Masennus vai mitä tämä on?
Mulla on pitkään ollut itsetuhoisia ajatuksia. Välillä tuntuu, että olen maanisen oloinen. Ostan hulluna nettikaupoista tai vastaavaa. Tilanne uudessa työpaikassa on nyt viimeaikoina ollut se, mikä saa mut ihan sekaisin. Käyn ylikierroksilla, en nuku kovin pitkiä jaksoja. Aamuisin en haluaisi lähteä töihin. Töissä on kaaos. En saa perehdytystä, en saa omia töitä. Istun päivät pitkät pyörittelemässä muutamaa paperilappua. Turhaudun kun ei ole juuri mitään työtä. "Perehdyttäjäni" huomauttaa heti jos teen jonkun asian hieman eri tavalla kuin hän, vaikka lopputulos olisi ihan sama. Eilen tilanne kärjistyi ja itkin työpaikan vessassa tunnin. En meinannut päästä sieltä ulos. Menin lääkärille. Hän määräsi sairauslomalle loppuviikoksi. Nyt en tiedä miten tästä eteenpäin. En haluaisi enää mennä tuohon työpaikkaan.
Kommentit (4)
siihen liittyy voimakkaat mielialan vaihtelut ja ylikierroksilla oleminen, holtiton osto- tai seksikäyttäytyminen. Maaninen vaihe loppuu usein syvään masennukseen.
Bipolaarisuus diagnosoidaan usein vasta vuosien kuluttua oireiden alkamisesta. Hae tietoa netistä ja hakeudu lääkäriin. Kyseiseen sairauteen liittyy itsemurhavaara.
etkä nukahda uudelleen?
Ahdistus ajaa omituisiin tekoihin kun sitä yrittää kaikkensa paeta sitä ahdistavaa oloa.
Oletko ahdistunut? Heräätkö aamuöisin etkä nukahda uudelleen?
Ahdistus ajaa omituisiin tekoihin kun sitä yrittää kaikkensa paeta sitä ahdistavaa oloa.
Olen ahdistunut. En saa iltaisin unta ja herään aikaisin aamuyöllä. Viikonlopun aikana en ehdi toipua edellisestä työviikosta, jo lauantai-iltana alkaa ahdistus tulevasta viikosta. Aamuisin on raskas nousta ja lähteä töihin. Fyysisesti paha olo tulee ajatuksestakin.
En ole missään aiemmassa työpaikassa törmännyt tällaiseen, että uutta työntekijää ei perehdytetä, eikä anneta töitä. Alan jo epäillä omaa osaamistani, vaikka aimmin olen aina päässyt "kärryille". Olen korkeasti koulutettu ja minulla on paljon työkokemusta. Nykyisessä paikassa tarvitsisin vaan sen perehdytyksen, mutta kun sitä ei anneta.
ap
kuulostaa masikselta. Puhu sille työpaikkalääkärille asiasta!