Itkettää. Kuumetta minulla 39,7 ja mies ei voi
huolehtia lapsistaan. Ei osaa, halua eikä tahdo opetellakaan. Mun on pakko tässä kunnossa pestä 1v:n kakkapyllyä, huolehtia ruokaa pöytään ja valvoa että 1v ja 2v eivät esim. vahingoita itseään. Tämä on kamalaa :( Mies on terve mutta nukkuu silti päikkäreitä, itse en voi nukkua lasten takia.
Kommentit (31)
Se on vakavan juttelun paikka, tuo on suorastaan henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Onko mummeja tai kummeja lähellä, ottaisivatko lapset joksikin aikaa, edes loppupäiväksi, jos mies on todellakin tuollainen ääliö?
Lopeta se aikuisen ihmisen palveleminen ja pakota se osallistumaan.
Ja mistä löytyy tollasia muijia vaivoikseen ottaa? Ei voi ymmärtää. Heivaa nyt ensimmäisenä selvänä hetkenä se turhake sieltä kämpästä tilaa viemästä.
Miten olet sortunut lasten väsäämiseen tuollaisen rökäleen kanssa???!!!
olet siihen oikeutettu ja jtä mies selviytymään lasten kanssa. Js ei pärjää, soittakoon äitinsä apuun tai muun tuttavan apuun. Miksi ihmeessä hän on kanssasi naiminissa jos kerran lapsista huolehtiminen ei onnistu edes sinun sairastettua. Tai hakeudu ensikotiin, jossa saat tarvittavaa apua. Prannuttuasi taitaa olla perhepalaverin paikka, jotta jatkossa ei vastaavaa tilannetta tule. Hakeutukaa perheneuvolaan.
Ensinnäkään en 38 asteen jälkeen pysy edes kunnolla pystyssä (olen kuin kännissä) ja toiseksi jos ei mies itse terveenä hoitaisi lapsia ja antaisi minun nukkua, niin saisi hän saman tien pakata kamansa ja häipyä!
lapsia tuollaisen kanssa, ja vielä toisenkin lapsen.
Mutta voimia sinulle, ja sano sille 'miehelle' suoraan, että nyt on hänen otettava vastuu.
Hoida lapset.
Jos vaatii yksityiskohtaisia ohjeita, anna niitä. Mutta sanot, että _nyt_tehdään_just_niin_kuin_sanon_!
Siis sanot sille miehelle, että sä hoidat nyt lapset.
kuulostaa ihan minun mieheltä.. ikävä kyllä
Sitä saa mitä tilaa. Jos on antanut miehen vain olla, eikä se osaa edes imuroida tai vaippoja vaihtaa, saa kyllä syyttää itseään.
Ei munkaan mies täydellinen ole, mutta kyllä se hätätilassa potut tai makaronit keittää, ruskistaa jauhelihan, imuroi ja leikkii lasten kanssa. Miksi opetit miehesi tuollaiseksi, eiitei sen tarvi tehdä mitään?
Ei se tuosta valta-asemastaan luovu, olet palvelijatar ja sellaisena pysyt elämäsi loppuun asti. Levität jalkoja kun miestä panettaa, synnytät ja hoidat lapset, teet ruuat ja peset pyykit, annat miehen vieraillekin, jos se määrää. Turhaan täällä huutelet, soita äitisi tai siskosi apuun. Mies raivostu jos sen omaisia vaivaat.
Tämä on niin tuttu juttu, jolle ei mitään voi. Älä ota eroa, ilman määräävää miestä et pärjää, ajaudut parissa vuodessa pohjalle. Ole onnellinen, ettei miehesi käy vieraissa, sitäkin tuollaiset "tyrannit" yleensä tekevät.
Miten olet tullut tehneeksi kaksi lasta tuollaisen kanssa? Tai oletko edes tehnyt jälkikäteen selväksi, että et suostu kantamaan yksin vastuuta? Oletko ihan alusta asti jättänyt lapsen isän hoitoon ja poistunut paikalta, jotta hänen on ollut pakko oppia huolehtimaan lapsistaan?
Nykyiselle tilanteelle et tietysti juuri nyt paljon voi, mutta huolehdi, että asioihin tulee muutos heti kuin tuosta selviät. Tee miehelle selväksi, että sinä et suostu olemaan yksin vastuussa kodista. Ilmoita, että palaat töihin ja yritä saada mies jäämään lasten kanssa kotiin. Jos ei jää, niin limittäkää ainakin työajat niin, että mies on vastuussa yksin joko aamuisin tai iltapäivisin. Jos sinulla ei ole työtä, johon palata tai et muusta syystä voi, niin ilmoita, että tästä lähtien olet lauantait tai sunnuntait klo 8-16 pois kotoa ja mies vastaa lapsista. Tai vaihtoehtoisesti joku ilta, jos se sopii paremmin aikatauluihinne. Tai lähde tuntia ennen lasten nukkuma-aikaa pitkälle lenkille ja jätä mies huolehtimaan lapsista.
Jos mies ei suostu edes yrittämään, niin eroa. Ei tuollainen ole mistään kotoisin.
että teidän perheessä on isompiakin ongelmia kuin tuo sikainfluenssa. Kannattaisi varmaan miettiä mistä saisi apua niihin muihin ongelmiin, sitten kun tuo akuutti tauti on ohi.
mene nukkumaan.
Jos miehes ei pysty lastenhoitoon, tulee herättelemään tms. Soita sen äidille ja sano, että oot helvetillisessä taudissa ja nukut nyt. Hän voi vaihtoehtoisesti joko tulla hoitamaan teidän lapsia tai opettaa pojalleen, kuinka niitä hoidetaan.
Sano miehelle, että jos ei hoida lapsia, niin soitat kunnan sosiaalitoimeen ja pyydät hakemaan lapset huostaan siksi aikaa kunnes paranet.
kun pitää tartuttaa ne lapsetkin sillä, että äiti sairaana hoitaa. Pistäisin äijän pihalle.
Minusta miehellä on oikeus levätä kovan päivän jälkeen. Minusta naisen velvollisuus on huolehtia, että mies jaksaa hankkia elannon jatkossakin, jotta voin rauhallisin mielin hoitaa pienokaisia kotona. En voi ymmärtää, että jotkut yrittävät saada miehen innostumaan sellaisesta, mihin hän ei vainm luontaisesti ole tehty!
huolehtia lapsistaan. Ei osaa, halua eikä tahdo opetellakaan. Mun on pakko tässä kunnossa pestä 1v:n kakkapyllyä, huolehtia ruokaa pöytään ja valvoa että 1v ja 2v eivät esim. vahingoita itseään. Tämä on kamalaa :( Mies on terve mutta nukkuu silti päikkäreitä, itse en voi nukkua lasten takia.
Sitten valitetaan kavereille tai jossain netin keskustelupalstalla, kun ei uskalleta miestä konfrontoida. Niin makaa kuin petaa. Turha täällä on urputtaa.
miehen käytös kertoo kaiken sen, mitä sinusta ja lapsista ajattelee :(