Mä en tajua ihmisiä jotka eivät osaa leipoa
Maailman helpointa hommaa kun sen osaa ja opettelu ei ole edes vaikeaa.
Kommentit (13)
mutta ymmärrän myös ihmisiä, joilta se ei onnistu. Joskus on vain niin, ettei asiaa opi. Ei ole jauhopeukaloa.
Ei vain ole aikaa enkä yksinkertaisesti viitsi alkaa väsäämään mitään kuivakakkuja koulun myyjäisiin.
Helpompi sanoa etten osaa - samalla annan jollekulle innokkaalle kotiäidille mahdollisuuden päteä =D
Kun hyvin syö ruokaa, ei tarvi mitään leivonnaisia. Opettele laittamaan ruokaa, niin ei tarvii leipoa! Sen kerran kun jotain makeeta tekee mieli, tai suolaista piirakkaa tms, niin paljon kivempi mennä jonnekin kahvilaan istumaan.
T. Yks, joka ei ikinä leivo mitään, ei edes joulutorttuja
Kyllä kai nyt jokainen lukutaitoinen osaa leipoa, mutta kaikkia se ei vaan kiinnosta.
Silti käytän tuota " en oikein osaa leipoa " - sanontaa joskus, vaikka ennemminkin tarkoitan sillä, etten vaan ole kiinnostunut leipomisesta.
Minä en juurikaan leivo makeaa tai piiraita jne, koska mielestäni ei ole tarpeellista, että kotona on aina/usein pullaa tai muuta lihottavaa ja makeaa.
Muutenkin nämä "kakkuhullut" - jotka ihan tosissaan väsäävät näitä Hello Kitty jne - kakkujaan - ovat mulle todella eksoottista jengiä, enkä ole ihan varma, mitä he silläpuuhastelullaan oikein haluavat muille itsestään kertoa.
Mutta onhan se varmaan ihan kiva harrastus, kukin tyylillään.
Minä osaan sitten jo koulutukseni puolesta väsätä ruoaksi vähän sitä sun tätä- onnistuu ruoanlaitto vegeille, karpeille ja keliaakikoillekin. Mielestäni huomattavasti "parempi" taito kuin joku pullan vääntäminen :).
Koko talossa ei ole viljan murenaakaan....
Me täytämme vatsamme ruoka-aikoina kunnon ravinnolla. Siten pysyy immunipuolustus hyvänä eikä tarvitse ottaa kaiken maailman myrkkyrokotuksia...
Syömme aamiaisen lounaan ja päivällisen (lapset Turkkilaisen jogurtin vielä jossain välissä) eikä kukaan ole kinuamassa mitään parin tunnin välein.... Ei edes nuo 3v ja 4v..... hyvin pärjäävät oikein koostetulla lautasella 4-6h
tätini sekä mummoni ei kumpikaan vaan osaa, mummo osaa ruoat laittaa mutta leipominen ei onnistu.. No täti ei ole edes hääppönen kokki, vaikka varaa on ostaa mitä parhaimmat aineet ja lukutaitokin on, mutta kaiken se saa kamalan makuisiksi ja sen pullat! Se pyörittää ja pyörittää ja lättää ja lättää ja kappas, miksi ne on kivikovia..? jösses.. Mutta helpompaahan se on sanoa,ettei jaksa/halua jos ei kehtaa myöntää ettei taitoa löydy ;)
Itse leivon ja kokkaan erinomaisesti, mitään en mittaile ja lukeakin osaan, se vaan tulee toisille luonnostaan.. Ja leipoa voi muutakin kuin pullaa, leipää, karjalanpiirakkaa yms. Teen myös kaikki kakut ristiäiskakusta alkaen, osaan uida ja piirtääkin, mutta en osaa ajaa pyörällä! Ja myönnän sen..
mut minähän olenkin leipuri-kondiittori
jokaisen pitäisi osata leipoa leipää niin kuin ennen vanhaan osattiin
leipoa voi myös terveellisiä tuotteita, kokojyvää ja rouheita voi laittaa leipiin niin saadaan kuituja
olen kehitellyt reseptejä jotka sopii karpeille
karpit tietävät, että nimenomaan viljojen kuidut ovat erittän epäterveellisiä suolistolle.... puhdistettukin vilja parempaa
http://www.hiilaritietoiset.net/lesekuorma.htm
vain yhden sivun juttu, kannattaa lukea
just syön uunotuoretta voisilmäpullaa... mmm...