Minkälainen alue se Konala on?
Kommentit (12)
pikku ostari ja nythän siihen tulee se Ristikon kauppakeskus.. Vihdintieltä pääsee nopeesti keskustan suuntaan useallakin bussilla, 39 bussi Pitskun kautta kestää iäisyyden.. Pitksusta junalla myös pääsee kätsysti Espoon suuntaan.
Sieltä on siis suora bussilinja Pitskuun, hyvä tietää.
Koulu näyttäisi kans olevan:
http://www.konala.edu.hel.fi/
3 suoraa bussia pitskuun, 39, 51 ja 539.
Keskustaan todellakin pääset Vihdintietä nopeesti 300 alkuisilla bussilla tai kamppiin 45.
jonkun verran liiketioja käytössä.
Täällä on paljon vanhoja omakotitaloja (Vanhan Hämeenkyläntien ympärillä, Konalantien länsipuolella), pientaloja yms.
Ala-asteen koulu on tosi hyvä, pieni ja rauhallinen. Ykkös-kakkoset on omassa pienessä koulussaan. Koulujen välissä on iso kiva ulkoilupuisto.
Päiväkoti on myös kiva, mutta se on ihan täynnä. Eskarit pääsevät aina sinne, muut joutuvat jonottamaan.
Ristikkoon on juuri alkanut tulla lisää liikkeitä, on tosi hyvä K-market, kampaamoja, Alko, kahviloita jne. Ja Lidl kulman takana.
Terveyskeskus on Pitäjänmäessä, ja olemme olleet oikein tyytyväisiä neuvolaan. Omalääkärikin on tosi hyvä, kiva ja vakituinen!
Me ollaan asuttu täällä pari vuotta, ja ollaan tosi tyytyväisiä.
Siis tarkoitin, että harva tietää, että täällä on iso asuinalue myös, vain tuo teollisuusalueen puoli on tunnettu.
Täältä muuten menee myös bussi 360 Pitskun kautta Kamppiin.
Mukavalta kuulostaa. Ollaan tosi espoolaisia, mutta välillä mietityttää, että osaisiko sitä muuttua länsi-helsinkiläiseksi. Niissä uusissa taloissa, joita sinne rakennetaan on ihan älyttömän hyvät pohjat. Vähän ankeaan paikkaan ne taitaa nyt tulla, mutta kunhan niitä tulee lisää, niin eiköhän se siitä parane.
Täytyy harkita ja seurailla aluetta. Kunhan nyt saadaan ensin tämäkin muutto alta ;-)
Siis Konala on mulle "ulkoisesti" tuttu eli olen ajellut paljon autolla siellä, mutta esim. koulusta tms. ei ole mitään tietoa. Mennäänkö sieltä yläkouluun sitten Pitskuun?
erityissuuntauksen - esim. P-Haagan matikan ja urheilun tms.
Jos olen oikein ymmärtänyt P-mäen yläaste ei ole ihan samanlainen lintukoto kuin Konalan koulu.
Täällä Helsingin puolella on ainakin tuohon lähellä olevaan Espooseen verrattuna se hyvä puoli, että on jalkakäytäviä :) Itse olen molemmissa kaupungeissa asunut, ja tällä hetkellä kaupungin palvelut ovat minusta täällä paremmat kuin muutama vuosi sitten Espoossa. Siellä esim. neuvolassa oli aina vain jotain vaihtuvia kandeja, ja neuvola-th:kin vaihtui neljän vuoden aikana kolme kertaa. Täällä on myös ollut kesäisin vielä leikkipuistoruokailut koululaisille.
Ja pikkukoululaisillekin on kaksi ip-kerhoa.
Sitä olen kyllä miettinyt miten kaikki nämä palvelut skaalautuvat nyt kun tulee niin paljon uusia asuntoja, eikä esim. yhtään päiväkotia! Entinenkin jo ratkeilee liitoksistaan.
Koko alue Espoon rajalta ja Kehä 1:ltä sinne teollisuusalueelle asti on asuinaluetta.
Konalan ala-asteella ei ole ollut mamuja, koska Konala on ollut toistaiseksi hyvin omistusasuntopohjaista asukasrakenteeltaan.
Nyt kun se uusi asuntoalue (Wallinmaa) valmistuu, sinne tulee myös runsaasti vuokra-asuntoja. Yleisilme muuttuu värikkäämmäksi.
Konalan ala-asteelta siirrytään yleensä yläasteelle Munkkaan, Apolloon tai Pitskuun (ei lukiota samassa opinahjossa)