Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli jotenkin nolo tilanne töissä yhdessä palaverissa...

Vierailija
15.11.2009 |

Meillä oli yksi ylemmän tason strategiapalaveri, jossa noin 10 hlö. Esimieheni istui vieressäni ja toimi puheenjohtajana.

Kesken puheenvuoronsa hän kääntyi katsomaan minua ja jähmettyi siihen. Kesken lauseen vaikeni, hymyili ja katsoi minua suoraan silmiin n. 10 sekunnin ajan. Ihmiset katsoivat tilannetta hämillään. Ja minä ennenkaikkea....

Sitten hän ikäänkuin heräsi ja jatkoi lausetta.

Ihmiset loivat minuun outoja katseita.

Jonkun ajan päästä hän kääntyi taas minua kohti ja otti kädestä kiinni, siis laittoi oman kätensä ranteeni päälle ja katsoi silmiin.

No siitä hämmentyneenä naurahdin ja kysyin että nytkö on mun vuoro kommentoida (tai jotain sen suuntaista). Ja taas ihmiset tuijottivat kummastuneena.

No nyt mulla on tietenkin olo, että ihmiset luulee että meillä on joku suhde. Epämiellyttävää. Olen uusi siinä ryhmässä ja nyt tietenkin kuvitellaan minun tulleen sinne ihan muilla kuin ammatillisilla ansioilla. Siistiä.

En aio asiaa sen enempää miettiä, jatkan kuten tähänkin asti. Mutta olihan tuo nyt hieman omituista, ja ainakin minua kohtaan noloa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nyt ensinnäkin muutamien normaalien ihmisten kommenteista.

Mutta täytyy ihan mielenkiinnosta kysyä, että mikä ihme tästä aloituksestani tekee lapsellisen ja epäuskottavan?

Olihan tilanne absurdi, mutta todellinen. Mikä siinä on se lapsellinen osuus? Menenkö ja kerron esimiehelleni että hän on lapsellinen? Vai olenko minä se lapsellinen kun osallistun työpalaveriin?

Voinen paljastaa, että tämä EI OLE provo. Minulla on oikea elämä ja oikeassa elämässä tapahtuu asioita. Hiekkalaatikon laidalla ei tapahtunut, mutta näin työelämässä taas sattuu ja tapahtuu.

Kohta kai väitetään ettei työpaikoilla esiinny enää seksuaalista häirintääkään, että kaikki on provoilua tai haavekuvia. Näin ei valitettavasti ole.

Surullista on, että naiset ovat näin vieraantuneet työelämästä ja todellisuudesta. Se ei ole yhtä kaunis ja idyllinen kuin te kuvittelette. Epäasiallisuuksia tapahtuu, samoin kuin noloja ja epämiellyttäviä asioita. Ja kilpailu huipulle on kovaa, siinä käytetään monia keinoja.

ap

Vierailija
22/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden naisten kirjoituksista paistaa katkeruus, kateus ja elämänpiirin suunnaton kapeus. Enkä nyt puhu kateudesta siitä, että esimiehesi kenties on sinuun ihastunut - mikä on äärimmäisen inhottava ja kiusallinen tilanne - vaan siitä, että toimit työelämässä aktiivisessa roolissa, tuskin sihteerinä kuten joku täällä katkeruuksissaan koitti sinua latistaa.

Otat nyt vain etäisen asenteen, hoidat työsi parhaasi mukaan, vedät tiukat rajat kaikenlaiseen kosketteluun ja katseisiin ja teet niin myös työyhteisölle selväksi, ettet siedä esimiehesi käytöstä. Itse olen tuollaisena kaksivitosena joutunut TODELLA kiusallisen ihastumisen kohteeksi silloisen esimieheni taholta. Hän oli lähemmäs kuusikymppinen mies. Tämä tilanne loppui vain sillä, että lopetin ko. yrityksessä kokonaan. Nyt av-mammat voitte minullekin ladata nuo samat provohöpinät. Olen varmasti kuvitellut ne lukuisat, kalliitkin lahjat joita hän kiikutti salaa työpöydälleni ja ne kaikki kaksimieliset letkautukset, joista pääsin osalliseksi. Ai niin, minä itsehän provosoin tilanteen ja yritin vietellä miehen niillä maihinnousukengilläni, reisitaskuhousuillani ja viiden sentin mittaisella frisyyrillä. Ei kun joo, mähän keksin koko jutun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä en enää muista, mistä sairaudesta olikaan kyse. Isäni tuttavan sairaus alkoi aikoinaan lievillä oireilla, häneltä katkesi ajatus hetkeksi ja silloin hän saattoi tehdä jotain äärimmäisen eriskummallista ja tyhmää, tyyliin istahtaa kadulle ja riisua takkinsa.

Vierailija
24/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomosi halusi vain nolata sinut. Mistä tiedät, vaikka hän tekisi noin kaikille ihastuneille alaisille? Sinulle vain joukon jatkona.

Vierailija
25/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ulkona työelämässä tapahtuu kaikenlaista!

Ap:lle sanoisin että käyttäydy niinkuin käyttäytyisit kenen tahansa ei-toivotun lähestyjän kanssa. Esimerkiksi hymyile kohteliaasti. Nimenomaan kohteliaasti, siis ei kauniisti, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Vähän niinkuin kioskin myyjä hymyilee rasittavalle vitsinvääntäjälle.

Jos joudut myöhemmin väittelemään, onko sua häiritty vai ei, niin ainakin kokouksissa on runsaasti todistajia jotka on nähneet, miten reagoit.

Vierailija
26/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten sanoin, olen saanut ihailua osakseni työelämässäkin aivan riittävästi, sitä en kerjää enkä kaipaa. Päinvastoin. Se on joskus muodostunut painajaiseksi työpaikalla.

Tai ehkä sinulla on vain vähän liian suuret luulot itsestäsi?

Vierailija
27/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa muissa maissa on normaalia kosketella toisia keskustelun aikana ilman mitään takaa-ajatuksia...

Onko pomosi vanhempi kuin sinä, ap?

Vierailija
28/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä pomosi halusi osoittaa luottamusta sinuun ja sinä vain "luit" pomoasi hiukka väärin?

Vierailija
29/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua, kun olet uusi ryhmässä?

Vierailija
30/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko esimiehellä tapana häiritä tuolla tavalla, että tunsit tilanteen todella epämiellyttäväksi koska et ole yhtään kiinnostunut esimiehestä. Ja muistuta että tämä on SALAISUUS.

Vierailija
31/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minusta vaikuta ollenkaan siltä, että esimies olisi sinuun ihastunut, koska toimii noin röyhkeästi muiden nähden. Ihastunut ihminen ensin vähän varmistelee kahden kesken, ja on epävarmempi. Enemmän tuo on minusta seksuaalista häirintää, tarkoituksena nimenomaan määritellä sinut 'naiseksi', ei tasavertaiseksi työkaveriksi, ja itse ainakin pyrkisin käyttäytymään korostetun asiallisesti tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
32/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo on minua reilut 10 v. vanhempi, umpisuomalainen. Mutta käytöstavat olleet aina hyvin sivistyneet ja asialliset.

Eli nyt kun asiaa avullanne olen pohtinut, niin vaikuttaa siltä, että

A: hän on epävarma asemastaan ja yrittää nolata minua tuolla "sehän on pelkkä reisiä pitkin ylenevä nainen"

B: hän on kohtelias ja huomaavainen ja yrittää auttaa minua pääsemään ryhmään mukaan

C: hän on ihastunut, joka on kyllä erittäin epätodennäköistä, koska älykkäänä ihmisenä ei nolaisi itseään käyttäytymällä noin tökerösti.

Toivon sydämestäni, että kyseessä on B. Hän on tähän saakka kannustanut minua ja kehunut. Olen ollut hänen alaisenaan vasta pari kuukautta. Siksi en osaa lukea häntä tarkemmin vielä.

Huomenna siis taas palaveri. Pitäkää minulle peukkuja vaihtoehto B:n puolesta. Käyttäydyn hyvin asiallisesti, ammattimaisesti ja tarvittaessa hymyilen "kioskintäti-tyyliin" ;) Ja istun vastapäätä häntä.

Näillä mennään :)

ap

Vierailija
33/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pahasti kuulostaa siltä, että täällä ollaan nyt kateellisia siitä, että joku nainen on jossain saanut jonkun miehen huomiota, eikä se nainen ole MINÄ! Voi kamalaa!

