Voiko masennuksesta saada sairaslomaa takautuvasti?
Kyseessä tapaus, joka linnottautunut kotiinsa ja nyt sitten lähipiiri ja itse on havahtunut tilanteeseen. Asiallisia vastauksia, jos on. Ko. hlö ei ole aloittaja itse.
Kommentit (11)
Sairaslomaa ei voi kirjoittaa takautuvasti.
saada takautuvasti. Ehkä joltain tutulta lääkäriltä, mutta ei muuten.
mutta tuskin ennenkuulumaton. Ehkä kannattaisi olla yhteydessa ammattiliittoon ja kysyä heidän lakimiehensä mielipidettä siitä, miten tuossa tilanteessa kannattaisi toimia ettei henkilö menettäisi työpaikkaansa?
mutta mulla on hämärä käsitys, että ainakin sairauspäivärahaa voisi saada takautuvasti, mutta se taitaa olla eri juttu kuin sairasloma. Hyvä neuvo tuo, että kysykää liiton lakimieheltä.
sairasloman kirjoittaa takautuvasti, mikäli tilanne jatkuu edelleen samana.
Kotiinsa linnottautunut tarvitsee varmaan ensisijaisesti muuta apua kuin sairaslomaa.
lääkäri
Joten sairaslomaa tulee ellei peräti osa-aikaista eläkettä.
Eli avohoitoa. Hän voi sitten jatkossakin linnottautua kotiinsa.
T: Asiantuntija
Taisi olla jotain 7 työpäivää jonka voi olla pois ilmoittamatta ennen kuin työnantaja voi purkaa työsopimuksen
onko kommenttisi sarkasmia viitaten Suomen surkeaan psykiatristen palvelujen saatavuuteen?
Jos ei ole, niin tietosi ei pidä paikkaansa, kotiinsa linnoittautuva on osastoarvion tarpeessa ja voidaan hakea kotoaan jopa poliisivoimin, jos ei muuten suostu lähtemään ja on itselleen / ympäristölleen vaaraksi.
koska on ollut ilman sairaslomatodistusta poissa pidemmän aikaa?