Joko täällä on puitu se, että Sauli Niinistökin meni naimisiin omaa lastaan nuoremman (!)
Rakkaus ei ole iästä kiinni, muille paitsi vasemmistolaisille.
Kommentit (45)
Mutta sitä ihmettelen, että 3-kymppinen lapseton nainen haluaa naimisiin yli 6-kymppisen kanssa. Mahdollisuudet siihen, että mies enää haluaa vauvoja, ovat aika pienet.
Ja jos saisivatkin lapsia, niin melko lujilla seitsemääkymmentä käyvä on vauvan yövalvomisten ja korvatulehdusten kanssa.....
edes +45 vuotiaita! Kun tuskin ovat perheenlisäystäkään suunnittelemassa, -tai Sauli varmaan odottaa jo mieluummin lapsenlapsia kuin omia jälkeläisiä.
Paavo Lipposen vaimo Päivikin on 3 vuotta nuorempi kuin Lipposen tytär.
Niinistön vaimo saattaa olla paljon ikäistään kypsempi, Niinistö taas on aika nuorekkaan oloinen.
Miksi ei saisi rakastua nuorempaan varsinkin, jos ollaan samanhenkisiä ihmisiä. Ei se rakkaus ikää katso.
Ja Saulin ympärillähän parveilee nuoria naisia ja Kokoomuksessa nyt vain on nyt paljon näitä nuoria naisia. Ei se Tanja Karpelakaan mikään vanha ollut, kun Niinistön kanssa seurusteli.
Meillä on miehen kanssa 25v ikäeroa. Mies on nyt 62v ja minä 37v. Yhteisiä lapsia löytyy kaksi: tyttö 3v ja poika 1v. Miehellä kaksi lasta entisestä avioliitosta (36v ja 32v).
Eipä ole ongelmia ainakaan meillä ollut enempää kuin siinä että jotkut täysin ulkopuoliset ihmettelevät. Ne jotka meidät tuntevat eivät sitten ihmette ollenkaan.
Miehen aikuiset lapset ovat suhtautuneet aivan ihanasti pikkusisaruksiinsa (heillä ei ole vielä omia lapsia) ja haluavat olla kokoajan tekemisissä heidän kanssaan.
Niinistö ei kait halua lapsia ja Lipponen taas halusi.
Yleensä naiset haluavat lapsia ja tämä Niinistön puoliso ei niitä tule saamaan Niinistön kanssa.
Aluksi rakkaus on sokea ja myöhemmin lapsettomuus alkaa kaihertaa.
Äitini siis ainakin väitti minulle, että Niinistö itse sanonut ettei halua enään lapsia. Onhan hänellä jo aikuiset lapset ja ikäkin tekee tepposet. ei enään jaksa.
T.12
Kaikkien on ehkä vaikea uskoa, mutta jotkut ihmiset ovat aivan todellakin onnellisia ilman lapsiakin.
Mitähän puimista siinä on. Rakkaus ei ikää katso...
Jos keskittyisitte enemmän siihen omaan elämään ja antaisitte muiden elää kuin parhaakseen katsoo...!
Miksei kuuskymppinen mies voisi haluta lapsia? Meillä on sama ikäero, ja kyllä minun 60-vuotias mieheni toivoo vielä lapsia saavansa ja on nyt tartuttanut minuunkin saman toiveen.
Uskon, että hänestä tulee vielä hyvä isä lapsillemme, koska hänellä on niin läheinen ja lämmin suhde aiempienkin, jo aikuisten lastensa kanssa. Voisi myös kuvitella, että yövalvomisia vähän helpottaa se, ettei tarvitse aamulla lähteä töihin. Sitä paitsi vanhemmiten unen tarve vähenee. Lapsia ei tarvitse laittaa ulkopuoliselle hoitoon, kun isä on eläkkeellä kotona.
Energiaa miehellä riittää muun muassa talojen rakentamiseen, urheilemiseen (lenkkeily, hiihto, kuntosali, jääkiekko, jalkapallo) ja valmentamiseen.
Ihan rakkaussuhteesta on kysymys, etenkin kun tiedän, että asetelma tuo paljon ongelmiakin ja helpommallakin voisi päästä. Aiemmin seurustelukumppanini ovat olleet itseni ikäisiä, mutta satuin tutustumaan ja rakastumaan sitten vanhempaan kuin saatoin itselleni kuvitella, vaikka pyristelinkin tunteitani vastaan. Mies on fiksu, hauska, sosiaalinen seuramies, avulias, hellä, huomaavainen ja elämäni paras petikumppani. Eikä muuten rikas tai huomattavassa asemassa. Minulla on meistä paremmat tulot.
Mieli voi elämäntilanteen muuttuessa muuttua. Kun seurusteli Karpelan kanssa, tällä oli pieniä lapsia, ehkä siihen tilanteeseen lapset eivät olisi niin sopineetkaan.
Tehdä nyt viattomia lapsia eläkeläisen kanssa. Isä on 80 kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Kuvittele, lapsen lapsilla ei koskaan ole ukkia! Vanhaukko jolta kuola valuu suusta. Minä en ikinä aloittaisi 6-kymppisen ukon kanssa toista kierrosta. Ajattele, mies kuolee ennen sinua. Olet "vasta" 60, kun miehesi on horiseva alleen kuseva ukko. No, voithan ottaa sitten vuoren 3-kymppisen uroksen itsellesi. Kertakäyttökulttuuri on tullut parisuhteisiinkin. Säälittävää.
- Jotkut parit haluaa lapsia, toiset eivät, ei se iästä ole kiinni. Ja kun ikäero on noin päin (vanhempi mies, nuorempi nainen), mikään ei niitä biologisiakaan lapsia estä hankkimasta, jos molemmat niitä haluavat.
En myöskään ajatellut sitä pariskunnan keskinäistä kypsyyseroa, sillä toki se on kovin yksilökohtaista, miten elämään suhtautuu ja kuinka kypsä älyllisesti ja henkisesti minkäkin ikäisenä on.
Itseäni lähinnä mietitytti tuo, että jos ihmisellä on itsellä saman ikäisiä OMIA LAPSIA, vieläpä oma tytär, eikö tunnu jotenkin perverssiltä aloittaa romanttinen ja seksuaalinen suhde oman tyttärensä ikäisen ihmisen kanssa? Itse olen saanut nuorena (20 v) poikani, joka nyt on 10-vuotias. Minusta tuntuisi kovin kummalliselta aloittaa esim. viisikymppisenä suhde kolmekymppisen miehen kanssa (ja silloinkin ikäeroa olisi 10 vuotta vähemmän kuin tässä tapauksessa), koska assosioisin hänet todennäköisesti lapseni vertaiseksi. Siis minähän olen vaihtanut sen ikäisen miehen vaippoja ja katsonut hänen kasvuaan ja kehitystään! Tätä on hieman vaikea selittää. Tarkoitan siis sitä, että miten joku vanhempi ihminen tulee edes nähneeksi seksuaalisessa valossa ihmisen, joka on hänen oman lapsensa ikäinen?
Samoin minusta tuntuisi tosi perverssille ajatukselle nykyisellään, kolmekymppisenä, aloittaa suhde kuusikymppisen miehen, isäni ikäisen ihmisen, kanssa. Todella omituiselle! Enkä usko, että isäni oikein tykkäisi, jos toisin kotiin hänen lapsuudenystävänsä sulhaskandidaattina.
Ihan tosi haluaisin tietää, olisiko esim. Niinistöstä ok, jos hänen 29-vuotias tyttärensä nyt sitten alkaisi seurustella Niinistön ikäisen miehen kanssa.
Enkä TUOMITSE, vaan omasta subjektiivisesta kokemuksestani lähtöisin IHMETTELEN miten sama ihminen voi lähipiirissään suhtautua tietynikäiseen ihmiseen sekä omana lapsena että puolisona.
ap
Mitä kertakäyttökulttuuria on siinä, että leskeksi jäätyään ottaa uuden puolison?