Mun mielestä ap kirjoitti, että häntä vaivaa pomon todella outo käytös. Piste.

Oletteko te ämmät todella niin huomionkipeitä, että koette uhaksi kaikkien toisten naisten miehiltä saamat huomionosoitukset? Pöyristyttävää.

Vierailija
34/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ämmät todella niin huomionkipeitä, että koette uhaksi kaikkien toisten naisten miehiltä saamat huomionosoitukset? Pöyristyttävää.

että joku tulee kertomaan tämäntyyppisestä tilanteesta tänne. Miksi?

"Miespuolinen ystäväni kertoi minulle vihjailevan katseen säestyksellä ja silmää iskien haluavansa vaihtaa vaimoa, mitä hän tarkoitti?"

"Miespuolinen työkaverini suuteli minua töissä - miksi?"

"Miespuolinen naapurini kertoi, että olen upein nainen, jonka hän on koskaan tavannut. Mitä hän mahtoi tarkoittaa?"

Eihän näille voi kuin nauraa!

t. ei kateellinen huomionkipeydestä, huonosta itsetunnosta tai mistään muustakaan epätoivottavista ominaisuuksista.

Vierailija
35/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kömpelö ja ei niin kovin suomalainen ele, laittaa käsi kätesi päälle, ja sillä viestittää että olet tervetullut ryhmään sekä luotettu, katsellaan viestittäen että mielipidettäsi kuunnellaan ja arvostetaan.

Enemmän uskon tähän vaihtoehtoon kuin siihen kampitus-teoriaan. Varsinkin jos mies on selvästi esimies-asemassa sinun suhteen eikä asemansa ole helposti uhattu.

Ihastumisen luulisi fiksun pomon tuovan esille jollakin muulla tavalla kuin kesken palaverin. Ennemminkin olettaisi hänen yrittävän peittää tunteitaan.

Hassuja ja hieman surullisia suurin osa näistä Ap:n saamista vastauksista. Jos oma itsetunto on kohdillaan, ei Ap:n kaltaisesta viestistä provosoidu. Kannattaa työstää niitä omia epävarmuuden tunteitaan ja yrittää luottaa puolisoonsa!

Vierailija
36/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsiakohtaus, jossa vain ikään kuin pysähtyy... mutta noista ikävistä kommenteista: seliseli. Vai ei muka kateutta? Viesteistä paistaa läpi, että ap on menestynyt, kunnianhimoinen ja vieläpä viehättäväkin... tappococtail huonolla itsetunnolla varustetulle naiselle.

Tsemppiä ap:lle! Minä ainakin kannatan AINA naista miesten maailmassa.

Vierailija
37/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokaise vaikka että "Mitä katsot? Onko mulla meikit levinny?" tai "Öh, kysyttiinkö multa jotain?" tai katso ympärillesi ihmetellen tuijottaisiko hän jotain muuta. Tai sitten kysyt palaverin jälkeen esimieheltäsi, että miksi katsoit minua pitkään, odotitko minulta jotain kommenttia asiaan? Todella omituista käytöstä, jos jatkuu, niin täytyyhän tuo selvittää.

Vierailija
38/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä heti tuon palaverin jälkeen pomon juttusille ja kysyä miskä juttu tämä oli. Onhan tuo todella kiusallista. Tuskin ammattitaitoinen pomo voi tuolla tavalla näyttää ihastustaan alaiseensa, kesken palaverin! Nyt on jostain muusta kyse ja se olisi hyvä selvittää pikimmiten.

Itse olisin ihan suoraan kysynyt pomolta syytä outoon käyttäytymiseensä.

Vierailija
39/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mullekin tuli ensin mieleen jokin sairauskohtaus, valitettavasti. Esim. epilepsiaan tai aivokasvaimeen liittyvä. Jos ei mitään näin dramaattista taustalla, niin sitten ihan vain pomon sekoaminen ajatuksissaan, ja tarve saada rentouduttua ja taas ajatuksen päästä kiinni. Mullakin menee joskus puhuessani ajatukset sekaisin, ja mun on pakko pitää tauko ja olla hiljaa, vaikka se ehkä kuulostaakin kummalliselta.

En usko että on ihastunut, koska ei ole uskottavaa että noin julkisesti yhtäkkiä toisi sen ilmi.

Vierailija
40/41 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko ripsarit poskilla kun tölläät jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi