Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä näistä laittaisitte lapselle päiväkotikuvaan

Vierailija
12.11.2009 |

tummatukkainen, ruskeasilmäinen 4-v tyttö

puna-vaaleanpunaraitainen lindexin panda-tunika + punaiset trikoohousut

tai

samat housut + me&i päärynä-tunika, puna-pinkki

-> nuo on tytön perustyyliä, ei ole mikään prinsessa-tyttö ja ovat uusia7uudehkoja vaatteita, ei pesunukkaa tai muuten kulahtaneen näköisiä

vai

valkoinen paitapusero + vaaleanpunainen samettinen liivihame

- > ehkä siistimmät, klassisemmat ja nätimmät kuvassa (?), suostuu kyllä pukemaan nuo, mutta ei kuvasta tytön luonnetta

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalit arkivaatteet! Katsotaan vaan, että on siistit ja kivan väriset. Sorry vaan, mutta mä en tajua tuota, että kuvauspäivänä lapsi puetaan kravattiin tai mekkoon!

Kuitenkin ne kuvat jää muistoksi, niitä annetaan lahjaksi jne. Tosi kiva sitten kun lapsi on jossain verkkareissa ja collegepaidassa :/. Tai no jos tietty on tottunut siihen, että se lapsi niissä verkkareissa menee johonkin synttäreillekin (mitä valitettavasti näkee!!) niin eihän sille sitten mitään voi, ei vaan sitten tajua miten eri tilanteisiin pukeudutaan.

kun niistä näkee, miltä lapsi on oikeasti näyttänyt! Ei siis mitään tälläyskuvia!

Vierailija
22/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen tässä samalla töitä ja kulutan aikaa ap:llä, tyttö nukkuu.

Se on ilmeisesti vaan niin, että Suomessa ei saa sanoa, että on nätti tyttö ja olla iloinen siitä. Muuten on joku turhautunut kotiäiti, joka pukee lasta kuin nukkea omissa traumoissaan. Pitää olla vaatimaton ja kiellellä, kuten aikuiset tyyliin "älä nyt, ihan vanha pusero tää on" :-).

ap

nyt kotona kun ko. tyttö on kipeänä kotona, ei kylläkään (kait) sikaflunssassa vaan tavallisessa nuhassa. On elämässä muutakin, nyt on vähän tylsää, joten aattelin nyt miettiä tämän asian valmiiksi, kun kuvaus on tässä parin viikon päästä (aika myöhään siis). Miettisin kyllä noi vaatteet muutenkin. Silti lapsi on mulle todellakin muuta kuin vaateripustin ja hän tuottaa iloa vaikka yltä päätä mudassa ollessaan valoisalla luonteellaan :-). Kuka äiti ei ole tyytyväinen, jos muut huomaavat ihanan lapsen. Jos tyttö olisi yhtä nätti kuin on, mutta ikävä luonne, siis ei noin hymyileväinen ja avoin, niin tuskin saisi kehuja, vaikka vaatteet olisivat taivaalliset. Aika kovat johtopäätökset vedät yhdestä sairaspäivän ketjusta :-).

ja hitusen turhautunut? Tai sitten elämässäsi ei muuten vaan ole muuta kuin vaatteet? Onhan tyttösi sinulle muutakin kuin vaateripustin jonka puet omasta mielestäsi mahdollisimman nätiksi ja johon olet tyytyväinen vain kun muut kehuvat häntä nätiksi?

En vetänyt mitään johtopäätöksiä vaan kysyin sinulta kysymyksiä, sillä viestiesi perusteella minua alkoi aikalailla kylmätä. Minullakin on nätti tytär, jolla paljon kauniita vaatteita ja jonka tykkään pukea sievästi, mutten ikimaailmassa jaksaisi puida hänen päiväkotikuvavaatteitaan tuntikausia. Joten olemme selvästi vain kovin erilaiset ihmiset:) Pikaista paranemista tytöllesi ja toiv tulee nätit kuvat:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieli muuttuu sata kertaa ennen h-hetkeä. Saa toki päättää joka päiväiset päiväkodin sisävaatteet ja kotonakin.

Mutta muuhun tilaisuuteen yleensä annan ari vaihtoehtoa tai sanon, että tämmöinen on nyt tarjolla. Samoin jos on parempien takkien vuoro, sanon, että nyt laitetaan tämä.

Tämä on toistaiseksi toiminut hyvin ja ko. vaatteet ovat kaikki kelvanneet muissa yhteyksissä. Tuon liivimekon ja pandapuseron hän valitsi itse kaupassa, pyysi että ostaisin ne.

ap

Meidän eskaripoika laittoi tänään vaalenpunaisen Lacosten pikeepaidan (tykkää v.punaisesta) ja liituraitafarkut. Aamulla oli vähän kiire eikä ollut muita silitettyjä paitoja.

Vierailija
24/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raitaa, kuviota, ei valkoista ja piru vie mitä sillä on väliä..kukaan muu ei kattele tenavaas kuin sinä ja kaihivikainen mummos

Vierailija
25/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pissannut housuun (alle 3v.)just ennen kuvausta ja varahousuina oli sellaset kirppikseltä ostetut vanhanaikaset verkkarit. Ei se mitään, nyt on hauska kattoa kuvaa ja muistella tapahtumaa. maailman söpöin se poika joka tapauksessa on, oli sillä mitkä vaatteet vaan päällä. Itse en myöskään ymmärrä että pitää tällätä kuvaa varten, vaikka mietinkin vähän siistimmät vaatteet lapsille. Ei oteta liikaa paineita, niin ei tollaset pienet takaiskutkaan haittaa:)

Vierailija
26/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän lähes jokaisesta lapsesta ole kuvia arjessa kaikissa mahdollisissa vaatteissa ja tilanteissa, joten päiväkotikuvaan tai koulukuvaan voi laittaa jonkun astetta paremman vaatteen, ei kuitenkaan mitään häävaatteita (kuten täällä on jo kirjoitettu).

[i

kun niistä näkee, miltä lapsi on oikeasti näyttänyt! Ei siis mitään tälläyskuvia!

[/quote]

Vierailija
27/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli iltapäivällä ja hoitajat olivat jostain syystä laittaneet päälle jonkun kulahtaneen varamekon, vaikka kuvaukseen tarkoitettu vaate oli ihan puhdas :-). Oli sitten ottanut vaan ne tarrakuvat ja ryhmäkuvan muistoksi.

Meillä on kyllä kuvaus heti aamusta, mutta jos meille käy niin, niin käytän sitten kuvaamossa. Ensin kokeillaan tätä.

ap

Oli pissannut housuun (alle 3v.)just ennen kuvausta ja varahousuina oli sellaset kirppikseltä ostetut vanhanaikaset verkkarit. Ei se mitään, nyt on hauska kattoa kuvaa ja muistella tapahtumaa. maailman söpöin se poika joka tapauksessa on, oli sillä mitkä vaatteet vaan päällä. Itse en myöskään ymmärrä että pitää tällätä kuvaa varten, vaikka mietinkin vähän siistimmät vaatteet lapsille. Ei oteta liikaa paineita, niin ei tollaset pienet takaiskutkaan haittaa:)

Vierailija
28/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit aloituksen liki 2 h sitten ja yhä puit täällä samaa asiaa. Kukaan ei sanonut että sinulla olisi traumoja tai ettet saisi sanoa tytärtäsi nätiksi. Ihan kauheasti ei voi elämässä sisältöä olla jos se, mitä laittaa johonkin rupuiseen tarhakuvaan, jotka oikeasti otetaan kiireessä ja jotka ovat todella heikkolaatuisia, jaksaa noin mietityttää.

Vierailija
29/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suoraan sanoen tuntuu, että vähemmän sitä sisältöä elämässä on sillä, joka jaksaa noin paljon välittää jonkun ventovieraan muksun pk-kuvista tai jonkun tuntemattoman äidin mietelmistä tytön vaatteista sinne. Turhemmastakin on täällä kirjoiteltu.

Tuntikausia on mun mielestä useita tunteja, ei esmes 1,5 h tai alle 2 h.

