te jota olette sairastaneet sikataudin
laittakaa oireitanne ja millanen tauti oli.
meillä juuri tauti päällä(ei minulla vielä)
Kommentit (34)
vielä että söin Panadolia ja Buranaa vuorotellen ja syöminen oli hankalaa vielä monta päivää kurkun takia, vaikka olin jo toipunut. Ikenet olivat ihan ruvella, limakalvot kuivuivat lääkkeistä ja näin kahtena pari päivää. Olen edelleenkin ihmeissäni, ettei minua otettu hoitoon mihinkään. Onneksi mies hoiti. Mitä jos mulla olisikin ollut joku muu pöpö? Tämä tapahtui jo heinäkuun alussa.
- kuume ykskaks yli 40:n asteen, ilman mitään ennakko-oireita. Samanaikaisesti kuumeen nousun kanssa keuhkoja särki
- kuume pysytteli 38-41 asteessa kolme ensimmäistä päivää, sen jälkeen vielä 3 seuraavaa päivää suhasi 37-38,5 välillä.
- toisena päivänä pahoinvointia, etenkin jos yritti nousta seisaalleen.
- kova yskä alkoi toisena päivänä.
- olo kuin jyrän alle jääneellä
- vielä kuumeen laskettua kokonaan pois, vetämätön oloNäin itselläni, meillä koko perhe juuri toipunut taudista, muillakin samaan tyyliin!
jatkui viikon, parhaimmillaan 42. Olo oli kamala. Oksensin neljä päivää.
- kuume ykskaks yli 40:n asteen, ilman mitään ennakko-oireita. Samanaikaisesti kuumeen nousun kanssa keuhkoja särki - kuume pysytteli 38-41 asteessa kolme ensimmäistä päivää, sen jälkeen vielä 3 seuraavaa päivää suhasi 37-38,5 välillä. - toisena päivänä pahoinvointia, etenkin jos yritti nousta seisaalleen. - kova yskä alkoi toisena päivänä. - olo kuin jyrän alle jääneellä - vielä kuumeen laskettua kokonaan pois, vetämätön olo Näin itselläni, meillä koko perhe juuri toipunut taudista, muillakin samaan tyyliin!
"meillä koko perhe juuri toipunut taudista"
Samana päivänä nousi kuume päälle 38 ja kova yskä. Seuraavana päivänä kuume 39-40 eikä siitä juuri laskenut lääkkeilläkään, oli väsynyt, yski, ruokahaluton. Tamiflut oksensi pois melkein saman tien. Kolmantena päivänä enää pientä lämpöä, ruoka ei vielä maistunut mutta muuten alkoi olla kunnossa. Neljäntenä päivänä normaali vointi.
ap täällä jälleen.
meillä siis poika parantunut tuosta taudista.jäljellä on vain tosi paha yskä.
nyt on 3v kipeenä.yskää ja korkee kuume 39,3 oli just kun mittasin.kuumelääkettä en ole antanut.
ei ole valittanut kipua laisinkaan.
väsynyt vain.
1v oireili toissa yönä.nukkui meidän vieressä nyt ei mitään.päivät leikkinyt normaalisti eikä ole kuumetta.
nyt aloin miettimään.mistä minä tiedän onko tämä sikatautia kun ei tätä tutkita enää.
huomenna pitäisi viedä 6v piikille jos ei kuume nouse.soitin neuvolaan ja kysyin mitä tehdä?voisiko testata jotta tietäisin jos on sikaa niin en rokota ketään koska se on meillä ja todennäköisesti kaikki sen sairastamme.
itelläni ei ole kun kurkku hiukan kipeenä ei muuta oiretta tai kuumetta.
saanko mitenkään vaadittua sitä testiä onko meillä sikaa vai ei koska en halua viedä lapsia piiille jos tämä onkin sia tautia ja sillon on jo vastustuskyky tälle taudille.ja kun tuota rokotettakaan ei ole tutkittu tuon paremmin niin mieluiten jätämme väliin.mutta jos taas tämä onkin muuta eikä sikaa niin en haluaisi ottaa riskiä että lapset kuolee.
onhan tämä jo nähty että tauti on vaarallinen jo perusteerveellekkin.
järki lähtee....
Mikä musta tekee tyhmän, 42:n asteen kuumeko?
alkoi kovalla pääkivulla ja kurkkukivulla. Lievää lämmönnousua 3vrk jonka jälkeen kuume nousi 39 asteeseen vuorokaudeksi. Nuhaa ja yskää, siinä järjestyksessä.
meillä alkoi ysällä ja uumeella?moni sanonut et alkaa kuumeella.mut nyt on kuulemma rs-viirustakin liikenteessä.ja samat oireet molemmissa.mistä me tiedetään mitä tää on.
ap
alkoi kovalla pääkivulla ja kurkkukivulla. Lievää lämmönnousua 3vrk jonka jälkeen kuume nousi 39 asteeseen vuorokaudeksi. Nuhaa ja yskää, siinä järjestyksessä.
me asutaan imatralla.meillä on kunnassa todettuja 8 kpl ja enää ei testata.
mistä sitä tietää mitä tää tauti on?taidan jättää rokotukset väliin.
35 asuu ja on Espoossa
Vai olenko kuullut väärin? Olen kuullut liki jokaiselta joka on Tamifluta nauttinut että se on aiheuttanut oksentelua, ei siis pelkkää pahaa oloa vaan reipasta oksentelua, joka puolestaan vie viimeistään ne viimeisetkin voiman rippeet...Kuulostaa siltä että olisi helpompi kärvistellä sikainfluenssan kourissa ne muutamat lisäpäivät kuin saada oksennustautia vastaava reaktio kaiken lisäksi! Toivottavasti olen vain kuullut liioiteltuja kauhujuttuja?