Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mites sen sikapiikin jälkeen lääkitys?
11.11.2009 |
Käsi on niin kipeä, että sahaan sen pian pois ja päätä särkee.. Parasetamolia ei vissiin suositeltu, entäs burana?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Se Tsekkiläinen tutkimus koski pieniä lapsia / vauvoja, joille ei suositella annettavaksi parasetamolia varalta ennen rokotusta tai heti piikin jälkeen. Myöhemmin annettuna immunivasteiden synnyssä ei esiintynyt eroavuuksia. Isommilla lapsilla ja aikuisille voi tarvittaessa antaa kipulääketta ja niistä parasetamol ( esim paratabs tai palnadol) ovat parhaat.