Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Berliinin muurista...Kertoo tyhmälle että miksi se aikoinaan rakennettiin?

Vierailija
11.11.2009 |

En ole muutenkaan kauheesti historiaa lukenut.

Sortuiko muuri itekseen vai rikottiinko tarkotuksella kun itä ja länsi pääsivät sopuun jostakin?

Onneks täällä voi kysyä mitä vaan nimettömänä ;)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-70 luvulla eikä hajuakaan vaikka olen luokionkin käynyt. mulla ei myöskään hajuakaan yhdestäkään sodasta tai muusta historiallisesta asiasta. eikä kyllä kiinnosta pätkääkään vieläkään yhtään mikä menneeseen liittyvä. katson mieluummin eteenpäin!

Mitähän puoluetta nämä ihmiset muuten äänestävät?

mitään puolueita. mun mielestä on niin paska päätöksentekojärjestelmä koko eduskunta ja puolueet! jos mä saisin päättää niin jokainen jokainen ihminen saisi olla vaikuttamassa kaikkiin vähänkin suurempiin päätöksiin. pienet asiantuntijaryhmät valmistelisivat asioita niin alueellisesti kuin valtakunnallisestikin ja ne esiteltäisiin kansalaisille jotka äänestäisivät aina suurempia asioita (netin kautta lähinnä). mun mielestä on aivan naurettava tämä suomen järjestelmä että en todellakaan lähde äänestämään mitään...

Vierailija
22/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on syntynyt vasta 1979:-). Mäkin olen syntynyt 1970-luvulla mutta silti tiedän toisen maailmansodan, ensimmäisen ja jopa Suomen itsenäistymisen vaikken silloin ollut olemassa. Tiedän Ranskan suuren vaallnkumouksen, ristiretkistä ja jopa suurten jokilaaksojen kulttuureista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tämän jo ylemmäs, mutta itselläni ei siis kyse mistään kiinnostuksen puutteesta vaan selittämättömästä pelosta, joka esti sen että olisin antanut itselleni mahdollisuuden perehtyä asiaan:

Minä olen syntynyt myös -79

ja luonnollisestiki asiasta on puhuttu koulussa historian tunneilla ja muutenkinv armasti. Mutta minä olin tosi sotakammoinen lapsena ja pelkäsin ihan hirveästi, että suomeenkin tulee sota tms. En katsonut koskaan uutisia tästä syystä ja historian tunneilla laitoin korvat lukkoon, kun sodat tuli puheeksi. Ajattelin, että mitä en tiedä niin se ei minua kosketa.

Historia on muuten aina lapsesta asti kiehtonut valtavasti, mutta ei sodat. Paitsi siis jotkut ihan viikinkiaikaiset sodat... niistä olen saattanut lukea, mutta heti kun siirrytään tuliaseisiin niin olen sulkenut itseni asian ulkopuolelle.

Vierailija
24/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset