Mitä tehdä? Kenellä vastuu? kirpparilta varastettiin 150 euron turvaistuin!!
Eli myin ovh:lta yli 300 euron arvoista, yhdellä lapsella vähän käytössä ollutta turvaistuinta kirppispöydässä 150 eurolla. Nyt se on pari päivää sitten pöydästä kadonnut, mutta eipä rahoja siitä ole minulle tullut!
Että pistää vihaksi!! Olen kiertänyt koko kirpparin ja kaikki pöydät nyt kolmeen kertaan, eikä turvaistuinta vaan näy missään, kyllä se on viety! Miten ison ja painavan turvaistuimen voi kantaa pois kirpparilta myyjien huomaamatta, kun ulko-ovi on kassojen vieressä?? Onko kirpparilla mitään vastuuta asiassa?? Tai ovatko he rahastaneet ja laittaneet väärän myyntipöydän tuloihin sen summan??
Ärsyttää todella, kun olisi ollut iso summa meidän perheelle tuo raha ja yritin kirpparilla tienata meidän perheen lasten joululahjarahoja:(
On multa ennenkin hävinnyt vaatteita yms pieniä tavaroita, mutta että iso turvaistuin!
Mitä ihmettä voin tehdä?? Myyjä vain sanoi selvittelevänsä asiaa, mutta tuskin se mitään auttaa:(
Kommentit (40)
ettei myyjät huomaa mitään? Musta tuntuu että kirppis vastuussa. Vai mikä niiden tehtävä on?
150 on iso raha. Tuskin vastuuta on kirpputorilla. Tosi harmillista :(
henkilöstön huomaamatta.
Jos kassalla on jono niin eivät kiinnitä mitään huomiota ulos kannettaviin tavaroihin.
Voisitko Ap kertoa mikä kirppis?
Jos joku laittaa myyntiin kirppikselle tuon hintaista tavaraa ilman hälyytintä, niin arvaas ap mikä on lopputulos?
Mutta on kyllä tosi huono, jos ei ole hälyjä käytössä, silloinhan ei mahda mitään, jos jotain katoaa :(
Ymmärrän kyllä harmisi :(
Minä olen tuon takia alkanut myydä kalliimmat tavarat esim. ilmoittamalla niistä kauppojen auloissa tauluilla tms. Ei pääse kukaan varastamaan, kurjaa, mutta noita kirppisvarasteluita on paljon!
Turvakaukalon kiikuttamista nimittäin kukaan tuskin huomioi, koska monet kiikuttavat niissä vauvoja mukaan kirppiksille.
ja kolusin kirpparia läpi:(
Olis pitänyt vaan laittaa ilmoitus lehteen ja myydä sitä kautta:( Eipä se enää tässä asiassa auta... Ajattelin ettei noin isoa tavaraa kukaan lähde varastamaan, kun ei sitä laukkuun voi sulloa. Parin euron paidat yms ei niin haittaa vaikka lähtis ilmaiseksi jonkun matkaan, mutta kyllä tuo 150 euroa on meille niin iso raha, että itkettää ja vihastuttaa tosiaan!
turvaistuin, jossa on painoa ja kokoa. Sillä uskalsin laittaa myyntiin, kun luulin ettei tuon kokoista tavaraa kukaan lähde varastamaan..Omaa tyhmyyttä näköjään sitten:(
Helppohan viikkokirpparilta on pölliä.
Mustalaisakan hameen alle mahtuu helposti turvaistuin. Meidän lähikirpparilla mustalaisakat menee "ostoksille" niin, että pitkän käytävän molempiin päihin menee yksi akka ja kolmas keskelle mättämään tavaraa hameen alle. Sitten kun joku normaali asiakas meinaa lähestyä sitä keskimmäistä niin toinen vahdeista huutaa kovaa "Miranda, kato sie kui nätti pitsiliina". Olen tuhat kertaa ollut tätä todistamassa...
Ja voi sen turvaistuimen pölliä esim. niin, että joku, jonka vuokra-aika päättyy, tulee siivoamaan pöytäänsä ja pakkaa tavaransa kirpparin ostoskärryihin viedäkseen kamansa autolle. Sinne pohjalle on helppo laittaa naapuripöydästä vaikka se turvaistuin eikä kassa tajua mitään. Valitettavasti meitä löytyy joka junaan.
Myy siis arvokkaampi kama huutiksessa tai keltaisessa pörssissä.
kurjaa, mutta noita kirppisvarasteluita on paljon!
nim. kokemusta on paristakin kirppiksestä, joissa varastettu hälyttimin varusteltua tavaraa ja vaatetta.
En olis ikinä arvannut tällaista:( Kallis oppiläksy tuli mulle:( En ole aiemmin kirpparilla myynyt, joten en touhua tällaiseksi arvannut:(
Olin jo niin onnellinen, kun huomasin turvaistuimen menneen kaupaksi, mutta totuus olikin toinen..:(
Onko kenellekään käynyt niin, että olisi väärän pöydän tilityksiin laitettu tavaraa tms?
kirpparin myyjät on yleensä jotain tukityöllistettyjä. Onhan sen istuimen joku voinut oikeasti ostaakin. KAssa vaan on pistanyt rahan ja hintalapun taskuunsa.
Mistä sitä tietää. Ja ei kirppari mitään vastuuta ota kadonneesta tavarasta.
En olis ikinä arvannut tällaista:( Kallis oppiläksy tuli mulle:( En ole aiemmin kirpparilla myynyt, joten en touhua tällaiseksi arvannut:(
Olin jo niin onnellinen, kun huomasin turvaistuimen menneen kaupaksi, mutta totuus olikin toinen..:(
Tyhmästä päästä jne...
Olen myynyt useasti ihan pöytäkirppiksellä missä siis on itse pöydän takaa myymässä. Siellä on hieman parempi mahdollisuus tarkkailla mitä menee ja minne.
Myyn myös paljon huutonetissä, sillä sielläkään ei voi varastaa.
Ihmettelen aina miten joku uskaltaa myydä jollain ip kirppiksellä kun olen niin monelta kuullut miten siellä tavarat lähtee kävelemään. Sinänsä tosi ikävä ilmiö, sillä ideana nämä ip kirppikset ovat tosi kivoja. Mutta valitettavasti näitä varkaita riittää :-( ja pilaavat käytöksellään koko hienon idean.
Sen takia itse myyn vaan kirppiksellä missä olen itse paikalla sekä huutonetissä.
Ottais sen verran päähän jos joku veisi tavaroitani.
vuokrattuna ja olen huomannut siitä kadonneen joitakin vaate kappaleita ja pikkuleluja aiemmin. Onhan sekin ärsyttänyt, muttei niin pahasti, kun ei monesta eurosta kuitenkaan ole ollut kyse. Jospa meni sitten tarpeeseen.
Mutta viime viikolla vein tuon turvaistuimen ja todella toivoin siitä rahat saavani ja tarpeeseen olisi todellakin tullut! Mutta nyt kävi näin ja tässä tapauksessa en voi vain todeta, että toivottavasti meni tarpeeseen, sillä ne rahatkin olisi tullut meille tosi tarpeeseen!
Vaikka omasta pöydästä ei varastettu kuin kahden 2e hintaiset kengät niin naapuripöydästä oli varastettu juuri kalliimpaa tavaraa hälyttimistä huolimatta. Ja kun viikon päätteeksi kärräsimme myymättämät tavarat pois, soi hälytys portilla (ja meillä ei tavaroissa ollut hälyttimiä) - kukaan henkilökunnasta ei millään tavalla reagoinut, vaikka pariskunta kantaa kassan ohi tavaraa ja hälyttimet soivat.
Huutonetissä menee helposti ja kivasti kaikki kaupaksi.
Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajansuojaneuvojiin. Itselläni oli kanssa selviteltävää liittyen kirppismyyntiin ja silloin mulle kyllä kuluttajaneuvoja sanoi, että vastuu on kirppiksen omistajalla/kassalla ettei tuotteita varasteta. Heillä on vastuu valvoa ja jos tuotteita varastetaan, valvonta on ollut riittämätöntä. Minulla ei kylläkään ollut kyse varkaudesta vaan muuta epäselvyyttä liittyen tilitykseen.
Jos voit jotenkin todistaa, että olet turvaistuimen kirppikselle vienyt niin minusta on ihan selvää, että kirppiksen pitää sinulle korvata varastettu tuote. Kai heillä joku vakuutus on tällaisten tilanteiden varalle? Toki yrittävät luikerrella vastuustaan ja kaataa tappion asiakkaan niskoille. Sitten olisi eri juttu jos kirppiksellä olisi ollut mahdollisuus hälyttimiin niin sitten vastuu olisi sinulla kun et hälytintä hankkinut arvokkaaseen tuotteeseen.
Älä jätä asiaa tähän! On selvitettävä ettei tuotetta ole lyöty kassaan väärin jollekin toiselle. Millainen kirppis oli kyseessä? Ei turvaistuimia myydä kymmeniä kappaleita päivässä joten kysele vaan tiukkaan sävyyn kassalta/omistajalta ovatko myyneet istuimen vai onko se varastettu. Tai sitten ovat vaan jättäneet lyömättä hintaa kassaan, joko vahingoissa tai tahallaan. Ja lisäksi; millaisissa tiloissa kirppis on? Olisko esim aulatiloissa yleistä valvontakameraa?
laittanut hälytintä?meillä ainakin käskivät laittaa hälyttimet kalliimpiin tuotteisiin..