Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä taidan kohta pyörtyä pelosta.. Pian hammaslääkäriin!

Vierailija
27.11.2009 |

Miten sitä voi pelätäkin näin paljon??

Kädet tärisee niin, ettei meinaa saaha tätä tekstiä kirjotettua..

Hammassärkyä ollu jo kauan, oon siirtäny viimeseen tätä menoa..

APUA!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans siirsin niin kauan, että oli pakko mennä. Hammaslääkärille sitten tokaisin, etten pidä poraamisesta. Siitä lähtien olen saanut puudutuspiikin tarvittaessa.

Enää en pelkää, mutta jännitän kuitenkin jonkin verran. Sitä ei kyllä voi mitenkään verrata siihen pelkoon, joka aikaisemmin oli.

Tsemppiä käynnille! Loppuu ainakin särky. :D

Vierailija
2/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi hyviä kokemuksia viime kerroilta, ei oo sattunu yhtään, kun on puudute laitettu.

Nää mun pelot on ihan lapsuusajan juttuja, ku sillon ei puudutettu.

Silti mä olen joka kerta kauhusta jäykkänä, ja odotan koko ajan että jos se kuitenkin sattuu.

Mä tiedän, että sitten on tosi hyvä olo, kun kipu on poissa, mutta jostain syystä en osaa rauhoittaa itteäni nyt, ainakaan täysin.

Toivottavasti sattuu mukava hoitaja ja lääkäri, jotka ymmärtää..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä et koe hammaslääkärikäyntejä kovin mielekkäinä joten puudutetta saa laittaa riittävästi. Jos hammaslääkäri toimii kuten ammattilainen niin se ottaa nuo edellä mainitut huomioon.

Vierailija
4/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon asioita tässä elämässä. Hiiriä, sairastumisia ynnä muuta. Hammaslääkäriä pelkäsin lapsena, nykyään suorastaan nautin olla siellä ronkittavana.

Vierailija
5/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri laitto puudutteen, mutta silti sattui.

Mulla meni jalat ja kädet aivan löysäksi, itku tuli väkisin!

Lääkäri sanoi sitten lopuksi, että pitää juurihoitaa hammas..

Ok, mä meen, pakkohan se on, mutta en tosiaan tiiä, miten selviän siitä saamatta tätä kohtausta taas!

Kotimatkalla itkin autossa ihan kunnolla, ettei tarvisi lasten nähen, en halua heille tätä kammoa siirtää..

ap

Vierailija
6/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun hammaslääkäri ei ole ollut tilanteen tasalla. Sano ensi kerralla heti sisään mennessäsi, että sua pelottaa ja jännittää hirveästi. Hyvä hammaslääkäri pystyy ottamaan sen huomioon, ja tiedoksi että juurihoitokin on mahdollista tehdä kivuttomasti.

Vierailija
7/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastuksen yhteydessä oon sen viimeks sanonu.

No, ens kerrasta se sano että tuu vähän aiemmin, niin laitetaan se puudute ajoissa.

Mitenkähän, kannattaiskohan ottaa mitään rauhoittavaa? Ku eikö ne sitäkin voi tarjota?

ap

Vierailija
8/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasta pelosta huolimatta hammaslääkäriin ensimmäistä kertaa 5 vuoteen ja ihan hyvin meni!

Puudutusiikki tuntuu pahalta, riippuu vähän minne laitetaan.

Olen nyt jutrunut siis hammaslääkärikiertoon, ja yksi juurihoitokin tehtiin!

Sitä pelkäsin, mtuta se ei tuntunut juuri missään!

Voisiko puudutteilla olla jotain eroa?

Vierailija
9/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ihan kamalasti hammaslääkäriä ja stressaan sinne menosta monta päivää etukäteen. Sydän hakkaa viittäsataa, kädet tärisee, itkettää, näen painajaisia hampaista ja hammaslääkärissä olosta jne.

No, pakosta olen tänä vuonna joutunut käymään ja MONTA KERTAA. Ilmeisesti siedätyshoito auttaa, sillä enää ei tunnu ihan niin pahalta kuin aluksi. Tuolissa olen yrittänyt miettiä muita asioita silmät kiinni tai mielikuvasoitella sormilla jotain kappaletta.

Lastani en kyllä hammaslääkäriin vie, vaan mies hoitaa sen puolen. En vaan halua, että lapseni saa minun kauttani jotain traumoja tai pelkoja.

Hyvä hammaslääkäri myös kysyy puuduttamisen jälkeen sattuuko, jos irvistää, räpyttää silmiä, tms. ja lisää puudutetta tarvittaessa.

Vierailija
10/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli heti jotenki parempi mieli, kun sain positiivia kokemuksia lukea. Lisää näitä!

ap

Vierailija
11/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puudutetta pitää laittaa niin paljon ettei satu yhtään.

Vierailija
12/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei satu!

Siinä vaiheessa kun hammasta jo särkee, reikä on syvällä ja hermossa. Silloin sattuu ja ien yms. ovat jo usein tulehtuneet niin että puudute ei välttämättä enää tehoa kovin hyvin.

Käykää vähintään kerran vuodessa tarkastuksessa, niin pienet, kivuttomat reiät paikataan eikä ne ehdi "kasvaa" pidemmälle. Juurihoitoa tarvitaan, kun ei hoidata pieniä reikiä kuntoon. Juurihoito maksaa moninkertaisesti tavallisten reikien paikkaikseen nähden, joten kyseessä on taloudellinenkin juttu.

Vierailija
13/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää varmaan jokainen!

Mutta se ei ole kaikille niin helppoa, sitä vaan siirtää ja siirtää. Mutta ehkä opin tästä sen, että useammin käyn.

Toki siis tajuan sen, että oma vikahan se on, ku ei oo tullu aiemmin käytyä.

ap

Vierailija
14/14 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta ku kävin kunnallises ni itkin ja tärisin ja sattu kamalasti....sit päätin mennä yksityselle puolelle ja sanoin pelkoni heti...ja eka kerta ku sit menin..nii kyyneleet vain valu ku jännitin nii kovasti ja pelkäsin koko ajan et koska sattuu...no se ei sattunut yhtään! puudutusen pisti ja sit rupes hommiin...mule tehtiin juurihoito ja sitä pitää ens viikol jatkaa..mut enää en pelkää..ja se oli ohi niin nopsaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän