Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan maksaa exän velat pois, Mitä sanoo verottaja ?

Vierailija
16.11.2009 |

Eli asuntovelan ja korttivelan. Muistaako verottaja mua laskulla siitä hyvästä ? Tehtäisiin kaikki siis ns virallisesti eli mentäisiin pankkiin ja se velka kuitattaisiin mun tililtä eli en siirtelisi niitä rahoja exän tilille, koska silloin multa menisi ainakin veroa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa vaan siihen kysymykseen tai ole sitten hiljaa.

Ap

Vierailija
2/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se rahamärä nyt onkaan, jonka voi antaa vuodessa ilman, että exä joutuisi maksamaan lahjaveroa. Tuskin sinulle mitään lisälaskua tuosta tulee.

Olisko mahdollista tehdä ns. velkakirja, johon kirjataan maksusuunnitelma. Tuskin kukaan sitä suunnitelman toteutumista tarkistaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ostat exältäsi hänen asunnon osittain, silloin et anna lahjaa.

Vierailija
4/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni on ihan sama verottajan mielestä maksatko exän velkoja suoraan velkojalle vai siirrätkö exälle rahaa pankissa jotta hän käyttää ne velkojensa maksuun jos verottaja vaan saa tästä rahaliikenteestä tiedon

Vierailija
5/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan lahjana maksaa hänen 200 000 euron velkansa ilman mitään vaateita.

Ap

Vierailija
6/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jotenkin, että järjen käyttö olisi sallittua verottajalla tälläisessä tapauksessa missä ei oikeasti ne rahat mene sille exälle millään muotoa. Ei jotenkin mene mun jakeluun. No sitten mä maksan verot, ei voi mitään.

Ap

Vierailija
7/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se raha tulee exän hyödyksi koska hän pääse lainoistaan!

oletpa VÄHÄN yksinkertainen ap!

Vierailija
8/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista kuitenkin pankin lakimieheltä tai -naiselta, löytyisikö jokin laillinen porsaanreikä.

Vierailija
9/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksesssa on turha etsi porsaanreikiä. Asian olisi ehkä voinut hoitaa osituksessa jotenkin, mutta jos se on tehty, lienee turha vinkua.

Vierailija
10/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikennät lastesi mahdollisuutta saada itseltäsi elatusta, jos hassaat omaisuutesi exään.

Vierailija
11/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkakirjalla. Sellaisenhan voi tehdä, kun ei vain peri mitään koroa velalle.

Tosin aika monta vuotta se kaiketi tulisi olemaan "voimassa" kunnes se olisi lahjasumman mukaisesti kuoletettu.

Vierailija
12/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se raha tulee exän hyödyksi koska hän pääse lainoistaan! oletpa VÄHÄN yksinkertainen ap!

Niinkuin sanoin niin sitten maksan velat, se ei ole mikään ongelma.

Ap

Vierailija
13/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikennät lastesi mahdollisuutta saada itseltäsi elatusta, jos hassaat omaisuutesi exään.

200 000 euroa on mulle pieru saharassa ja lapsilla ei ole hädänpäivää sen jälkeenkään. Jessus, että pitää tästäkin jonkun olla kateellinen vai mitä lieneekään.

Ap

Vierailija
14/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 9000€ ole pystyssä yhteiskunnalle.

Vierailija
15/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voisin lähteä opiskelemaan ja elättää parin vuoden päästä itseni työnteolla. Nyt elän loppuelämäni kelan ja sossun rahoilla. Ei menis hukkaan sun 9000€:n sijoitus.

Vierailija
16/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi kilahdella sen takia, voihan aina jättää vastaamatta.

Vastaa vaan siihen kysymykseen tai ole sitten hiljaa.

Ap

Vierailija
17/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkakirjalla. Sellaisenhan voi tehdä, kun ei vain peri mitään koroa velalle. Tosin aika monta vuotta se kaiketi tulisi olemaan "voimassa" kunnes se olisi lahjasumman mukaisesti kuoletettu.

Vaan hoidetaan sitten kaikkien pykälien mukaan eli maksan sitten siitä verot yms. Käsittääkseni mä kuulun siihen ns halvempaan veroluokkaan, koska mulla on lapsia tämän exän kanssa. Jos siis oikein tulkitsin verotoimiston taulukkoa. Mä aion auttaa myös muita mulle tärkeitä ihmisiä, mutta niille annan ihan rahaa käteen ja ollaan hys hys. Ei kai sen verottajan tarvi joka välistä sentään saada vedettyä välistä.

Ap

Ap

Vierailija
18/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattavan summan rahaa avoimella/tosi pitkällä maksuajalla ja kiersi näin verot. Maria ei tietenkään oikeasti maksanut takaisin vaan kyse oli lahjoituksesta.

Vierailija
19/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että ne verotkin ovat sitten paskapaperia sulle.

200 000 euroa on mulle pieru saharassa ja lapsilla ei ole hädänpäivää sen jälkeenkään. Jessus, että pitää tästäkin jonkun olla kateellinen vai mitä lieneekään.

Ap

Vierailija
20/26 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi kilahdella sen takia, voihan aina jättää vastaamatta.

Vastaa vaan siihen kysymykseen tai ole sitten hiljaa. Ap

mutta mitä mun tai kenenkään yksityiskohdat teille sen paremmin kuuluu vai onko se vaan niin, että suomalainen mentaliteetti nyt vaan on sellanen, että sitä ollaan pirun uteliaita ja epäkohteliaita ja lukutaidottomiakin. Hehe etpähän saa vastausta ikinä tietää :)

Ap