Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vetävätkö ihmiset todella herneen nenään, jos lapsi ei kiitä joululahjoista?

Vierailija
14.11.2009 |

Meillä muksut ainakin uskovat lahjojen tulevan joulupukilta, joten en patistele kiittelemään niiden todellista antajaa. Syntymäpäivälahjoista toki kiittävät, kun ne saavat.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin siis miettimään, mahtavatko tuttavat pitää heitä huonosti kasvatettuina tai jotain? :)

etkö yhtään häpeä

Vierailija
22/28 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikuiselta odotan kyllä jotain viestiä. Jos vanhemmat haluavat uskotella että lahjani on joulupukilta, uskotelkoon, mutta toivon kyllä kuulevani JOTAIN lahjasta, tuliko perille edes. Minun kummilapseni 5 v. varmasti vielä uskoo pukkiin, mutta lahjasta ei osaa itse vielä kiittää (tapaamme erittäin harvoin), mutta vanhemmiltakaan en kuule kiitosta. Lähetän lahjat postitse välimatkan vuoksi.

Synttärilahjan antamisessa sama juttu, eikä ne edes tule joulupukilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun kyseessä on pieni lapsi, joka ei osaa itse oma-aloitteisesti rustata kiitoskorttia tms. :) Vanhemmalta pitäisi se luonnistua! Erittäin epäkohteliasta!

Vierailija
24/28 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tervettä.

Meillä kaikki lahjat tulevat joltain muulta kuin meiltä

Vierailija
25/28 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette anna lapsillenne joululahjoja. Luotatte vaan, että "kyllä muut antaa".

Vierailija - 15.11.09 01:22 (ID 9522836)

Tosi tervettä.

Minäkään en osta lapsilleni lahjoja. Luotan, että niitä on 3 säkillistä kuten aikaisempinakin jouluina.

Vierailija
26/28 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tervettä.

lahjoja, että en näe mitään syytä ostaa niitä lisää. Monet lahjan antajat kysyvät lasten toiveita VAPAAEHTOISESTI, ja kerron sitten jonkun toiveen. Isovanhemmat toteuttavat kalliimmat lahjat (n.30e) ja heille pitää jopa sanoa että vain sen ja sen verran lahjoja. Ostaisivat muuten kaupat tyhjiksi : ) Lapsilla on yleensä max viisi toivetta.

Kummeilla taas on sama meininki kuin meillä, eli lahjat tulevat pukeilta, joten he eivät lopeta lahjojen ostoa vaikka kiitos tuleekin meiltä eikä lapselta. Joten se joka sanoi, ettei enää osta kummilapselle lahjaa koska LAPSI ei kiitä, niin ei vaikuta meidän jouluun millään tavalla!

Eli tietenkin luotan siihen että "kyllä muut antaa" : D Miksen luottaisi?? Taidat olla vain kateellinen kun joudut itse ostamaan kaikkia lahjat : (

Kerro miksi ihmeessä meidän pitäisi ostaa itse lahjoja, jos lapset saavat muutenkin tarpeeksi lahjoja, ja isovanhemmat ovat valmiita ostamaan kaikki heidän toiveensa?? Yleensä isovanhemmat ovat pettyneitä kun toivelista on niin lyhyt, koska olen jo kummeille antanut listalta halvimmat toiveet (ne n.10-15e maksavat). Ja monesti kummitkin ostavat vielä tuon toiveen lisäksi jotain lahjan päälle vaikka olen erikseen kieltänyt.

Joten sori vaan, jos lapsillani on innolla lahjoja ostavia kummeja ja mummeja. Olen pahoillani että sinun pitää sen takia laittaa herne nenukkiin.

Vierailija
27/28 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset lähtee takuuvarmasti ainakin mummeille ja kummeille. Yleensä muillekin, mutta aina sitä ei itsekään muista. Kerron samalla muistakin lapsen saamista lahjoista. Mikä oli mieluisin jne.

Oma äitini kyllä veti herneen nenään lapsen synttäreillä taanoin, kun lapsi ei kiittänyt riittävän suurieleisesti häntä lahjoista. Toisaalta äitini onkin omanlaisensa tapaus. Lapseni kiitti ja selvästi nautti saamistaan lahjoista, mutta mummu olisi ilmeisesti halunnut tämän syöksyvän kaulaan kiinni tai jotain vastaavaa :/

Vierailija
28/28 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tajua että lapset luulevat joulupukin tuovan lahjat.

Kuukausi sitten kävi synttäreillä ja lapsi kiitti lahjasta. Vielä eilen otti puheeksi mitä hän antoi lahjaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi