Miten sohjossa kannattaa ajaa?
Vein aamulla lasta hoitoon, hoitopaikka on sivukylällä hiekkatien varressa ja voi että miten kamala sohjo tiellä oli. En meinannut päästä mitenkään. Nyt lunta on tullut entisestään ja koko päivän olen miettinyt kuinka ikinä pääsen ehjänä perille hakemaan lasta ja sieltä pois. Miten sohjossa oikein kuuluu ajaa? etenkin jos on loivaa ylämäkeä vauhti tuntuu aivan loppuvan, mutta lujaakaan ei uskalla ajaa kun hairoo. Isolla vai pienellä vaihteella? Vähän vai paljon kaasua?
Kommentit (4)
johon ei varmaan edes mahtuisi kahta autoa rinnakkain joten pitää vaan toivoa ettei kukaan tule vastaan. Eikä uriakaan juurikaan ole kun harvoin ajetaan.. paksusti lumimössöä vaan ja pehmoinen hiekkatie alla.. autoilijan painajainen oikein.. varsinkin tällaisen kokemattoman asfaltilla ajamaan tottuneen..
Ap
Nyt niille maastoautoille/citymaastureille on käyttöä. Ei jää kiinni loskaan eikä ylämäkeen.
Että terveisiä vaan kaikille viherpiipertäjille -odottakaa vaan siellä räntäsateessa, kyllä se joukkoliikenneväline kohta tulee! Minä olen Mersullani perillä jo.
turvallisesti keskellä tietä kaukana molemmista ojista..
Mäet voi myös takavetosella autolla koittaa peruuttaa ylös. Menee paremmin.
Ekkai sää kaasua paina loskassa? Kun pääsee liikkeelle niin lähtee vielä käsistä menopeli ja sun taidoilla osaat ajaa ohi muista liikkujista!?
Saa ajat varovasti! Et ainakaan ylitä nopeusrajotuksia. Ne on tien parhaimmalle ajosäälle annetut vahdit..
Joko ajetaan ajoväylässä tai sen vieressä. Varo turhaa pomppimista niiden välillä.
Jos mäki tappaa vauhdin (esim. parkkihallissa jos on iso mäki) niin luonnollisesti sää vaihdat kevyemmän vaihteen -ET KOSKAAN PAINA KAASUA RAJUSTI!!!