Muita joille ei ole koskaan lapsena pidetty synttäreitä?
Ettekä ole koskaan saaneet kutsua muiden lasten synttäreille. Ekat synttärini pidin 30-vuotiaana, joissa oli vieraana 3 henkilöä (sukulaisia)
Kommentit (7)
ei pidetty koskaan kaverisynttäreitä. Olen syntynyt heinäkuussa. Isovanhemmat muistaakseni kävivät synttäreillä jossain vaiheessa kesää sitten. Nuorempana olin sitä mieltä, että kesä on kaikista huonoin ajankohta syntyä.
minullekaan ja heinäkuun lapsia olen myös. Hauska yhteensattuma kaikkien kohdalla. Mutta tosiaan koulukaverit ja itsekin olimme mökeillä ja reissussa niin ei paljon juhlittu.
Sitä ennen me asuttiin niin hirveässä läävässä, ettei äiti antanut pitää synttäreitä. Ei meillä käynyt juuri sukulaisiakaan silloin. Ja jos olikin juhlat, niin aina veljen kanssa yhteiset.
Ja hirveä läävä = kantovesi, ulkovessa, übersotkuista ja ahdasta.
niin lähellä joulua 14.12. mutta kun täytin 18 "pakotin" isän ostamaan minulle synttärilahjan erikseen. En muuten muista että olisin hirveästi kavereidenkaan synttäreillä käynyt, ehkä se ei ollut niin tapana -70 -luvun alkupuolella..
Paitsi kotiväen kesken - ja ehkä serkutkin kävi kylässä.
Taisi olla silloin 70-luvulla tosiaan olla melko harvinaista pitää sen kummempia kaverisynttäreitä kun en itsekään niillä muistaakseni koskaan käynyt.
Ovat molemmat syntyneet heinäkuussa. Lahjoja toki saavat ja kakut ja karkit yms. Mammat ja Papat kutsutaan jos emme ole matkoilla.
Matkoillakin aina ostetaan kakku jota sitten hotellissa syödään (on lasten mielestä hauskaa)
käydään jätskillä, syödään hyvässä ravintolassa ja mennään vaikkapa vesipuistoon tai mihin päivänsankari nyt haluaa mennä.
Meillä lapset sitä mieltä, että kesä on oikein hyvä aika syntyä.
ne olis olleet heinäkuussa, eikä silloin ollut ketään kotona. Sain kyllä joskus - harvoin - kutsu toisten synttäreille. EI ole viitsinyt synttäreitä juhlia sitten aikuisenakaan...