Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, vähän alkaa tuntua siltä, ettei meille ei-riskiryhmäläisille aiota rokotetta ikinä antaa

Vierailija
11.11.2009 |

kun nyt luki noita Risikon viimeisimpiä lausuntoja. Mä haluuuuun sen rokotteen. Saako sen edes rahalla sitten, vai jätetäänkö ne mätänemään jonnekin varastoon, kun ne kuitenkin on jo tilattu...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi liikkua Suomessa kuukausia vielä.

Vierailija
22/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu jos ei sitä rokotetta ala pian herumaan niin nostan semmoisen äläkän ja vedän kaikki mukaan siihen...

vedetään yhteiskunta lakkoon niin katotaan miten tää lähtee pyöriin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan nyt näyttää hyvin todennäköiseltä, että koko kansa saa rokotuksen sikainfluenssaa vastaan.

Ministeriö päättää asiasta lähiviikkoina. Johtaja Tapani Melkas ministeriöstä kertoo, että päätös on tarkoitus tehdä marras-joulukuun tietämillä.

Ministeriö kuulee rokottamisesta Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) väkeä. Rokottamispäätöksen vaikuttaa se, kuinka moni on tuolloin ehtinyt sairastua sikainfluenssaan.

Rokotteen suojaksi on arvioitu noin 90 prosenttia, ja tämä saavutetaan noin kahden viikon jälkeen rokotuksesta.

Jos kaikkien suomalaisten rokotuksiin ryhdytään, piikitykset jatkuisivat pitkälle ensi vuoteen.

- Riskiryhmien rokotukset ovat kesken. Jos edetään tätä vauhtia ollaan vuodenvaihteessa, kun rokotetaan sairautensa puolesta riskiryhmään kuuluvia yli 65-vuotiaita, arvelee THL:n rokotusohjelma yksikön päällikkö Tuija Leino.

Sen jälkeen alkaisi loppujen suomalaisten eli terveiden yli 24-vuotiaiden rokotus, jos niin päätetään.

Kuudes kuolema

Tänään on uutisoitu Suomen kuudennesta sikainfluenssauhrista.

Menehtynyt on 18-vuotias lahtelainen pitkäaikaissairautta potenut nainen. Hän kuoli tiistai-iltana. Nainen oli hakeutunut hoitoon tiistaina aamuyöllä.

Hän oli saanut sikainfluenssarokotuksen viime viikolla juuri vakavan perussairauden vuoksi.

Varmistettuja influenssa A(H1N1)v -tartuntoja on Suomessa 2 593 henkilöllä.

STT, Aamulehti

Vierailija
24/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan vain mitä aika tuo tullessaan ja sitten päätetään kannattaako edes rokottaa. Jos epidemia yhtäkkiä katoaa, ei todellakaan edes kannata rokottaa.

No entäs se toinen aalto? Se joka on vaarallisempi + tulee perässä + josta on meuhkattu?

Minä ainakin haluaisin sen rokotteen.

Vierailija
25/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rokottamispäätöksen vaikuttaa se, kuinka moni on tuolloin ehtinyt sairastua sikainfluenssaan."

entäs sitten ne, jotka ei oo kerenneet sairastaa 1 aallossa? Nekä joutaa sitten sairastumaan vaikeasti/kuolemaan, jos ja kun tuleekin toinen aalto?

Vierailija
26/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys ei riitä, kun ei sieltä kotiäidit saa.

toivoisin, että jos ei kaikkia rokoteta, niin sen saisi edes ostaa.

Niinpä.

Vähän kyllä huolestuttaa. Ensin varoitellaan ettei voi tietää kuka saa sen vaikean viruskeuhkokuumeen, jota ei voi edes hoitaa välttämättä, ja rokotus ois ihan välttämätön, ja sitten ilmoitetaan etteivät perusterveet aikuiset edes saa rokotetta.

Huolestuttaa lasten puolesta; mitä jos en saa edes rokotetta + sairastun vaaralliseen muotoon?

Myönnän että mahdollisuus on kovin pieni, mutta onhan se asiantuntijoiden mukaan silti olemassa. Riskin pienuus ei lohduta jos niin sattuisi käymään.

Haluaisin edes itse koittaa vaikuttaa suojautumiseen vaikka ostamalla itse itsellenikin rokotteen.

Vierailija
27/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä siis suojautuu kausi-influenssaa vastaan rokotteella?

Itse en ole koskaan ottanut rokotetta, kerran olen sairastanut influenssan ja enpä pelkää SI:täkään. Kauhea poru mammoilla!

Vierailija
28/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUmma, kun se risikko juuri puhui toiseen suuntaan ja nyt tämä hyvä uutinen.

Vierailija
29/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettavaa satsia koko kansalle, kun eihän se rokote suojaa kuin puoli vuotta vähintään.

Rokotus kuuluu mielestäni kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi