Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset tulot oletatte ihmisillä olevan kun paheksutte alle 1v hoitoon laittoa?

Vierailija
15.11.2009 |

Mielenkiinnosta haluaisin tietää, että paljonko oletatte ihmisten tienaavan kun väitätte, ettei alle 1v:n hoitoon laittoa voi perustella taloudellisilla syillä? Ei kaikki ole niin hyvätuloisia, varsinkaan jos vaan toinen on töissä.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen 1500 + mun kotihoidontuet ym. velkaa oli tosin vaan 70 000 e sillon. ja kaks autoa. hyvin me pärjättiin, mutta olen aina pitänyt talouden hyvässä jamassa.

Vierailija
2/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta reilu puolet menee asuntolainaan.

Ja peillä jää säästöönkin rahaa joka kuukausi. Siksi ihmettetlen näitä jolla ei ole "varaa" jäädä hoitaman lapsia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan silläkin aikalailla merkitystä, onko kyseessä ainokainen vai perheessä vaikka lisäksi pari yläasteikäistä lasta.

Vierailija
4/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä maksetaan 900 eurolla yhtiövastike, sähkö-ja vesimaksut, vakuutukset, puhelinlaskut, ruoat, vaatteet, kaikki muut kulut? Mielenkiinnosta kysyn, montako henkilöä teidän perheessä on ja paljonko yhtiövastike jo tekee?

Vierailija
5/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 2 aikuista ja 2 lasta (4v ja 2v)

sähkö on 40 €/kk ja vesi kuuluu asuntovelkapottiin).

velka 900€ päälle menee 240 € muuta. Puhelin laskut meillä 20€, ruokaan menee noin 200€/kk.

Vakuutukset maksetaan 4 kertaa vuodessa, niistä säästöistä

-4-

Vierailija
6/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä ole kyse rahasta

Vierailija
7/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos nyt ymmärsin. Arvelisitko pärjäävänne, jos teillä olisikin kuusi lasta, joista vaikka pari yläasteella ja lukiossa?

Vierailija
8/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienasi 1500e kuussa, mä sain alimman äitiysrahan ja sitten sen perus vanhempainrahan. olin kolme vuotta kotona. eli se noin 2000e saatiin jos lapsilisät siihen laskee. meillä meni 600e lainoihin. noin 400e ruokaan. noin 200e autoihin, jotka onneksi oli jo velattomat mut siis bensat ym. varmaan noin 200e talon muihin kuluihin kuussa, lämmitettiin paljon puulla ja saatiin remonttiym apua suvulta. ja sitten noin satanen puhelin+lehti laskuihin. eli siinä on noin.. 1500e mennyt. pistettiin 50e kuussa säästöön. loput meni käytännössä meidän sairaan lapsen hoitokuluihin plus mun ja miehen vaatteisiin ym. isovanhemmat avusti jonkun verran lasten vaate ym hankinnoissa, meillä oli myös ennen lapsia säästettyjä rahoja.

mies sai kilometri korvaukset pari kertaa puolessa vuodessa ja ne oli aina aika isot joten käytiin varmaan 4-6 krt vuodessa hotellissa tai kylpylässä joten elämä ei ollut yhtään hassumpaa! :)

sitten mies jäi kotiin muutamaksi vuodeksi ja sillon saatiin vaan hänen kotihoidontuet, kuntalisä ja mun pieni palkka, tein lyhennettyä työviikkoa. sillon maksettiin vaan lainan korkoja mutta ihan hyvin elettiin kuitenkin ja aina jäi jotain säästöön tai huvitteluun.

Vierailija
9/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jollakin ei ole varaa jäädä kotiin?

Vierailija
10/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos nyt ymmärsin. Arvelisitko pärjäävänne, jos teillä olisikin kuusi lasta, joista vaikka pari yläasteella ja lukiossa?

meillä lapsia on kaksi ja toivottavasti ei tule enempää :)

Minun mielestäni kuusi lasta on jotain aivan kauheaa edes ajatuksena. Mutta toivottavasti tilanne ei tule KOSKAAN! tapahtumaan.

-4-

ps. miksi ihminen haluaa kuusi lasta, huhhuh

Vierailija
11/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä paheksu, se on liian voimakas sana, mutta jos ei pysty pitämään 1v asti lasta kotona esim. etukäteissäästöjen turvin, niin ihmettelen.

Jos toinen ei ole töissä, niin eikö hän voi jäädä sitten sen lapsen kanssa kotiin?

Nimimerkillä itse palasin töihin, kun lapsi oli 1v, mutta isä jäi hoitovapaalle (ja on minua parempituloinen).

Vierailija
12/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta ja 2 aikuista. Hyvin tullaan toimeen. Raha-asiat saa aina järjestettyä joten huono tekosyy laittaa sen takia lapsi hoitoon. Mikä siinä on niin vaikeata vaan sanoa että ei kiinnosta paskan vertaa jäädä kotiin, joten pistän lapsen hoitoon. Se on sinun oma valintasi eikä sitä tarvitse ulkopuolisille selittelemään mitä kummallisimpia tekosyitä :)

Vierailija
13/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä on kysymys. Kaikilla on melkein aina lainaa. niihin voi pyytää lyhennusvapaita jne vaikka vuodeksi kun lapsi hoidetaan kotona. Voidaan hankkia tarjousruokaa ja lopettaa lehtien tilaaminen. Ulkomaan matkoille ei tartte mennä jne. Kysymys on arvovalinnoista

Mielipiteeni on että pääsääntöisesti alle 3 v paikka olisi jomman kumman vanhemman kanssa kotona

Vierailija
14/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiinnosta haluaisin tietää, mitä tekisitte jos toinen töissäkäyvistä vanhemmista jäisi työttömäksi tai sairastuisi? Miten tulisitte silloin toimeen, jos ei kotihoidontuellakaan pärjää mitenkään päin? Vai onko teilläkin ne varmat työpaikat ja ikuinen varmuus terveydestä?

Vierailija
15/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten erittäin hyvät

ei se ole monilla rahasta kiinni, vaan siitä miten haluaa kasvattaa lapsensa

Vierailija
16/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei töitä ole, niin saa työttömyyskorvausta. Lapsista saa lapsilisää ja päivärahojen jälkeen vielä hoitorahaakin.

Ja tuolla toisessa ketjussa sinä tai joku muu kehuskeli, että asumiskulut on 400 euroa. Kyllä tuo kaikki antaa hyvät mahdollisuudet olla kotona pari ylimääräistäkin kuukautta.

Eikä mun mielestä ole edes liikaa olettaa, että jompi kumpi vanhemmista on edes joskus ollut töissäkin.

Vierailija
17/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletan, että jos alle 1v viedään hoitoon, niin on iso asuntolaina tai muuten paljon velkaa.

Vierailija
18/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaamaan tähän ketjuun. Meillä on viisi lasta ja kaksi aikuista. Lasten iät on 16, 14v, 5,5v, 2v ja 9kk. Ja lapset alottaa hoidon kun nuorin on 10,5kk. En näe tuossa mitään pahaa, kaksi nuorinta menee pph:lle ja keskimmäinen päiväkotiin, koska sinne hänen on kuitenkin eskarin takia mentävä. Ja meillä ei ole varaa siihen, että minä jäisin hoitovapaalle, rahat ei riitä sillon. Jos mies saisi tehdä normaaleja työpäiviä niin sillon voisin olla pidempään kotona, mutta nyt mies on osittain lomautettuna ja se näkyy myös hänen palkassa. Hoidossa lapset tulee olemaan 5-6tuntia päivässä ja 4päivää viikossa, jos tämä on jonkun mielestä liikaa niin voi voi.

Vierailija
19/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pelätä et jos toiselta työ menisi alta.Se on mielestäni tekosyy jonka varjolla voi aina olla tekemättä ratkaisua olla kotona

Vierailija
20/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva laitetaan yleensä 2 kk:n iässä hoitoon. Esikoisen kohdalla en siihen suostunut, vaan olin kotona palkattomalla kolmanteen ikävuoteen asti kun lapsi meni täkäläisittäin kouluun.

Nyt olen raskaana ja tienaan 900e/kk nettona (olen osa-aikaisena) ja mies noin 6000e/kk.

Työpaikallani ei aiota ottaa sijaista edes lyhyen "äitiyslomani" ajaksi koska heidän mielestään palaan kuitenkin heti lapsen syntymän jälkeen takaisin.

Tosi inhottava tilanne, koska pystyisin helposti jäämään kotiin vauvan kanssa ja työpaikalla pidetään vihjailistani huilimatta itsestään selvyytenä että palaan heti ruoriin ja pistän 2 KUUKAUDEN ikäisen vauvan hoitoon..