Siis voi hyvää päivää noita "kylä ilman naisia" kylän
naisia! Millaista elämää jossain perukoilla oikein vietetään. Missään ei käydä ikinä, siis ei ikinä, yhtään missään, vuosikymmeniin, äijät eivät saa itsekseen pesukonetta päälle ja se yksi eukko riippui lapsessaan kuin elämän ainoassa sisällössä vaikka pojalla meni ihan hyvin isänsä kanssa.
Mä en ikinä, siis ikinä, pystyisi elämään tuollaista elämää. Kyllä naiset saavat syyttää ihan itseään ja muita naisia siitä, että monet nuoretksin miehet ovat niin passattavaksi totutettuja. Onneksi mulla on mies, joka ei ainosastaan "auta" kotitöissä vaan tekee niitä vähintään oman osansa. Ja samaan oppivat lapsetkin, myös pojat.
Kommentit (41)
Äitien ja vaimojen, kun hyväksyvät sen ettei toinen puolikas tee mitään kotona.
tekemään kotitöitä satakiloinen mies, joska ei koe kyseistä toimintaa millään lailla velvollisuudekseen? Tarkoitan pitemmäksi aikaa kuin pariksi päiväksi ja ilman että tarvii ryhtyä sen äidiksi?
ei ole tullut mieleen miesten ja naisten työt.
Miehet hoitavat ehkä puu-,lumi-,metsätyöt jne, pitää omakotitalon kunnossa.
Naiset sitten tekevät ruuan, siivoavat jne.
Ne kaikki naiset näyttävät ihan fiksuilta, eli eiköhän jokainen tiedä mitä valintoja on tehnyt.
Meillä on itsestään selvyys, kun vauva on pieni ja herää öisin, minä menen vauvan luo ja hoidan häntä. Mieheni menee töihin, herää 06.30 ja tienaa perheelle rahaa. Minä saan valtiolta palkkaa jotta olen vauvani kanssa kotona. Kyllä mä kerkeän ne univelat kuittaamaan päivänmittaan.
Musta olisi kiva tehdä traktoritöitäkin, mutta kun en vaan selviä niistä yksin ihan sen takia, että tällasella 50-kiloisella ei aina voimat riitä saamaan kärrin laitaa auki tai jumittunutta työntövarren sokkaa irti.
Tai jos sikalassa kävelee karsinastaan karannut karju vastaan, niin musta ei ole sille vastusta. Tai raskaana ollessa ei voi sioille oksitosiinia piikittää, ettei tuu itelle keskenmeno. Ja muutenkin siellä sikojen karsinoissa pyöriminen on raskaana liian vaarallista.
Eli ihan fyysisistä syistä tynjako on jossain määrin sitä, että mies tekee enemmän ulkotyötä ja minä tupatöitä. Ei se ole noin suuren kauhistelun aihe, vaan elämän realiteettejä.
Sitä paitsi minä en voisi elää niin kuin kaupunkirouvat elävät. Lapsia pitää vahtia jossain leikkipuistossa, kun ei ole ympärillä omaa metsää mihin ne voi päästää kirmailemaan. Ihan yhtä lailla minä voin ihmetellä miten joku alkaa vapaaehtoisesti tuohon leikkipuistopyöritykseen.
Mä kyllä ihmettelin enemmänkin sitä kun moni ei ole ikinä missään käynyt. Tai vuosikymmeniä toisissa ihan kiinni. Jos synnytysreissut ovat ainoat erot.
Tai jos ei ikinä ole missään reissussa käynyt.
Vaan kannattaa vähän opetella maallakin niitä kotitöit puolin ja toisin, varsinkin vanhempien ihmisten. Kun jää leskeksi, niin tulee aika orpo olo jos ei saa lumia kolattua tai perunoita keitettyä.
asutaan kanssa maalla ja tollain se vaan menee. Olen nyt 32v emäntä ja tälle tilalle tulin 16vuotiaana. Ei meillä ole mahdollisuutta reissailla kamalasti kun ei ole kertakaikkiaan ketään joka pystyisi eläimet hoitamaan pidempään. Ja se on vain luontevaa kun mies tekee konehommat ja nainen sisätyöt. Eläimet hoidetaan yhdessä. Ja joidenkin tätäkin työtä on tehtävä.
Tosi vanhanaikaista on monin paikoin Suomea vieläkin. Ainakin niillä joilla on jotain "elukoita". Kyllä mäkin vähän sitä ihmettelen kun tuota katselin. Ihan kuin olisivat parikymmentä vuotta kehityksestä jäljessä?!
Tuosta nuoresta äidistä: ihan normaaliahan tuo nyt oli!! Normaali äidin-lapsen kiinnittymissuhde josta sitten irtaudutaan pikkuhiljaa lapsen kasvaessa. Epänormaalia on sen sijaan lykätä 1-vuotias kokopäivähoitoon!!
