Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaa rehellisesti! Toivotko lapsellesi jotain tiettyä ammattia,

Vierailija
11.11.2009 |

vai saako hän aikanaan päättää ihan vapaasti mikä hänestä tulee?

Ohjaatko kenties johonkin tiettyyn kouluun, ammattikoulu, lukio..

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee enemmän niitä joihin en toivo hänen päätyvän.. kuten vaikkapa poliisi, vartija, vanginvartija. opettaja, sairaanhoitaja, pappi.... Kaikki ammetteja, joita arvostan kovasti tai siis niiden tekijöitä, mutta myös vaarallisia/vaativia tavalla, johon en lastani toivo. ;-)) Joten päättäköön sit itse aikanaan - koulujen osalta toki ohjaan minkä taidan ja kannattaa.

Vierailija
42/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vain lapsi on sitten onnellinen ammatissaan.

Tai no jos tyyppi sanoo että hänestä tulee subin chat-juontaja tai julkkis niin sitten voi olla että on piiiiiitkät keskustelut edessä. =)

Mikähän siinä muuten on että jos vanhemmat ovat ihan perus duunareita, heille on sama mitä työtä lapsi tekee, kunhan se on vain rehellistä työtä.

Useimmiten korkeasti koulutetut vanhemmat odottavat myös lapsiensa kouluttautuvan vähintään yhtä pitkälle kuin he itse ja ajautuvan yhtä korkeaan asemaan työpaikalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jatkaa vanhempien yritystä;-)

On jo nyt 8-vuotiaana ihan innoissaan äiskän ja iskän työpaikalla:-)

Vierailija
44/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle on aivan sama, minkä ammatin/mitkä ammatit lapsi valitsee. Tottakai toivon, että hän on ahkera ja tekee työnsä hyvin, eikä tee mitään laitonta - tähän pyrin kasvatuksessa tietysti koko ajan. Tulen "ohjaamaan" häntä toki, eli kertomaan vaihtoehdoista, kuten tuolla vastauksessani nro 3 jo sanoin. Olen itse kokenut sen, mitä se on, kun kaikki (vanhemmat, sukulaiset, opettajat) luulevat tietävänsä paremmin nämä asiat. Lapsi tulee minulta saamaan ohjausta ja tukea, muttei painostusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan