Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotiaan hiusten pesu kamalaa itkua ja huutoa - vinkkejä?

16.11.2009 |

Juuri kolme vuotta täyttävä lapseni huutaa ja kirkuu kun hiuksia pestään. Pelkää vietävästi eikä mikään ole auttanut. On uhkailtu ja kiristetty ja lahjottu. ; )

Pesemme hiukset siten, että laitamme mukilla vettä päähän ja vartalon lapsi antaa pestä ihan suihkun kanssa. Iso tyttö ei mahdu enää lasten ammeeseen, joten se ei ole vaihtoehto.

Lapsi ei muutoin pelkää vettä vaan esimerkiksi uima-altaassa polskii ja roiskuttaa eikä ole moksiskaan jos vettä menee silmiin. En tajua.

Onko teillä muilla samoja ongelmia? Mikä auttaisi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli mieleen, että onko jollakin pesukerralla kenties mennyt saippuaa silmiin. Sitähän ei uima-altaassa veden roiskiessa tapahdu. Tai pelkääkö hän jo itse tapahtumaa, jännittää etukäteen, jos kerran siitä on tullut noin iso asia teille.

Onnistuuko veden lasku päähän niin, että valuisi vain hiuksille mutta ei kasvoille. Ja jos kasvoille uhkaa mennäkin, voisiko lapselle vaikka antaa valmiiki jonkun pienen pyyhkeen millä voisi kasvoja heti itse kuivata jos kasvoille jotakin meneekin -- saisi lapsi itselleen tunteen, että pystyy hallitsemaan tilannetta jotenkin. Uskaltaako hän itse mennä suihkun alle tai laskea itse käsisuihkulla vettä hiuksille? Siis ihan pelkkää vettä?

Vierailija
2/3 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli 3 vuotta sitten sama tilanne. Poika ei suostunut millään menemään suihkuun ja huusi koko ajan.. kunnes löysimme kaupasta nalle puh shampoota sai itse valita. Huuto loppui siihen, loppujen lopuksi halusi suihkuun:D Hiustenpesu kannattaa joka tapauksessa tehdä niin että pyytää lasta kallistamaan päätä taaksepäin ja siten ei mene shampoota silmille kun itse laittaa käden otsalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ottaneet suihkuun muovisen puutarhatuolin, siis aikuisten koska sopii 6veelle, siinä on helppo istua ja kallistaa päätä taaksepäin ja voihan sitä leikkiä vaikka kampaajaa myös :) Kolmevuotiaalle sopii myös penkki johon voi mennä maate pään ja hiusten ollessa siellä reunalla, kunnon spa meininkiä :) Tämä sopi ainakin minulle pienenä.