Lapsi pois eskarista influenssan takia?Rauhoitelkaa nyt minua..
Olen yrittänyt olla menemättä mukaan sikainfluenssahysteriaan, mutta olen epäonnistunut.. ;)
Vielä aamulla mietin pitäisikö eskarilainen pitää kotona..mutta meni nyt sitten kuitenkin eskariin. Eilen lapsi kertoi että toiselle lapselle oli noussut kuume ja oli oksentanut ja oli joutunut lähtemään kotiin kesken päivän..no juu, hyvältä kuulostaa..
Vielä ei siis eskarissa varmaa tapausta. Tilanne se, että kotona kuopus joka kuuluu riskiryhmään ja joka sai rokotteen (vasta) viime torstaina eli vajaa viikko sitten.
Mietin siis sitä että olisiko sittenkin ollut parempi pitää eskarilainen kotona varmuuden vuoksi..ainakin kunnes kuopuksen rokottamisesta 2vko..ja haluaisin minä eskarilaisellekin rokotteen mutta sen saa ilmeisesti vasta joulukuussa :/
Ohhoijaa. Ärsyttää tämä mun neuroottisuus. Tuntuu sitten taas ehkä hölmöltä pitää lapsi pois eskarista pitkään varmuuden vuoksi..toisaalta pelottaa kyllä tämä tauti paljon.
Miten te muut samankaltaisessa tilanteessa olevat olette toimineet?
Kommentit (42)
En panikoi. Valitettavasti on käytävä töissä (asiakaspalvelu kasvotusten) ja nostan vastustuskykyämme tuotteella, en vaan possutaudin takia vaan myös yleisen hyvinvoinnin takia. Jokainen tehköön miten haluaa ja parhaakseen näkee. Tauti tulee jos on tullakseen, rokotetta kun tuskin ehdin itse saada.
että tauti tulee jos on tullakseen
ei ainakaan yhtään vähennä epidemian leviämistä tai edesauta ihmisiä yrittämään suojautumaan siltä. Käsihygienia ja tiiviiden ihmisjoukkojen välttäminen ovat edelleenkin tehokas tapa suojautua virukselta. On se ihme, kun sairaita potilaita hoitavat lääkäritkin ovat kautta aikojen osanneet suojautua tartunnoilta.
Tämäkin mitä sanoit, että apn lapsi on voinut saada jo tartunnan ja siksi ei kannata ottaa pois ei välttämättä pidä edes paikkaansa. Paljon todennäköisemmin apn lapsi ei vielä ole saanut tartuntaa tai jos on, niin on taas yksi tartuttaja vähemmän.
En panikoi. Valitettavasti on käytävä töissä (asiakaspalvelu kasvotusten) ja nostan vastustuskykyämme tuotteella, en vaan possutaudin takia vaan myös yleisen hyvinvoinnin takia. Jokainen tehköön miten haluaa ja parhaakseen näkee. Tauti tulee jos on tullakseen, rokotetta kun tuskin ehdin itse saada.