Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua säälittää kaikki omakotitaloissa asuvat, lumitöitä riittää ja muutakin pihan

Vierailija
04.01.2009 |

tonkimista.

Olen asunut omakotitalossa, kerrostalossa rivitalossakin.

Nykyään asun kerrostalossa ja on ihanaa kun ei tarvitse tehdä lumitöitä ja ajaa nurmikkoa yms.

Jos haluan niin laitan parvekkeelle muutaman kukan ja yrttejä kesäisin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kerrostaloasukit aina vetoaa! Meillä kyllä käy lumitraktori pihassa niin ei tarvitse lumitöitä tehdä. :)

Vierailija
2/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilta portaalta huitastaan lumet harjalla, siinä menee ehkä 2 min.

Ja nurmikkoakaan ei ole kuin nimeksi, loput metsää ja kalliota.

Meillä kyllä käy lumitraktori pihassa niin ei tarvitse lumitöitä tehdä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytti omakotitalossa se, että ainakin meillä kaikki palvelut oli niin kaukana, että autolla piti mennä kauppaankin! Ihanaa asua keskustassa, kun ei tarvitse enää autoa. Turha ja kallis vehje... Paitsi jossain maaseudulla tietysti. Mutta että pk-seudulla...

Kalliimpaahan tää keskusta-asuminen tietysti on kuin periferiassa omakotitalossa, mutta todellakin sen arvoista!

Vierailija
4/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostaloasukit saa istua kesäkuumalla siinä 4m2 partsilla nauttimassa kesäilloista töiden jälkeen; on se ihanaa:) Eikä haittaa vaikka känninen naapuri hakkaa vaimoaan joka vl klo 03.... ja joku varastaa pyykit pesutuvasta... on se niin ihanan sosiaalista asumista:D

Ent stadilaisena nykyisenä okt omistajana en IKINÄ palaa kerrostaloon, rivariinkin vain yksitasoiseen päätyasuntoon sitten kun en jaksa omasta pihasta huolehtia. Eli joskus 70v. Lunta ei ole etelässä nähtykään pariin vuoteen, naapurin traktori sipaisee autotien puhtaaksi tarvittaessa. Omaa pihaa on ihana hoitaa, antaahan syksy sitten satoa marjojen ja hedelmien muodossa. Missäs sulla on omenapuu kerrostalossa?? HÄH. Ei tarvitse lähteä kesämökillekään kun voi nauttia joka päivä tästä luonnonläheisyydestä ja tilasta; lähes 300m2 kerrostaloasunto olisi jo useimmille liian kallis. Lomat voi sitten huoletta viettää vaikka ulkomailla.

Vierailija
5/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tosi siistiä valita teenkö lumityöt traktorilla vai haluanko hien pintaan riehumalla kolan kanssa. Nurtsiakin on mukava ajella päältä ajettavalla leikkurilla, saa kivasti aurinkoa samalla xp!

Vierailija
6/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan ruohonleikkuriin saa talveksi kiinni kolan joten se auraa pihankin jos joskus niin paljon lunta tulisi...

Puutarhatöiden tekeminen on sitäpaitsi ihanaa! Ei mailmassa mitään niin rentouttavaa olekaan kuin puutarhatyöt ja mitään niin maukasta kuin oman puutarhan omenat ja marjat.

Vierailija
7/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä ainakin yleensä kilpaillaan siitä, kuka saa tehdä lumityöt. Viime talvena ne tehtiin 4-5 kertaa. Täällä Etelä-Suomessa on harvoin lunta vaivoiksi asti.

Puutarha on taas minulle sellainen henkireikä, että olisin pulassa ilman sitä. Mutta tottahan se on, että oman pihan eteen täytyy nähdä vaivaa. Joillekuille se on nautinto, toisille ei. Ihan fiksuahan se on asua kerrostalossa, jos pihalla ei jaksa olla.

Vierailija
8/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Ei tartte niinä päivinä lähteä lenkille kun nurmikon leikkaa.. meillä kyllä tappelua kuka saa leikata.:)

Vierailija
9/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan oulun seudulla.

Mutta joo, nurmikonleikkuu on rasittavaa.. Kasvais lapset äkkiä, niin saisin ne hommiin :)

Ihan sama missä sitä asuu, jos ympärillä on rakastava perhe :)

fanny

Vierailija
10/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa naapurissa tapellaan joka viikonloppuilta tai pyykit varastetaan pihalta. Ainakaan ei meidän talossa tuollaista menoa ollut, vaikka kunnan asuntoja olivatkin.. Lapsena riitti aina kavereita ja leikkipaikat oli kerrostaloalueella lähellä. En siis väheksy kerrostalossa asuvia, vaikka meillä onkin nykyään omakotitalo.. Molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Onko ihminen koskaan täysin tyytyväinen.

fanny

Vierailija
11/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis aivan hirveää :D Traktorilla lumet pois, leikkurilla ruoho :) Aivan hirveää ulkohommaa :) Ja autolla ajaminenkin aivan kamalaa :) Voi apua xD

No onneksi en pelkää töitä :) Joten tää omakotitalossa asuminen on ihanaa. Ja teille täällä ruokaa kasvatetaan :)

Vierailija
12/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan lumityöt ja puutarhatyöt ihan nautinnon ja arkiliikunnan kannalta. Mua ahdistaisi kerrostalossa asuminen, mitä siellä muka voi tehdä, maata sohvalla?

Vierailija
13/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo joutua tarkoittaa sitä, ettei ole mahdollisuutta parempaan asumismuotoon vaikka haluaisi.

En käsitä, miksi pitäisi sääliä ihmisiä, jotka asuvat haluamallaan tavalla?! Vaikka sitten asuntoautossa!

Pakostikin tulee tuosta ap:n aloituksesta mieleen jonkin sortin katkeruus tai kateus : /

Vierailija
14/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen asunut omakotitalossa lapsuuteni, ja kerrostalossa yli 10 vuotta, ja en vaan sopeutunut, nyt taas omakotitalossa ja on niin ihanaa, kun voi talvellakin laittaa puutarhaan kaikkea, ja on se oma piha, ja oma terassi jossa voi vaikka istua saunan jälkeen, ja oma rauha, ja lumityöt ovat mukavaa hyötyliikuntaa, josta lapsetkin nauttii, kun pääsee tekemään lumiukkoa ja laskemaan samalla mäkeä.

Ja omasta puutarhasta saa omenat, marjat, mansikat ja voi kokeilla kaikenlaisia ihania perennaistutuksia ja erikoisempiakin yrttejä, eikä ne heti kuole, kun unohtaa kastella, luonto pitää huolen myös.

Vierailija
15/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää herätä aamulla aikaisin kolaamaan että saa auton tallista, mutta en silti vaihtais omakotitaloa muuhun asumismuotoon, kokeiltu on. viime talvena ei kyllä ollut paljon luntakaan meillä päin. 1000m2 tontilla ei nurmikkoakaan ole ihan kauheasti leikattavana eikä istutuksiakaan paljon. Omia valintoja nämä on.

Vierailija
16/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuttiin maaseudulla 6000 ihmisen kylässä ja meilläpäin ei asunut kerrostalossa ja rivareissa kuin yhteiskunnan pohjasakka. Itse asun nyt perheeni kanssa rivarissa kaupungissa. Kyllä ne asukkaat suurimmaksi osaksi täälläkin on niitä yhteiskunnan elättejä, pakolaisia ja pienituloisia. Tottakai sitten on vielä näitä kerrostalojen omistusasuntoja joissa on hintaa 300 000-1 200 000 e joissa asuu parempituloista väkeä.

Itse en laittaisi noin hirveää summaa johonkin osakkeeseen jossain. Sehän ei kuitenkaan edes ole oikeastaan ihan oma vaan osa jostain suuremmasta kokonaisuudesta.

Vierailija
17/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitäisi traktorilla ikinä alkaa auraamaan. Lumikola ja lapio riittävät. :)

Nurmikkoakin voi säännöstellä, ensinnäkin helppohoitoisen mallinen, ja terassia ja kivetystä sopivasti yhdistellen.

Kerrostaloissa ahdisti, kun ei ollut omaa pihaa, ja omaa rauhaa! Ja ne lumityötkin piti lopulta itse hoitaa, kun ei se huoltofirma ikinä reklamaatioista huolimatta tullut aamulla ajoissa. Piti kaupungin aura-auton jäljet aina (yli metrien kasat) lykkiä pois, niin oven kuin auton vierestä että pääsi liikkeelle. Ja aina sai muistutella joka huoltotyöstä. Maksettiin vielä liikaa heille tekemättömistä töistä. Ja kuulemma hyvin pelasi vielä keskivertoon nähden. Ite piti myös kerrostalon talkoissa se piha kunnostaa, ja siltikin, se ei ollut oma, eikä ollut oma rauha! Aina joku naapuri tunki ulos samaan aikaan. Jotkin kivoja, mutta isossa taloyhtiössä on aina joku "hullu", alkkis, huumeveikko, tärähtänyt, joukossa myös.

Vierailija
18/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne joilla on kylmä ja nälkä

Vierailija
19/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoltoyhtiöstä huolimatta pihahommat ja korjauksetkin itse kun huoltoyhtiö osaa kyllä laskuttaa, mutta osaako ne tehdä mitään, no ei...

18

Vierailija
20/28 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin rakastan puutarhatöitä, pihatöitä ja mitä tahansa oman pihan hommia. Mä olen asunut myös kerrostalossa ja rivitalossa, ja kuoleen ruumiini yli mut sais enää semmoiseen häkkiin muuttamaan...

Eli hyvä että ihmiset tykkää eri asioista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan