Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä? Kenellä vastuu? kirpparilta varastettiin 150 euron turvaistuin!!

Vierailija
14.11.2009 |

Eli myin ovh:lta yli 300 euron arvoista, yhdellä lapsella vähän käytössä ollutta turvaistuinta kirppispöydässä 150 eurolla. Nyt se on pari päivää sitten pöydästä kadonnut, mutta eipä rahoja siitä ole minulle tullut!

Että pistää vihaksi!! Olen kiertänyt koko kirpparin ja kaikki pöydät nyt kolmeen kertaan, eikä turvaistuinta vaan näy missään, kyllä se on viety! Miten ison ja painavan turvaistuimen voi kantaa pois kirpparilta myyjien huomaamatta, kun ulko-ovi on kassojen vieressä?? Onko kirpparilla mitään vastuuta asiassa?? Tai ovatko he rahastaneet ja laittaneet väärän myyntipöydän tuloihin sen summan??

Ärsyttää todella, kun olisi ollut iso summa meidän perheelle tuo raha ja yritin kirpparilla tienata meidän perheen lasten joululahjarahoja:(

On multa ennenkin hävinnyt vaatteita yms pieniä tavaroita, mutta että iso turvaistuin!

Mitä ihmettä voin tehdä?? Myyjä vain sanoi selvittelevänsä asiaa, mutta tuskin se mitään auttaa:(

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä, että ovatko nauhoittavia. Täytyy huomenna mennä taas kyselemään, ärsyttää kyllä tosissaan:/

Vierailija
22/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppiksen avajaisviikoilla. Kirpputorille murtauduttiin ja mm. mun digiboksini vietiin. Muka keräsivät yhteystietoja ja aikoivat ottaa yhteyttä sitten joskus kun vakuutusrahat murron takia saavat. Paskat mitään ole kuulunut vaikka varkaatkin on kuulemma saatu kiinni.

VÄLTTÄKÄÄ OULUN REAL-KIRPPISTÄ AINAKIN MYYJINÄ. Ikinä en ole mitään yhteydenottoa heiltäpäin saanut digiboksiini liittyen. Soitin kuluttajaneuvojalle ja hän sanoi että asialle ei valitettavasti voi mitään tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten tällaista tiennyt aiemmin:/

Kyllä nykyaikana löytyy röyhkeitä ihmisiä maailmasta.

Vierailija
24/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse laittaisi myyntiin mitään noin arvokasta ilman hälytintä. Olen itse laittanut paikallisella itsepalvelukirppiksellä hälyttimen yli 20 € arvoisiin tuotteisiin (maksaa 0,10 €/kpl). Lisäksi täällä paikallisella kirppiksellä tosi arvokkaat tavarat, esim. keräilylasi ja -keramiikka on mahdollista laittaa tiskin taakse hyllyyn myyntiin.

Jos ei kirppiksellä ole hälytinjärjestelmää, on ainoa oikea paikka noin arvokkaan tavaran myymiseen huuto.net tms.

Vierailija
25/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silloin kun oam pöydän myyntiaika on loppunut. Kantanut vaan tyynesti myymättömien tavaroidensa seassa ulos. Tuskin siinä myyjät mitään kysee, tuskin edes tietäväy mitä kenelläkin on ollut myynnissä.

Joten ei se varashäälyytin tuollaisessa tapauksessa auta. Ketku myyjä poistaa hälärin samalla kuin omistaan...

Vierailija
26/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkitä tavarat esim. "tussiviivalla" paikkaan jossa ne näkyvät mutta eivät ole häiriöksi (jälleenmyyntiä ja omaa silmää ajatellen).

Nytkin istuimesi saattaa olla myynnissä huutonetissä/lehdessä TAI ehkä vasta muutaman kuukauden kuluttua. Seuraa ilmoituksia ja katso löydätkö omasi. JOS istuimessa olisi tunnistettava jälki, oikean situimen löytäminen olisi helpompaa...

Ja en koskaan myisi kirpparilla mitään arvokasta, vain sellaista "minkä saakin varastaa" KÄSRJISTÄEN!

Vierailija
27/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan viikkokirpparilta on pölliä.

Mustalaisakan hameen alle mahtuu helposti turvaistuin. Meidän lähikirpparilla mustalaisakat menee "ostoksille" niin, että pitkän käytävän molempiin päihin menee yksi akka ja kolmas keskelle mättämään tavaraa hameen alle. Sitten kun joku normaali asiakas meinaa lähestyä sitä keskimmäistä niin toinen vahdeista huutaa kovaa "Miranda, kato sie kui nätti pitsiliina". Olen tuhat kertaa ollut tätä todistamassa...

Ja voi sen turvaistuimen pölliä esim. niin, että joku, jonka vuokra-aika päättyy, tulee siivoamaan pöytäänsä ja pakkaa tavaransa kirpparin ostoskärryihin viedäkseen kamansa autolle. Sinne pohjalle on helppo laittaa naapuripöydästä vaikka se turvaistuin eikä kassa tajua mitään. Valitettavasti meitä löytyy joka junaan.

Myy siis arvokkaampi kama huutiksessa tai keltaisessa pörssissä.

Mulla oli ystäväni kanssa pöytä puoliksi ja kun myyntiaika meni ohi, me vaan kasattiin tavarat ja lähdettiin. Koska en tietenkään tiennyt ystäväni tavaroita, mä kasasin kaikki mitä meidän pöydässä oli. Jälkikäteen, vasta yli kk myöhemmin, kun ystäväni tuli tavaransa hakemaan, huomattiin yhdet kengät ja yksi paita, jotka eivät kuuluneet meille. Ne oli kummatkin ihan roskiskamaa + aikaa oli kulunut tosi paljon, en niitä viitsinyt enää lähtee viemään takaisin, koska eihän kukaan edes tiennyt mistä pöydästä ne oli. Mutta tällä tavalla voi loistavasti kirpparilta viedä tavaraa niin paljon kuin haluaa.

Meiltä kun tavaraa hävisi, tiesin ihan tarkkaa mitä oli hävinnyt, ei paikan ilmoittamalla videoinnilla ollutkaan mitään merkitystä enää.

Vierailija
28/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungin toisessa lastenkirppiksessä tekevät niin.Asian tietää varmaksi moni eikä osa enään vie myytävää tälle kirppikselle.

Vierailija
29/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajansuojaneuvojiin. Itselläni oli kanssa selviteltävää liittyen kirppismyyntiin ja silloin mulle kyllä kuluttajaneuvoja sanoi, että vastuu on kirppiksen omistajalla/kassalla ettei tuotteita varasteta. Heillä on vastuu valvoa ja jos tuotteita varastetaan, valvonta on ollut riittämätöntä. Minulla ei kylläkään ollut kyse varkaudesta vaan muuta epäselvyyttä liittyen tilitykseen.

Jos voit jotenkin todistaa, että olet turvaistuimen kirppikselle vienyt niin minusta on ihan selvää, että kirppiksen pitää sinulle korvata varastettu tuote. Kai heillä joku vakuutus on tällaisten tilanteiden varalle? valvontakameraa?

Jos kirppparin pitäjä ei ole vaivautunut hankkimaan firmaansa hälytinsysteemejä, niin vastuusta iso osa kuuluu hänelle. Kyllähän kirpparilla pitää olla myös valvontaa - varsinkin suurten esineiden osalta!

Oman kunnan kuluttajaneuvojalla on takuulla sanomista asiasta. Kyse on kuitenkin palvelusta, jota täytyy tavalla tai toisella säädellä jollakin lailla tai asetuksella tai vähintään virallisella ohjeella. Näissä saattaa olla soveltuvia mainintoja myös ap:n tilanteeseen. Pikapikaa yhteys kuluttajaneuvojaan!

Ja vaikka sattuisi olemaan niin, että kuluttajaneuvoja ei voi auttaa, niin mitäs ap jos pistäisit kovan kovaa vastaan ja sanoisit kirpparin pitäjälle, että korvaa sinulle vähintään 100 euroa menetyksestäsi? Todista jotenkin, että turvaistuin oli sinulla myynnissä ja esitä siitä kuitti, jolla todistat istuimen arvon. Jos yrittäjä ei tule lainkaan vastaan, uhkaa pyytää toimittajia kirjoittamaan paikasta juttu tai sano, että laitat sanan kulkemaan miten surkeasti paikassa hoidetaan tuollaiset tilanteet.

Kirpparibisnes on yrittäjälle varmasti tuottoisaa, koska myyntipaikkojen hinnat ovat nousseet pilviin ja mitä kuluja toiminnasta on yrittäjälle? Ei mitään muuta kuin kiinteistön vuokra ja sähköt! Takuulla yrittäjältä löytyy massia korvata ainakin osa ap:n menetyksestä.

Vierailija
30/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla vastuulla toimii,huono säkä,itseen vie koskaan mitään sellaista että potuttaisi että se varastettaisiin,tuollaiset kannattaa myydä vaikka täällä tai huutiksessa.

Vierailija
31/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika kaukana todellisuudesta tuo että kirppiksenpitäjä tienaa!!Kulut nousevat siksi että tilavuokrat,palkkakustannukset,vakuutusmaksut ym nousevat koko ajan.Siksi niitä valvontalaitteitakaan ei ole varaa pienemmillä kirppareilla hankkia.Aika harvalla kirppiksella olen törmännyt jonkun mainitsemiin velvoitetyöllistettyihin vaikka tätä työkseni olenkin tehnyt kohta 10v.Vuokraaja yleensä kirjoittaa vuokrasopimuksen tuodessaan tavarat myyntiin,siinä on vuokraajan yhteystiedot,vuokra aika,tilityssummat ja lause KIRPPISPAIKKA EI VASTAA PALO,VAHINKO TAI VARKAUSTAPAUKSESSA.Allekirjoittamalla sen jätät tuotteet myyntiin omalla vastuullasi ja vapautat kirppiksen pitäjän vastuusta.Tarkistappa allekirjoitiko sellaisen..Sellaista vakuutusta ei ole olemassakaan joka ip kirpparilla kattaisi myyjien hävikin,vaikka olisi kuinka kallis tavara.Kurjaa että niin kävi mutta on kyllä ihme jos kirppari asiasta vastuuta ottaa.Ei meillä ainakaan maksettaisi penniäkään.Ainoa toivo on että joku myyjistä muistaa sen myyneensä ja vaikka lapun numero on ollu epäselvä, summa voi löytyä tarkkailunauhalta ja vielä päätyä sinulle.Jos on varastettu niin rahoja et näe.

Vierailija
32/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisest myy kyllä halvalla tavaroitaan eteenpäin saadakseen vähän taskurahaa ja jotkut siat kehtaa nekin varastaa! Alhaista touhua!

Vierailija
33/40 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöytä kirpputorilla enkä ainakaan huomannut, että jotain olisi pöydältäni varastettu. Mutta kyseisellä kirpputorilla ei ole hälyttimiä ja porukkaaa kulkee edes ja takaisin kassien kanssa koko ajan, joten ihan ihmettelen ettei mitään viety. Itsekin kannoin tavaraa pöydälle ja vein jotain vaatteita pois - eikä kukaan kertaakaan kysynyt mitä teen tai kiinnittänyt mitään huomiota minuun. En ole koskaan aikaisemmin kyseisellä kirpputorilla asioinut, joten en ole heille "tuttu" luotettava asiakas jonka tekemisiä ei tarvitse vahtia. Myyjiäkin näytti olevan useita. Viikkotuotto oli kuitenkin useita satasia js minulla oli myynnissä melko arvokkaitakin tavaroita (uusia merkkihaalareita ym). Välillä myyjät laittoivat lapun luukulle ja häipyivät ulos tupakalle - siis kaikki yhtä aikaa...

Vierailija
34/40 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useamman kerran on käynyt niin, että kun olen käynyt viikon tuottoja läpi, minun tilitysteni joukossa on ollut muiden pöytien kuitteja. Olen aina tunnollisesti palauttanut nämä sekä rahan kirpparin pitäjälle. Koskaan en ole itse saanut vastaavalla tavalla muilta rahaa ainakaan tietääkseni. Omistaja sanoikin viimeksi, että miksi viitsit näitä takaisin kiikuttaa!!!!! Satun nyt vain olemaan sitä mieltä, että rahat sille, kenen tavarakin on!

Vierailija
35/40 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallis merrki-istuimesta, alle puoleenhintaanhan sen reilusti myin ja oli aivan kuin uusi, yhdellä laspella vähän käytössä ollut!

Olisin varmasti saanut siitä monessa muussa paikassa paljon paremmankin hinnan, joten siitä tässä nyt ei ole kyse.

Ajattelin nyt vaan laittaa samalla kertaa sen kirppispöytään myyntiin, kun sellaisen kerran olin vuokrannut ja kuvittelin, että noin isoa tavaraa ei kukaan taskuunsa tai kassiinsa tunge eli että noin isoa ja painavaa tavaraa ei kukaan voisi varastaa. Tämä osoittautui sitten virhe arvioinniksi, valitettavasti.

Vierailija
36/40 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelija varkaissa on se ärsyttävä puoli, että se pienkin raha minkä he tuotteesta sitten maksavat väärällä lapulla menee sekin väärän pöydän, eli toisen ihmisen tuottoihin:/

Vierailija
37/40 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän kirppiksillä muitakuluja ole kuin sähkö ja vuokra.. huh huh, löytyypä joltain suppeamieli..

Vierailija
38/40 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla Jumbon lähellä olevalta kirpparilta pöydältäni vietiin useita tavaroita, arvokkain oli merkki untuvatakki, jossa tosiaan oli kirpparin hälyytin! Itse olin siinä uskossa, että hälyytin pitää varkaan loitolla, mutta eipä vain.

Kirpparin omistaja oli todella törkeä, kun asiasta keskustelimme.

Olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja kirpputorin omistajalla on vastuu tavaroista, jota myyntiin ottaa. Mutta pitää pystyä osoittamaan, ettei valvonta toimi!

Tein asiasta reklamaation, mutta kirpparilta ei ole vastausta tullut.

Tosi ikävä maku jäi, enkä aio ko. paikassa asioida enää milloinkan.

Vierailija
39/40 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit siitä kuitenkin luopumassa.

Tuollaisille artikkeleille parempi myyntipaikka on Huuto.net.

Vierailija
40/40 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt varkaan puolella.

Kun yks äiti harmitteli varastetun haalarin perään suurin osa oli varkaan puolella et joku köyhän perheen lapsi sai nyt lämmintä ylle.

Samaa vois sanoa nyt et nyt jonkun köyhän perheen lapsi matkustaa turvallisesti.

Oma mokasi kun veit noin kalliin tuollaiseen paikkaan. siks toiseen et kai tosissaanodottanut et kukaan maksaisi kirppiksellä 150€ käytetystä turvaistuimesta?

Nää on just näitä kun koittaa käytetystä saada melkein uuden hinnan. Ei se ratkaise mikä sun istuimen ovh oli vaan se et oli käytetty.

Viisastuit varmaan tästä. Jokaisen on oppirahansa maksettava.