Minusta on epäreilua, että yli 64-vuotiaan RISKITYHMÄLÄISET saavat rokotuksen vasta
kaikkien muiden jälkeen.
Onko tässä havaittavissa tällaista tuottavuusajattelua, että koska he ovat eläkeläisiä, eikä näin ollen enää tuota valtiolle rahaa, ei niin paljon haittaa, vaikka kuolevatkin.
Riskiryhmät ovat kuitenkin oikeasti vaarassa.
Kommentit (70)
kaikki riskiryhmalaiset pitaisi rokottaa ensin. jos tuottavuutta ajatellaan, ni sitten tyossakayvat ovat arvokkaampia kuin kotonaolevat ja heille piikki ensin..
vaatimaan, että muutetaan rokotusjärjestystä niin, että yli 64-vuotiaat saavat rokotteen ennen lapsia. Koska jollain tasollahan on näin laajamittaisessa kampanjassa priorisoitava.
ehdottomasti astamaiset vanhukset ennen astmaisia lapsia. Kaikille ei vaan nyt riitä vielä ja on pakko priorisoida. Olisiko joku OIKEASTI valmis priorisoimaan vanhukset ennen lapsia riskiryhmissä?
ja hyväksyn sen myös, kun itse olen vanha.
Minä hyväksyn tuottavuusajattelun ja hyväksyn sen myös, kun itse olen vanha.
Virallisessa rapotissa puhutaan yksilön tulevasta veronamaksukyvystä ja esim. mahdollisista tulevista taiteellisista ansioista. Ihan kukkupuhetta siis!
KUKAAN ei tämän päivän taaperosta vielä voi sanoa, tuottaako hän aikanaan jossain muodossa hyvää tälle yhteiskunnalle vai tuleeko hänestä pelkkä rasite, riippakivi ja resurssien syöjä (narkkari, rikollinen, sosiaalipummi tms.).
jonkun yli 65-vuotiaan riskiryhmäläisen, joka on nyt katkera, kun ei pääse sinne lasten joukkoon ensimmäisenä saamaan rokotusta? Minä en tunne ketään. Kaikki hyväksyvät asian ihan tälläisenään, mutta tunnenkin vain suhteellisuudentajuisia vanhuksia. Sitä paitsi eläkeläisten on helpointa eristäytyä muista ihmisistä tarvittaessa.
Sitten vielä inhimillinen kanta: kyllä lapsen tai vaikka työikäisenkin kuolema on läheisille paljon suurempi tragedia kuin vanhan ihmisen kuolema.
ainakin omat läheiseni, vanhukset, ovat sitä mieltä, että lapset ja nuoret ensin! ja itse olen samaa mieltä ja uskon, että myös eläkeiässä antaisin lasten ja nuorten aikuisten saada hoitoa ennen minua. näin se vaan menee...
sitä paitsi aivan viimeisenä tulevat perusterveet aikuiset joita kuitenkin on jonkin verran kuollut jo tähän tautiin... totuus on vaan se, että nuoret ihmiset ovat ne jotka työskentelevat siellä sairaaloissa ja kaupoissa ja pankeissa ym muissa mitä me nyt vaan tarvitaan....
käyttämättä jääneillä, mutta avatuilla rokotteilla vammaisia laitoslapsia. Olisivat ennemmin rokottaneen ne loput jonossa olleet, mutta oven ulkopuolelle työajan loppumisen takia jääneet pikkulapset. Vammaiset kuolevat kumminkin muita aiemmin.
Heidän jälkeen on sitten vielä ihan kaikki terveet aikuiset, jotak muuten pitää yhteiskunnan pyörimässä... Minulla on iäkkäät vanhemmat ja iäkkäät appivanhemmat ja olen siitä huolimatta sitä mieltä, että kaikki lapset on rokotettava ennen vanhoja. Aivan ehdottomasti.