Tilastollisesti katsottuna mieheni kuolee ennen minua, vaikka olen häntä vuoden vanhempi. Mun lapsilla ei ole ukkia, vaikka vanhemmat on kolmikymppisiä (olisiko pitänyt jättää lapset tekemättä??) Oletko sä ylipäätään ollut vanhusten kanssa tekemisissä? Heitä on todella laaja kirjo, kuten kaikenikäisiä.
Tehdä nyt viattomia lapsia eläkeläisen kanssa. Isä on 80 kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Kuvittele, lapsen lapsilla ei koskaan ole ukkia! Vanhaukko jolta kuola valuu suusta. Minä en ikinä aloittaisi 6-kymppisen ukon kanssa toista kierrosta. Ajattele, mies kuolee ennen sinua. Olet "vasta" 60, kun miehesi on horiseva alleen kuseva ukko. No, voithan ottaa sitten vuoren 3-kymppisen uroksen itsellesi. Kertakäyttökulttuuri on tullut parisuhteisiinkin. Säälittävää.
itse runoilija ja aina tuntenu itseni ikäisiäni vanhemmaksi, erilaiseksi. Voisin rakastua ja olen ollutkin suhteessa itseäni 22 vuotta vanhemman miehen kanssa. Tunsin että hänen kanssaan oli helppo ja hyvä olla ja rakastin todella lujaa.
Tehdä nyt viattomia lapsia eläkeläisen kanssa. Isä on 80 kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Kuvittele, lapsen lapsilla ei koskaan ole ukkia! Vanhaukko jolta kuola valuu suusta. Minä en ikinä aloittaisi 6-kymppisen ukon kanssa toista kierrosta. Ajattele, mies kuolee ennen sinua. Olet "vasta" 60, kun miehesi on horiseva alleen kuseva ukko.
-----------------------------------------------------
...mieheni voi kuolla vaikka huomenna auto-onnettomuudessa ja voin jäädä leskeksi 34v ikäisenä vaikka meillä on miehen kanssa ikäeroa 2vkoa!
Ajatella että paras ystäväni jäi 29v ikäisenä kahden lapsen äitinä leskeksi kun hänen 27v miehensä kuoli syöpään! Että kehtasikin!
Ajatella että minä olen joutunut elämään lähes koko elämäni ilman isovanhempia isäni puolelta vaikka isäni sai minut 20v ikäisenä koska hänen vanhempansa kuolivat tulipalossa kun olin 1v. Olisivat nyt ajatelleet tarkemmin ennen kuin menivät kuolemaan! Eivät sitten ollenkaan miettineet lapsenlapsiaan!
Ajatella!
Elämä ei mene aina niin kuin sitä luulisi. Mielummin ottaisin 10-20 hyvää vuotta rakastamani 30 vuotta vanhemman miehen kanssa kuin kitkuuttelisin 50v. rakkaudettomassa avioliitossa miehen kanssa jonka tapasin lukiossa.
...toinen on oma lapsi jonka on tuntenut vaippaikäisestä asti ja toiseen on taas tutustunut aikuisena. Siinä on vissi ero. Omat lapset näkee aina lapsina olivatpa he minkä ikäisiä tahansa...
- Enkä TUOMITSE, vaan omasta subjektiivisesta kokemuksestani lähtöisin IHMETTELEN miten sama ihminen voi lähipiirissään suhtautua tietynikäiseen ihmiseen sekä omana lapsena että puolisona.
ap
Minulla on äidin ja isän välillä ikäeroa 16v. Äiti on nyt 56v ja isäni on 72v. Mieheni isoisä on taas 72v (hänen isänsä on 49v).
Voin kertoa ihan kokemuksesta ettei minulla ole ollut mitään ongelmaa mieltää miehen isoisää hänen isoisäkseen ja isääni isäksi vaikka he ovat lähes samanikäisiä. :)
Mutta näissä liitoissa todistuu se, jota olen jo kauan sanonut: kolmekymppinen nainen on yhtä kypsä kuin kuusikymppinen mies eli miehet ovat lapsellisempia ja tyhmempiä.