Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enterorokko - milloin ei enää tartu?

Vierailija
15.11.2009 |

Missä vaiheessa voi taas alkaa kyläileen ym? Ei siis kyse päiväkotiin menosta. Vaan siitä et millon voi käydä taas kylässä tai pyytää itelle vieraita?

Googlella en löytäny mitään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin kauan ootte ite pysyneet kotona?

Vierailija
2/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että entero virus tartuttaa tosi pitkään jo ennen oireita ja voi elää vielä pinnoilla ym. pitkään taudin helpotettua. Siksi eristäminen aika mahdotonta. Voit viedä päiväkotiin kun lapsi on kunnossa ja ollut oireeton muutaman päivän. Tehostettu käsihygienia on hyvä ja kotona pinnat kannattaa pyyhkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et siis vie hoitoon. Musta voitte vierailla parin päivän oireettomuuden jälkeen, lapsiperheisiin kyllä infoisin tilanteesta niin voivat itse päättää ja kotona tosiaan pintojen ja ovenkahvojen pyyhintä ennen vieraita.

Vierailija
4/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttuu niin pitkään ENNEN oireita ja oireiden jälkeen, että karanteenit on turhia. Toisinsanoen sitten, kun kuume on poissa niin voi elää normaalisti.

Toki varsinkin lapsiperheitä pitää infota, jos aikoo kyläillä tai joku on tulossa teille. Mutta tämä minusta aina, jos ollaan kipeitä tai juuri sairastettu jotain mikä saattaa vielä tarttua. Jokainen sitten päättää itse, että ottaako riskiä.

Meillä oli enterorokko juuri ennen joulua viime vuonna ja meillä kävi lähisukua silloin, kun itsekin olin vielä kuumeinen (minä sairastin viimeisenä) ja koko joulun olimme samojen ihmisten kanssa tekemisissä. Kaikki toki tiesivät, että meillä on enterorokko, mutta koska oli joulu niin kukaan ei halunnut meitä eristää. Kukaan heistä ei kuitenkaan lopulta saanut meiltä tartuntaa. Johtuu ehkä sitten siitä, että kaikki muut olivat aikuisia. Jos joukossa olisi ollut lapsia niin varmaan he olisivat saaneet tartunnan.

Vierailija
5/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pääkipua. Perjantaina nousi nuo näpyt. Ne ei vielä kunnolla ruvella vaan osa "auki".

Vierailija
6/6 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä idiootti mutta minäkin haluaisin vastauksen alkuperäiseen kysymykseen :D Eli; kaverilla oli enterorokko viikko sitten, nyt haluaisi tulla kylään. Sanoin että älä tule. Milloin kaverin uskaltaa pyytää käymään, eli: miten pitkään menee että enterorokko ei enää tartu?

Kyse siis siitä että ihan turhaan otan riskiä meidän nelihenkisen perheen tartuttamisesta. Ehditään kyllä moikkailla kaveria sit viikon - tai kuukaudenkin päästä kunhan joku osaisi kertoa miten pitkään menee että enterorokko ei tartu?

Ei mutua vaan faktaa kiitos :) Googletellut jonkun tovin jo ja ei oikein faktaa löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän