Miksi ihmeessä ihmisten on pakko yskiä ja niiskuttaa ja aivastella
kaupoissa niin estottomasti. MUA SUUTUTTAA!! ja jos yskittää niin onko sitä pakko kassajonossa esim toisen niskaan yskiä keuhkojaan pihallee. Mur!!
Kommentit (27)
ja yskikää ja aivastakaa PAPERIIN!!!!! Ei oo mikään pakko yskiä ja aivastaa estottomasti päin toisia. Etenkin vanhempi väki harrastaa tuota yskimistä muita päin. yök!!!!!!
Aivastan aina kyynärvarteen tai nenäliinaan ja niistän nokkani paperiin. Kyllä ne kanssamatkustajat pahasti katsoo silti junassa.
No, se on ihan voi voi.
että yskittää, niiskututtaa ja aivastuttaa. Ja sairaanakin on PAKKO käydä esim. ruokaa hakemassa. Tai kuumelääkettä apteekista jos se loppuu. Plus paljon muuta. Kotiinkaan kun ei normaali ihminen VOI linnottautua. Luulenpa, että moni ärsyyntyy vaikka sairastunut kuinka yrittää "hillitä" näitä pärskähdyksiään nenäliinalla tms. Ainakin tästä hysterian määrästä näin voisi päätellä.
ettekö te nyt millään ole tajunneet että kotiin pitää hommata kunnon kotivara ja lääkitys ettei heti tarvitse mennä kipeänä ruokakauppaan ja apteekkiin. Kummaa uusavuttomuutta tuollainen.
En ole erityisen kipeä vaikka nuha onkin. Eikä ole nihi minulla. Joten lakkaa kyttäämästä.
Ärsyttää kanssa ihan suunnattomasti... Miksi ihmiset ei voisi yskiä käteensä tms kun toisten päälle ja tartuttaa yskä muihin... >:(
Ei hitto ootte kyllä noloja, jos joku on kipeä tai muuten vaan aivastuttaa ja yskittää niin senkö takia täytyisi pysytellä kotona jottei pikku hienohelmoille tule siitä ärsyyntynyt olo? Mulla tulee välillä ihan yhtäkkiä sellainen päivä, että aivastelen aamusta iltaan monta kertaa ilman mitään järkevää syytä. Nyt keväisin ehkä siitepölyn takia vaikken sille edes ole allerginen, mutta saattaa vaan olla niin paljon sitä niin minuakin se aivastuttaa ja kurkkua ärsyttää yms aivan kuten allergikoillakin. Mutta pointtina se, että jos jollekkin nyt vaan tulee aivastuskohtaus tai yskittää niin ei sitä voi kontrolloida eikä varsinkaan tule sille ihmiselle siitä hyvä mieli kun yrittää saada aivastuksen tai yskän kuriin ja ympärillä olevat ihmiset katsovat ilkeästi ja selvästi ovat ärsyyntyneitä tilanteesta. Ei kannata, koska ei se loppujen lopuksi monen elämään vaikuta, en usko että kyseisellä ihmisellä joka siinä yskii tai aivastaa on mikään kovin vakava sairaus tai flunssa mistä tulisit kipeäksi. Fiksua toki ois jäädä kotiin lepäämään jos on kipeä tai huomaa että nyt kyllä aivastuttaa ja yskittää normalia enemmän, mutta jos tulee nälkä tai täytyy hoitaa tärkeitä asioita tottakai voi mennä ulos ja ne asiat hoitaa. Julkisilla paikoilla et voi estää ketään liikkumasta eikä kannata valittaa pikku flunssasta tai yskinnästä/aivastuksista kun varmasti itselläsikin on sellaista ollut :) kiitos ja näkemiin!
oon huomannu että myös busseissa aina mun taakse tulee joku yskijä ja niiskuttaja. tai kaukojunassa! kerran joku tyttö yski 10 sekunnin välein kolmen tunnin junamatkan ajan siinä edessä.. ei vissiin tullut mieleen että vesi tai pastillikin olis auttanut, VÄHÄN
Siitepölyallergia ei tartu, mutta sun paidanselkämyksesi voi olla näkemisen arvoinen 😂
Oliko silloin lintuinfluenssan aikana samanlainen hysteria käynnissä?
Joku sukulaisistani kertoi että "aasialaisen" aikana ei ainakaan ollut samanlaista paniikkia.