En mäkään pystynyt pitkiä aikoja olemaan mun lapsista erossa kun olivat noin pieniä. Tuo poikahan oli vasta 1-vuotias.
musta on tosi vastenmielistä että AIKUISET ihmiset ovat niin helvetin avuttomia, että toisen täytyy tehdä ruoka valmiiksi kaappiin että pärjää. Siis äijät syljeskelee kattoon päivät pitkät ja akat häärää kaiken valmiiksi. Ja pohjat oli tosiaan siinä että erossa on miehestä oltu vain se että laitoksella on käyty synnyttämässä. Jotenkin tosi säälittävää ja surullista.
Olen itse lapseton, ja tiedän kyllä että pienen lapsen ja äidin kiintymyssuhde on tosi tiukka (viittaan nyt siihen kulahtaneen näköiseen pikkuipanan äitiin), mutta kyllä siitä huolimatta pahaa teki. Siis että nainen vääntää itkua kun joutuu vähän lomalle lähtemään. Pelottavaa! No, tajuan että en osaa eläytyä tuohon "lapsellisen" ajatusmaailmaan, mutta siitä huolimatta. Näkihän siitä äidistä jo päälle päin että pieni vapaa tekisi tosi hyvää.
Eikä ne maaseudun miehen istuskele kattoon sylkemässä. Pistän satasen vetoa, että teidän kerrostalouroista 70 prosenttia ei selviä viikkoakaan normaalilla maatilalla edes talon puolen miesten töissä saati sitten karjaa hoitamassa ja tilaa pyörittämässä.
Kerrostalossa miehillä ei ole muuta kotihommaan kuin roskapussin vienti. Maalla tilanne on ihan oikeasti toisin.
hyvin tiiviin yhdessäolon.
Nostan hattua elämänsä kaikki päivät yhdessä eläneille puolisoille.
yöksi isänsä kanssa. ei tuossa ollut mielestäni mitään erikoista.
että ihan turha vonkua. Ja juu, kyllä kerrostalossa voi kotitöitä jakaa. Meillä ei ainakaan miehen ainut homma ole roskiksen vienti. Ihan tasapuolisesti tehdään kaikki kodin työt.
Luuletko todella, että sarjan parit vaan nyhjäävät toistensa kainalossa kaiket aikaa? samaten se on maalla -omat ystävät ja menot ovat täälläkin. Tarkoittavat vaan että harvoin ollaan yötä poissa kotoa, koska se on monen työpaikka.
..kaupungissa asuvat mammat, joiden täytyy koko ajan etsiä sitä oikeata roolia elämässään. Kukin elää tavallaan. Antaa heidän elää suht. harmoonista eloa ja me täällä kaupungissa tätä rakkikoiran elämää...
Ei täällä niin rahoissa kylvetä, että voidaan lomailla yhdessä ja sitten vielä erikseenkin. Ja kun töitä riittää aivan loputtomiin, niin missä välissä se mies ehtisi mitään kotitöitä tekemään. Aamulla ennen kuutta lähtee ja illalla tulee kuuden jälkeen tupaan. Syömässä toki piipahtaa, tänään oli sisällä puoli tuntia, ja ajasta valtaosa meni ihan siihen syömiseen.
enemmän tekemistä ulkona. Vaikka ei mitään elukoita olisikaan, niin monella voi olla jotain viljeltävää maata. Tai sitten on iso tontti jota hoidetaan tai metsää (!!) josta käydään hakkaamassa koko seuraavan vuoden polttopuut. Vai kuvitteletteko te ämmät että nekin tulevat itsekseen jos esim. talossa on puulämmitys? Siinä on hemmetinmoinen työ!
Moni maalla asuva mies kalastaa tai metsästää. Nekin vievät aikaa. Mutta perhe saa kalaa ja lihaa omasta takaa mikä on hyvä juttu!
Monet maalla asuvat miehet ovat käteviä käsistään. Usein he korjaavat kaikki perheen autot ja vempaimet itse, se vie tietysti aikaa vrt. kaupunkilaismiehiin jotka varaavat vain ajan korjaamolle! Remppatöitä usein osaavat tehdä.
Toki monet nuoremmat maalla asuvat miehet sitten tekevät kotitöitä, mutta tuossakin sarjassa useimmat olivat vanhempia äijiä. Töiden jako on hieman erilainen 60+ ikäisillä:)).
Ja on ihan normaalia että tekee pahaa erota 1-vuotiaastaan viikoksi! En olisi raaskinut, enkä raaskisi niin pitkäksi aikaa edes erota 3-vuotiaastanikaan! Hyvä jos päivän haluan olla erossa. Minusta normaalimpaa kuin että tarvitsee jatkuvasti "vapaata".
Oli sairaalloisen riippuvainen siitä lapsestaan.
Oli sairaalloisen riippuvainen siitä lapsestaan.
Sen mies on varmaan aika onnellinen tosta vaimon poissaolosta, että saa kunnolla olla pojan kanssa.
kans olen pyöritellyt monesti päätäni kun tuota ohjelmaa olen katsonut! ei olisi mun elämääni, ei!