Kyllä mäkin mietin ne tarhakuvat, ja kun on 2 muksua (tyttöjä) niin otettiin sisaruskuva ja mietin ne vaatteet yhteensopiviksi.

Meillä oli tuollaiset liivihameet, toisella saman sarjan punainen ja toisella lila liivihame ja vaalat puserot. Oli hyvä valinta, kivempi kuin jotkut printtipaidat.

Teit aloituksen liki 2 h sitten ja yhä puit täällä samaa asiaa. Kukaan ei sanonut että sinulla olisi traumoja tai ettet saisi sanoa tytärtäsi nätiksi. Ihan kauheasti ei voi elämässä sisältöä olla jos se, mitä laittaa johonkin rupuiseen tarhakuvaan, jotka oikeasti otetaan kiireessä ja jotka ovat todella heikkolaatuisia, jaksaa noin mietityttää.

Vierailija
30/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma tummempi..

ei siinä mitään vikaa...

sulla taitaa olla sisällötön elämä..

Vierailija
31/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmeisesti olen jotenkin epätyypillinen nainen kun en mitenkään jaksa repiä noin paljon asiaa lapsen vaatteista. No, arvomaailmoja on erilaisia; toiselle on tärkeää, miltä lapsi näyttää, toinen panostaa enemmän henkisiin arvoihin. Nämä ei tietty välttämättä ole toisiaan poissulkevia ja suurin osa kulkee keskitietä, missä molemmat balanssissa, mutta ap:n monta tuntia jatkuneesta, puseroiden kuvioita ja tyttärensä kulmakarvojen muotoa analysoineista viesteistä nyt vaan syntyi sellainen kuva, että ap:lla on joko tosi tylsää tai joku fiksaatio tyttärensä ulkonäöstä..

Vierailija
32/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on pohjoisessa sukujuuria. Jos tiedät niin osa pohjoisen ihmisistä on tosi tumma tukka ja silmät.

Js mitä siitä, jos oltaisiinkin romaniperhe?

En oikein käsitä, miksi mulla on niin sisällötön elämä, jos huviksenin vähän mietin vaatteita kuvaukseen. Taitaa olla huono päivä eräillä.

ap

Tumma tummempi..

ei siinä mitään vikaa...

sulla taitaa olla sisällötön elämä..

Vierailija
33/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me täällä hölistään ties mistä asioista eikä se tarkoita sitä että ne asiat olisivat meidän elämän pääsisältö.

Itse valitsin lapsille päiväkotikuvaukseen sellaiset vaatteet joita he muutenkin nimenomaan siellä päiväkodissa käyttävät, en siis juhlavaatteita. Toki kuitenkin kivemmasta päästä. Itse asiassa mä pidän melkein kaikista meidän lasten vaatteista, itsehän mä olen ne ostanutkin... Kuvaukseen valitsin tytölle sellaisen mekon jossa on mielestäni kaunis kaula-aukon seutu ja ylipäänsä yläosa, eikä mitään sellaista isoa kuviota keskellä joka ehkä näyttäisi oudolta kasvokuvassa kun siitä näkyy vain yläosa.

Vierailija
34/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulit ketjuun analysoimaan tytär-äiti-suhdettamme joten välitän vissin 2 kertaa enemmän kuin sinä :-).

Olen välillä ollut poissa koko ketjusta, yli tunninkin kait, nyt palasin katsomaan, onko muita mielipiteitä. Kirjoitin jo aiemmin, että olen sairaan lapsen kanssa kotona, joten on keskimääräistä tylsempää. Mutta kyllä muutenkin ajattelisin kuvausvaatteet valmiiksi.

Siskoni (myöskin lapsen kummitäti, joka on hyvin paljon saman näköinen kuin mä & tyttö), kommentoi ekana nähdessään tytön laitoksella että ostaa kummilahjaksi pinsetit, tervetuloa kerhoon :-). Se on vaan sellaista huumoria, ja kertoo esim. valokuvaa ajatelleille, että tyttö kestää väriä aika lailla.

Ei muutama viesti mitään fiksaatiota ole, eikä sunkaan viestit muuten sen kummempia. Mutta miksi osallistua useasti ketjuun, jossa viestisi on lähinnä joko etnisen alkuperän epäily tai sen sanominen, ettei sua kiinnosta vaatteet tai kenenkään lapsen ulkonäkö? Se on jo aika kummallista. Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta. En mäkään mene vastailemaan noihin joihinkin bb- tai pettämisen epäily-ketjuihin, että ei mua kiinnosta ne ja onkohan elämäsi vähän tyhjää, kun ne aiheet kiinnostavat...

ap

Mä ilmeisesti olen jotenkin epätyypillinen nainen kun en mitenkään jaksa repiä noin paljon asiaa lapsen vaatteista. No, arvomaailmoja on erilaisia; toiselle on tärkeää, miltä lapsi näyttää, toinen panostaa enemmän henkisiin arvoihin. Nämä ei tietty välttämättä ole toisiaan poissulkevia ja suurin osa kulkee keskitietä, missä molemmat balanssissa, mutta ap:n monta tuntia jatkuneesta, puseroiden kuvioita ja tyttärensä kulmakarvojen muotoa analysoineista viesteistä nyt vaan syntyi sellainen kuva, että ap:lla on joko tosi tylsää tai joku fiksaatio tyttärensä ulkonäöstä..

Vierailija
35/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä minä olen edellä ihmetellyt, onko lapsessa sinulle tärkeää ainoastaan ulkonäkö, mutta yhdessäkään viestissäni en ole puhunut etnisestä alkuperästä mitään.

Ja todettakoon vielä, et näytä ymmärtävän mitä ajan takaa: toki täällä voi (ja kirjoitetaankin) ihan kaikesta mahdollisesta, mutta minua vaan alkoi ihmetyttää se, miten joku jaksaa analysoida vaatteita ja lapsen ulkonäköä noin äärettömän pikkutarkasti. Ja sen logiikan mukaan, että täällä saa kirjoittaa mitä vain, minullakin on kai oikeus ihmetellä viestejäsi. Kertaakaan en ole sanonut mitään loukkaavaa tms. Toivotin jopa tytöllesi pikaista paranemista ja toivoin, että kuvista tulee nätit, nämä siis ihan vilpittömästi, mutta tähänkään et reagoinut mitenkään, vaan jatkoit tyttäresi erimallisten puseroiden kuvioiden analysoimista.

Vierailija
36/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anteeksi, jos olin väärässä. Ja kävi selväksi, ettei sua kiinnosta, niin ajattelin ettet enää tuu tänne ketjuun, kun on selvinnyt ettei se kiinnosta.

Tuo romani-viesti + sinun viestisi ovat niin samaa sarjaa, että aattelit että sinä heitit senkin.

Muita vastaavia viestejä ei ole ollut. On kaksi kantaa näihin kuvauksiin, eli tavalliset, mitkä hyvänsä tavalliset pk-vaatteet >

Mutta ketään muuta ei "kylmää", jos sanon tyttöä nätiksi tai kerron luonnon luomista väreistään tai vaatteistaan, mitkä kummatkin liittyvät kuvausasiaan. Juuri sen takia kerroin ulkonäköasioista eli väreistään tai vaatteistaan, koska ne liittyvät kuvaukseen, jossa näkyy pinta.

Jos täällä olisi puitu, koska lapset oppivat kuiviksi, niin siinä en kertoisi, että minkäväriset housut tai mekko olivat päällä kun oppi kuivaksi (enkä edes muista tuollaisia).

Tai jos puhutaan vaikka lastenlauluista tai lastenvideoista, niin en tuo siinä esiin, minkänäköinen tyttö tykkää Ella ja Aleksista ja Samu & Sallasta ja muumeista.

Tai jos puhutaan, miten on sopeutunut päiväkotiin, niin siihenkään ei kuulu kulmien malli eikä hiusten väri. Jopa kun joskus aiemmin syksyllä jotkut kyselivät päiväkotivaatteista, kirjoitin niihin vain vaatteiden mukavuudesta ja käytännöllisyydestä nimenomaan pk-ympäristössä. En mitkä vaatteet tai värit tai kuosit sopivat tämännäköiselle tytölle parhaiten. Ymmärrätkö nyt?

Oletkos muuten itse kotiäiti, kun on aikaa tuntikausia roikkua jossain ketjussa, mikä ei edes kiinnosta :-)?

ap

Sillä minä olen edellä ihmetellyt, onko lapsessa sinulle tärkeää ainoastaan ulkonäkö, mutta yhdessäkään viestissäni en ole puhunut etnisestä alkuperästä mitään.

Ja todettakoon vielä, et näytä ymmärtävän mitä ajan takaa: toki täällä voi (ja kirjoitetaankin) ihan kaikesta mahdollisesta, mutta minua vaan alkoi ihmetyttää se, miten joku jaksaa analysoida vaatteita ja lapsen ulkonäköä noin äärettömän pikkutarkasti. Ja sen logiikan mukaan, että täällä saa kirjoittaa mitä vain, minullakin on kai oikeus ihmetellä viestejäsi. Kertaakaan en ole sanonut mitään loukkaavaa tms. Toivotin jopa tytöllesi pikaista paranemista ja toivoin, että kuvista tulee nätit, nämä siis ihan vilpittömästi, mutta tähänkään et reagoinut mitenkään, vaan jatkoit tyttäresi erimallisten puseroiden kuvioiden analysoimista.

Vierailija
37/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille rakentaville kommentoijille.

Panda-paitaa en ainakaan pidä enää vaihtoehtona, kun tosiaan siinä menee kuva poikki. En tullut ajatelleeksi sitä.

Taidan siis miettiä joko sitä vaaleanpunaista liivihametta tai jos löytyy joku muu kaapista tai kaupasta :-). Mutta joku sellainen klassisempi, ei niin kuosillinen vaate on ehkä sitten kuitenkin parempi kuin printit kuvaan.

ap

Vierailija
38/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime vuonna lapset kirkkaissa väreissä pk-kuvassa ja hienosti näyttivät itseiltään.

Minusta pk-kuvan pitää kuvastaa lasta omana itsenään. JOskus meillä on ollut prinsessamekkoa, kun on ollut sellainen prinsessavaihe lapsella. Mekko ei ehkä ole aina ollut väreiltään se paras mahdollinen. Mutta olen ottanut myös lapsen huomioon. Mikä hänestä tuntuu parhaalle kuvausvaatteelle ;) Aranpuoleinen lapsemme olisi voinut olla vielä aremman näköinen, jos olis pakotettu äidin maun mukaisiin "väärän värisiin" vaatteisiin.

Vierailija
39/39 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuo luetellut ovat hänen lempivaatteitaan nyt, lempivärejäänkin, ja mekkokin itse kaupasta valittu.

Meillä ehkä enemmän vaikuttaa mukavuus kuin muu lapsen oloon. Siis en usko, että suostuisi laittamaan edes hetkeksi kuvaan epämukavaa vaatetta tai vaatetta, mikä kutittaa. Koetan siis varmistaa, että vaate on varmasti hyvän tuntuinen päällä. Esim. yhden meille kulkeutuneen prinsessamekon ongelma on se, että pussimaiset hihat ovat jotain verkkomaista keinokuitua. Silloin harvoin kun pukee sitä (lähinnä kun joku prinsessa-vaiheinen kaveri on kylässä), pitää alla jotain pitkähihaista paitaa että hihat eivät tunnu.

ap

Meillä oli viime vuonna lapset kirkkaissa väreissä pk-kuvassa ja hienosti näyttivät itseiltään.

Minusta pk-kuvan pitää kuvastaa lasta omana itsenään. JOskus meillä on ollut prinsessamekkoa, kun on ollut sellainen prinsessavaihe lapsella. Mekko ei ehkä ole aina ollut väreiltään se paras mahdollinen. Mutta olen ottanut myös lapsen huomioon. Mikä hänestä tuntuu parhaalle kuvausvaatteelle ;) Aranpuoleinen lapsemme olisi voinut olla vielä aremman näköinen, jos olis pakotettu äidin maun mukaisiin "väärän värisiin" vaatteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi