Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tarjottavaa keksisin

Vierailija
10.11.2009 |

Kertokaa ideoita, mitä tarjottavaa keksisin viikonlopun kutsuille? Leipomistaitoja ja intoa löytyy, mutta jotenkin nyt en keksi tai osaa päättää, mitä tekisin. Ajatuksina on ollut charlotte russe tai valkosuklaa-tyrni-juustokakku. Mutta kuitenkaan en oikeen haluis niitä... Jääkaapissa olisi valmiina maustamatonta tuorejuustoa, rahkaa, kermaviiliä, jne. Ja kaikki mahdolliset leivonta-aineet löytyy kaapeista. Marjoja on pakkasessa, myös tota tyrniä. Muuhun en nyt ideoita kaipaa kuin tuohon makeaan leipomukseen. Mitään kovin juhlavaa ei tarvi olla, vaan jotain oikeen tosi hyvää. :)

Mitäs itse tarjoaisitte?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, kertokaapa, täydelliset av-mammat!

Vierailija
2/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ainakin... :) Ehkä jos joku toisenlainen juustokakku, vähän raikkaampi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkosuklaa-tyrni-juustokakkua. Kuulostaa ihanalta.

Vierailija
4/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä linkki reseptiin:

http://www.ruokala.net/resepti/chili-suklaakakku-1

psljon on tullut kehuja kun oon tätä tarjonnut :)

Vierailija
5/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaahan!

Vierailija
6/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://avisdelisa.canalblog.com/archives/2006/05/18/1895831.html

Oli aivan kipean hyvaa, tuo "siirappi" tekee sen. Tosin itse lisasin reseptiin viela teelusikallisen leivinjauhetta, ajattelin etta muuten kakusta tulee liian tiivis. Voisin myos kuvitella, etta jos osan rasvasta/munista korvaisi rahkalla, kakku olisi ihan yhta hyva ja vahan "terveellisempi".

Vierailija
7/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma kun yleensä kaikkein turhimpiin viesteihin tulee vastauksia vaikka kuinka, mutta jos joskus joku erehtyy täällä kysymään ihan järkevää asiaa, vastauksia ei tule... Kiitos teille kahdelle kuitenkin :)

Vierailija
8/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli tän verran tarkat määreet aineista. Vaikka et ehkä tarkoittanutkaan sitä niin.

Just nyt itse tekisin paistetun juustokakun (rahkaa, creme fraichea ja tuorejuustoa) ja marjakastikkeen.

Mutta myös voisin tehdä hyydytetyn tai jäädytetyn suklaajuustokakun jollain marjoilla höystettynä.

Tai suklaamoussen tuorejuustosta, siihenkin voisi lisätä vadelmia, jos haluaa. Tämä on yksi mun suosikeista.

Vierailija
10/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tässä ollut ollenkaan mitään rajoituksia tai määreitä aineista :D Nuo 2 vaihtoehtoa oli vaan omia ajatuksia, mutta jotenkin nyt kumpikaan niistä ei ole mieleen.

Eli otetaan uudelleen; aineista välittämättä, mitä hyvää, makeaa leipoisin viikonlopun kutsuille? :) Kaapissa on erilaisia aineita vaikka kuinka, ja sitä mitä ei löydy, haetaan sitten kaupasta. Eli, mitä itse leipoisitte? :)

Vierailija
11/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen kuitenkin vielä kerran, koska tykkään leipoa :-)

Mun muita suosikkeja leivonnaisista, siis ei muista jälkkäreistä, ovat tavallinen suklaakakku tai mudcake, banaani-suklaakakku, rahkamarjapiirakka (erityisesti mustaviinimarjoista), piimäpiirakka erityisesti omenoista mutta myös monista marjoista ja vielä vaikka amerikkalaiset cupcaket juhlavammin eli käytännössä kuorrutetut muffinit, joihin tulee banaania, ananasta, kookoshiutaleita yms. Teen Glorian ruoan & viinin ohjeella, löytyisköhän netistä.

Kommentoi, minkä tyyppinen edes vähän säväyttää, niin ehkä siitä sitten...

Vierailija
12/12 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super makeaa, mutta niin uuh ja aah!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi