Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä ihomuutos, kokemuksia?

Vierailija
19.05.2026 |

Taustaa sen verran että minulla on autoimmuuni urtikaria.  Eli kaikenlaista iho ongelmaa tulee ja menee.

Noin kk sitten rintakehälle tuli näppylä/kohouma jota poltti älyttömästi.  Ajattelin että taas jotain urtikariaa. Raavin sitä paljon. Se näppylä hävisi ja tilalle jäi läikkä. Se on punertavan ruskea ja keskeltä karhea.

Kävin aiemmin varaamassani luomitarkastuksessa ja siellä tk lääkäri huolestui ja varasi ajan biopsiaan. Se on toki vasta kk päästä.

En ollut itse aiemmin huolissani mutta nyt olen. Onko kokemusta/tietoa tuollaisista iho muutoksista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosyövätkin on niin monen näköisiä että melkein mikä näppylä vaan voi olla mitä vaan. Karhea, erittävä, reunoiltaan epätarkkarajainen on yleensä pahalaatuisen tunnusmerkkejä. 

Vierailija
2/4 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaisia punertavan ruskeita ja karheita tullut vanhemmiten paljon. Ikäluomia eli rasvaluomia ovat lääkärin mukaan. Ne mun ei ole kyllä ikinä polttaneet tai olleet kivuliaita, pelkästään rumia vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pelkkä biopsia? Miksei sitä oteta kokonaan pois samalla?

Vierailija
4/4 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan lääkäriltä olet saanut diagnoosin? Mulla on oireitten perusteella myös, mutta kun kyselen lääkäriä, jolta saisin apua tähän, levitellään vain käsiä. Endokrinologi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi