Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi pois eskarista influenssan takia?Rauhoitelkaa nyt minua..

Vierailija
11.11.2009 |

Olen yrittänyt olla menemättä mukaan sikainfluenssahysteriaan, mutta olen epäonnistunut.. ;)

Vielä aamulla mietin pitäisikö eskarilainen pitää kotona..mutta meni nyt sitten kuitenkin eskariin. Eilen lapsi kertoi että toiselle lapselle oli noussut kuume ja oli oksentanut ja oli joutunut lähtemään kotiin kesken päivän..no juu, hyvältä kuulostaa..

Vielä ei siis eskarissa varmaa tapausta. Tilanne se, että kotona kuopus joka kuuluu riskiryhmään ja joka sai rokotteen (vasta) viime torstaina eli vajaa viikko sitten.

Mietin siis sitä että olisiko sittenkin ollut parempi pitää eskarilainen kotona varmuuden vuoksi..ainakin kunnes kuopuksen rokottamisesta 2vko..ja haluaisin minä eskarilaisellekin rokotteen mutta sen saa ilmeisesti vasta joulukuussa :/

Ohhoijaa. Ärsyttää tämä mun neuroottisuus. Tuntuu sitten taas ehkä hölmöltä pitää lapsi pois eskarista pitkään varmuuden vuoksi..toisaalta pelottaa kyllä tämä tauti paljon.

Miten te muut samankaltaisessa tilanteessa olevat olette toimineet?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta possutaudista kannata panikoida. Mitä enemmän panikoit sen pahemmaksi vastustuskykysi menee kun stressaat. Ei nyt enää auta ottaa tuota vanhempaa lasta pois eskarista kun on jo voinut saada sen tartunnan ja tuoda sen kotiin. Tauti tarttuu jo vuorokautta ennen oireiden ilmaantumista. Eli tuo eilen eskarissa sairastunut lapsi on tartuttanut tautia jo toissapäivänä... Nyt järki käteen ja rauhoitut. Panikoimalla et auta asiaa yhtään. Tartutat hysterian vielä lapsiisi. Nyt vaan maitohappobakteereita, D-vitamiinia ja tehostettua käsihygieniaa. Mehiläisen löääköri suositteli luonatistuotetta nimeltä Betaglucan vastustuskyvyn nostattajaksi. Valmistetta voi antaa myös lapsille. Itse olen aika pöpökammoinen mutta nyt olen ihmeen rauhallinen. En ole antanut paniikille vallan. Itse olen ottanut tuon Betaglucaanin käyttöön sekä D-vitamiinia 3x20mg päivässä. Probiootteja syön muutenkin. Käsidesi laukussa jos ei pääse pesemään käsiään. Esim käytän aina kun olen pojan vienyt eskariin.

kun kuitenkin noita aineita otat ja lapsillekin niitä annat. Paljon tehokkaammin suojautuisit, jos ottaisit lapsen pois eskarista. Virus leviää päiväkodeissa, kouluissa ja massatapahtumissa, ylipäätään siellä missä ollaan vieri vieressä.

En panikoi. Valitettavasti on käytävä töissä (asiakaspalvelu kasvotusten) ja nostan vastustuskykyämme tuotteella, en vaan possutaudin takia vaan myös yleisen hyvinvoinnin takia. Jokainen tehköön miten haluaa ja parhaakseen näkee. Tauti tulee jos on tullakseen, rokotetta kun tuskin ehdin itse saada.

Vierailija
42/42 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En panikoi. Valitettavasti on käytävä töissä (asiakaspalvelu kasvotusten) ja nostan vastustuskykyämme tuotteella, en vaan possutaudin takia vaan myös yleisen hyvinvoinnin takia. Jokainen tehköön miten haluaa ja parhaakseen näkee. Tauti tulee jos on tullakseen, rokotetta kun tuskin ehdin itse saada.

että tauti tulee jos on tullakseen

ei ainakaan yhtään vähennä epidemian leviämistä tai edesauta ihmisiä yrittämään suojautumaan siltä. Käsihygienia ja tiiviiden ihmisjoukkojen välttäminen ovat edelleenkin tehokas tapa suojautua virukselta. On se ihme, kun sairaita potilaita hoitavat lääkäritkin ovat kautta aikojen osanneet suojautua tartunnoilta.

Tämäkin mitä sanoit, että apn lapsi on voinut saada jo tartunnan ja siksi ei kannata ottaa pois ei välttämättä pidä edes paikkaansa. Paljon todennäköisemmin apn lapsi ei vielä ole saanut tartuntaa tai jos on, niin on taas yksi tartuttaja vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla