuisten cocktail-kutsuilla ottaisin sitä toistakin mielellään.
Mutta jos vieraat tulee kauempaa niin sitten voisin tarjota ihan kunnon ruokaa, sitä herkullista :)
ja on niin vähän tarjottavaa esillä, että saa koko ajan toppuutella lapsia ja miestä. Minä teen aina reilusti tarjottavaa juuri sen takia. Jos rahasta on pulaa, niin valitsen halvempaa tarjottavaa, mutta aina riittävästi.
itse tykkään eniten pikkuannoksista, mutta siis kaikki hyvä ruoka käy, koolla ei ole väliä ;)
...paitsi jos erityisesti on mainittu että ruokana on vain hieman pikkupurtavaa, eikä vierailu tapahdu varsinaisena ruoka-aikana.
Erityisesti minä olen erittäin suuriruokainen ja minulle tulee helposti huono olo jos en syö tarpeeksi (siksi pidän usein jotain naposteltavaa käsilaukussani). Kerran vietin töissä kamalan aamupäivän kun oli luvattu brunssi ja tarjolla olikin yksi pienen pieni, vaikkakin kaunis ja herkullinen voileipä (tai oikeastaan keksi).
ruokaa syodaan, ei vain katsella. ;-) eli jos ruoka on esteettista mutta ei maistu hyvalta, ei se ole ruokaa ollenkaan.
perhevierailulla herkulline ruoka (jota on riittävästi) on paikallaan. Pitää osata soveltaa asioita tilanteen mukaan...
Siis ap kysyy haluaako joku kaunista ruokaa vai rumaa ruokaa, vai mikä tämä kysymys on? Ovatko suupalat pahoja?
Yritän vastata: jos menemme piipahduskutsuille ovat pienet suupalat paikallaan + kuohari/ shampanja niiden kanssa. Sellaisille kutsuille ei mennä nälkäisenä. Enkä oleihan varma otettaisiinko sinne (ainakaan kaikkia) lapsia mukaan.
Jos taas menemme illanistujaisiin, niin silloin kunnolliempi ruoka, joka sekin saa olla esteettistä herkullisuuden lisäksi + yksinkertaisempi viini/ olut/ vesi.
mutta hän itsepintaisesti väittää joka tilanteessa, että KUKAAN ei nykyään halua syödä mitään suuria määriä ja hän arvostelee ja ihmettelee tapaani laittaa tarjoamisia vieraille. Hän laittaa pieniä kauniita tarjoamisia, joiden pääpointti on näyttää hyvältä, kun kukaan ei kuitenkaan mitään syö. Itse taas laitan paljon ruokaa, mikä varmasti on ihan kivan näköistä sekin, kun on kokemus siitä, että kyllä se ruoka on aina vieraille maistunut. ap
nauttisin ehdottomasti enemmän kauniista pienistä suupaloista. Mutta luulen että lapsilleni ja miehelleni tarjoiltavien ulkonäkö ei ole tärkeää ja he ottasivat mieluummin paljon hyvää ruokaa.
B:ssä on se vaara, että se ei ole kaikkien mielestä herkullista. Jää myös se vaikutelma että on laiska emäntä, kun ei ole viitsinyt tehdä kuin yhdenlaista sapuskaa.
voi siinä silti olla monenlaisia vaihtoehtoja tarjolla. Ei se sitä sulje pois.
mutta en voi ymmärtää, että jos esim. kahville mennään supernälkäisinä. Tai ylipäätään, yleensä pyrin vieraiden kanssa keskustelemaan, millaista tarjottavaa laitan. Meillä käy usein lapsen pari parikymppistä serkkua, jolloin laitan hyvää ruokaa PALJON - on heidän mielestään "hyvää mättöä".
Mutta muuten en ymmärrä, miksi vieraissa pitäisi ahmia, kuin ei olisi koskaan ruokaa saanut? Pieni riittää, kotona voi sitten "mättää".
pienillä suupaloilla on virkansa toisentyyppisissä tilanteissa
jos vieraita tulee kaukaa niin mieluummin kunnon ruokaa
jos taas kaikki tulee kotoa ja ovat just syöneet niin sit ne sievät miss voileivät on ihan ok