Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaa rehellisesti! Toivotko lapsellesi jotain tiettyä ammattia,

Vierailija
11.11.2009 |

vai saako hän aikanaan päättää ihan vapaasti mikä hänestä tulee?

Ohjaatko kenties johonkin tiettyyn kouluun, ammattikoulu, lukio..

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan valtava yleistieto ja sydämen sivistys parasta A-ryhmää.

Tunnen monta lukion kä'ynyttä jolla ei ole tietoakaa yleissivistyksestä. SAati sydämen sivistystä.

aivan sama ja nuori saa itse päättää alansa, mutta lukion haluaisin hänen käyvän. Lukio tarjoaa yleissivistyksen, jonka toivoisin lapsillani olevan, sekä mahdollisuudet lähteä opiskelemaan mitä vain haluavat, sekä ne arvokkaat lisävuodet miettiä mitä todella haluavat opiskella.

Vierailija
22/44 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuen kaikin tavoin. toivon kyllä myös, että lapsi valitsisi lukion ja yliopisto-opinnot. tuputtaa ei voi, mutta koulutuskentän ja työelämän realiteetteja voi tuoda esille kannustavasti. eli esim. se, että jos tahtoo lääkäriksi paras väylä käydä kunnolla lukio ja sitä kautta opiskelemaan.

mutta jos kokee tulevaisuudessa intohimonaan esim. jonkun käsityöläisammatin niin siitä vaan :) tosin lukio-opinnot ei olisi varmaan haitaksi siinäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähipiirissä ihmiset korkeasti koulutettuja, esimiehiä, pomoja, tutkijoita ym. itse pääti irtautua tästä, niin paljon burn outia, sosiaalista alkoholismia ja terveyden pettämistä olen nähnyt ja minkä takia! Toivon, että lapseni alkavat tehdä mitä haluavat ja mistä nauttivat, maksettiin siitä mitä maksetaan. olen vihdoin itse tajunnut, ettei onni tule matkoista, isoista taloista, vaatteista ja palkasta... onni tulee siitä kun on aikaa olla itsensä ja muiden kanssa.

Vierailija
24/44 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni kukaan ei ohjannut nuoruudessa ja opiskelin humanistisia opintoja jotka eivät valmistaneet mihinkään ammattiin ja olen ollut enimmäkseen työtön tai tehnyt kassan ja siivoojaan hommia pitkästä akateemisesta koulutuksesta ja tutkinnostani huolimatta. Näillä sitten maksan opintovelkojani, Totta mooses aion ohjailla lapsiani jollain tavoin, en tyrkyttää mutta keskustella. Komppaan kakkosta.

Vierailija
25/44 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon, että miettivät ammattia valitessa, miten tulevat mahdollisesti työllistymään, mitä se ammatti olisi sitten käytännön työnä, ettei vain lue arkeologiaa pelkästä arkeologian intohimosta ilman tosi käsitystä ammattin todellisuudesta, tarjoan siis keskusteluapua. Näin olen ajatellut, koska itse olen pitkän tien käynyt haahuilmalla turhista tutkinnoista toisiin ja vasta käytännön työelämän kautta saanut oikean ammatin. kallis ja raskas tie.

Vierailija
26/44 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni, 5v, haluaa keijuksi isona. =0)

Vierailija
27/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni saa itse päättää, mutta tottakai minä pyrin ohjaamaan häntä sellaiseen ammattiin ja kouluun, missä kuvittelen hänen voivan parhaiten tulla tyytyväiseksi. Minä sentään tunnen sekä lapseni että tämän yhteiskunnan, kenties paremmin kuin murroikäinen, itseään etsivä lapsi itse ja jokatapauksessa paremmin kuin peruskoulun opo...

Vierailija
28/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni saa itse päättää, mutta tottakai minä pyrin ohjaamaan häntä sellaiseen ammattiin ja kouluun, missä kuvittelen hänen voivan parhaiten tulla tyytyväiseksi. Minä sentään tunnen sekä lapseni että tämän yhteiskunnan, kenties paremmin kuin murroikäinen, itseään etsivä lapsi itse ja jokatapauksessa paremmin kuin peruskoulun opo...

Vierailija
29/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Tottakai kerron parhaani mukaan eri vaihtoehdoista.

Vierailija
30/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivon että hän ymmärtäisi koulutuksen merkityksen ja älyäisi käydä koulunsa paremmin kuin minä.

Se että tuleeko hänestä siivooja vai ekonomi ei merkitse minulle mitään, pääasia että hän löytäisi sen oman alansa josta tykkää.

Vierailija
31/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai nyt toisen puolesta voi päättää, että "menet sitten lukioon ja sieltä lääkikseen ja.."

Toivon että lukee ammatin josta nauttii ja että palkallaan toimeen tulee.

Vierailija
32/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta formulakuski tai lentäjä olis kivoja :)))

Vierailija
33/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivoisin olevan jokin arvostettu ja kohtalaisesti palkattukin ammatti, ja tietysti mielekäs!

en aio manipuloida tai tyrkyttää omia näkemyksiäni, mutta keskustella kyllä omien kokemusteni perusteella. lukioon toivoisin lasteni menevän, siellä saisi aikaa miettiä mihin haluaisi suuntautua ja tarvittaessa myös hiottua opiskelutaitoja. lukion jälkeen myös enemmän vaihtoehtoja käytettävissä kuin pelkän peruskoulun jälkeen.

Vierailija
34/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole väliä, voi vaikka siivota jos musiikilla ei elä.

Vierailija
35/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
36/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin kädentaitoja vaativan ammatin, puuseppä, hevosenkengittäjä tms..

Vierailija
37/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattia lapselleni. Toivon vain, että hän löytäisi sen oikean ammatin itselleen, jossa sitten varmasti viihtyy. Ihan sama onko se lukio vai ammattikoulu, kunhan se on lapselleni itselle mieluinen.

Vierailija
38/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kolme lastamme ovat käyneet yksityisen psykologin tutkimuksissa, missä kartoitettu älykkyyttä ja vahvoja alueita, joillle kannattaisi suuntautua.

Kaikille on selkeät tarkat ohjeistukset tulevaisuuteen, johon ovat sitoutuneet. Ja nämä valitut koulutukset ovat nimenomaan jokaisen lapsen yksilöllisten avujen mukaan suunniteltu.

Poika 16-v - diplomi insinööri

Tyttö 9-v toimintaterapeutti

Tyttö 8-v biologi, tutkija

Vierailija
39/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan tyttölapsen niin hänen lelujaan tulee olemaan

-Professori Barbi

-Presidentti Barbi

-Toimitusjohtaja Barbi

-Juristi Barbi

-Lääkäri Barbi

-Kirurgi Barbi

-Astronautti Barbi

Vierailija
40/44 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kolme lastamme ovat käyneet yksityisen psykologin tutkimuksissa, missä kartoitettu älykkyyttä ja vahvoja alueita, joillle kannattaisi suuntautua.

Kaikille on selkeät tarkat ohjeistukset tulevaisuuteen, johon ovat sitoutuneet. Ja nämä valitut koulutukset ovat nimenomaan jokaisen lapsen yksilöllisten avujen mukaan suunniteltu.

Poika 16-v - diplomi insinööri

Tyttö 9-v toimintaterapeutti

Tyttö 8-v biologi, tutkija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi