Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa erityislasten äideistä on ihan pimahtaneita!

Vierailija
07.11.2009 |

nimim. omakohtainen kokemus asiasta

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan kanssa ja huolella. En väittänyt etteikö erityislapsi voisi syntyä kenelle vaan. 21

Vierailija
22/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinulta ei siis löydy sympatiaa ihmiselle, joka on pimahtanut, koska elämä on niin rankkaa. Niin voi käydä sinullekin.

Kuka sanoi ettei löydy sympatiaa? Mä yritin kaksi vuotta olla hänen ystävänsä. Kiitokseksi tuli puukkoa selkään, edessä päin esitti ystävää. Jäi kiinni. Hän on niin katkera ja kateellinen ihminen, etten toista vastaavaa ole tavannut. Minä en ole itse mikään pumpulissa kasvanut. Äitini on alkoholisti. Mä olen elämässä tajunnut sen, että ei toisten ongelmia saa vähätellä sillä perusteella, että itsellä on vaikeaa. Tämä puukottajaleidi on sitä mieltä, että vain hänen elämä on vaikeaa, kaikki muut tanssivat ruusuilla :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä ap on esim. siitä väittämästä, että yksi ihminen väitti mulle, että lapsellamme ei olisi vaikea-asteista dysfasiaa jos olisin jutellut vatsalleni odotusaikana?

Huoh!

Juu, ihan hiljaa olin koko 9 kk:n odotusajan, että siitähän se johtuukin ;)

Miettikää ihmiset ihan oikeasti ennenkuin avaatte suunne!

Ajatelkaa mitä sanotte, ettette sano mitä ajattelette ;)

Vierailija
24/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä perusteella, että hermostuit tuosta näkemyksestä, niin syyllisyytesi vaikuttaa jo todennäköisemmältä.

Me ei voida mistään tietää, että onko ne äidit kaikille yhtä pimahtaneita, vai sinäkö oot se ihminen, joka saa ne äidit pimahtamaan. Voin nimittäin hyvin kuvitella, että erityislasten äidit saavat tuon tuostakin kohdata sellaisia kaikkitietäviä äitejä, joiden mielestä vyöhyketerapia tai kasvisruokavalio parantaa erityispiirteet. Joten kun tuollainen idiootti tulee vastaan jälleen kerran, niin ei ole mikään ihme, että sen edessä alkaa pimahtelemaan.

Vai että sillai! :D Minun syy siis oli, että tuli puukkoa selkään vaikka yritin kaikkeni ollakseni ystävä. Rajansa kaikella kuitenkin. Ei omaa pahaa oloa voi ikuisesti toisten niskaan kaataa. Joskus pitää mennä toisinkin päin. Niin kateellista ja katkeraa ihmistä en ole koskaan tavannut kuin tämä leidi. Voi hänen lapsiparkaansa kun äiti ei näe lasta, vain sairauden. :( Toki voit ajatella noin, minkäs minä sille ;) ap

Vierailija
25/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on valtavan rankkaa, joka päivä on taistelua, vääntöä kelan, kaupungin, sairaalan yms. kanssa asioista, jotka pitäisi olla itsestään selviä. Joka ikinen päivä raskaan hoitovastuun lisäksi hirveä huoli rakkaasta lapsesta. Täytyy sanoa, että oman poikkeuksellisen elämäntilanteen takia en jaksa kuunnella kaikkia "tavallisia" pinnallisia ihmisiä turhine huolineen. "Voi kun saisin laihdutettua nämä 2 kiloa..." Tosin en hakeudukaan enää juuri tavallisten ihmisten pariin. Meidän elämämme eivät kohtaa.

Vierailija
26/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lukisitko kysymykseni uudestaan, ajan kanssa ja huolella. En väittänyt etteikö erityislapsi voisi syntyä kenelle vaan. 21

Ookke, sorry. Siis joo. Varmasti osa erityislapsista tulee erityisiksi vanhempiensa "avustuksella". Esim. aspergerin syndrooma on perinnöllinen, mutta ihan huonolla vanhemmuudellakin saa varmasti lapsensa oireilemaan käytöshäiriöillä yms.

ap

Vierailija
27/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miksi kutsut häntä leidiksi? Ja miksi hänellä ei nyt sun mielestäsi ole elämässä vaikeampaa kuin monella muulla? Jos on erityislapsi, niin kyllä se nyt todellakin tekee usein elämästä vaikeampaa.

miksi sinulta ei siis löydy sympatiaa ihmiselle, joka on pimahtanut, koska elämä on niin rankkaa. Niin voi käydä sinullekin.

Kuka sanoi ettei löydy sympatiaa? Mä yritin kaksi vuotta olla hänen ystävänsä. Kiitokseksi tuli puukkoa selkään, edessä päin esitti ystävää. Jäi kiinni. Hän on niin katkera ja kateellinen ihminen, etten toista vastaavaa ole tavannut. Minä en ole itse mikään pumpulissa kasvanut. Äitini on alkoholisti. Mä olen elämässä tajunnut sen, että ei toisten ongelmia saa vähätellä sillä perusteella, että itsellä on vaikeaa. Tämä puukottajaleidi on sitä mieltä, että vain hänen elämä on vaikeaa, kaikki muut tanssivat ruusuilla :( ap

Vierailija
28/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tiedoilla, mitä sä olet asiasta antanut, sä voit olla ihan yhtä hyvin se syyllinen. Ja sillä perusteella, että hermostuit tuosta näkemyksestä, niin syyllisyytesi vaikuttaa jo todennäköisemmältä.

Jaa että hermostuin :) Missä kohtaa? Taidat itse olla erityislapsen äiti ja sitä mieltä, että olette jonkinlaisia kuningattaria, muita parempia ;)

ap

Vierailija
29/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi ettei löydy sympatiaa? Mä yritin kaksi vuotta olla hänen ystävänsä. Kiitokseksi tuli puukkoa selkään, edessä päin esitti ystävää. Jäi kiinni. Hän on niin katkera ja kateellinen ihminen, etten toista vastaavaa ole tavannut. Minä en ole itse mikään pumpulissa kasvanut. Äitini on alkoholisti. Mä olen elämässä tajunnut sen, että ei toisten ongelmia saa vähätellä sillä perusteella, että itsellä on vaikeaa. Tämä puukottajaleidi on sitä mieltä, että vain hänen elämä on vaikeaa, kaikki muut tanssivat ruusuilla :( ap

vastoinkäymisiä. Ole onnellinen, jos itse olet selvinnyt. Kaikki ei selviä. Ystäväsi ei selvinnyt. Sinä jatkat elämääsi, ja annat entisen ystäväsi löytää oman tiensä. Ei sinun kannata sillä märehtiä. Ei ole hyödyllistä olla katkera/vihainen katkeralle...

Vierailija
30/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lukisitko kysymykseni uudestaan, ajan kanssa ja huolella. En väittänyt etteikö erityislapsi voisi syntyä kenelle vaan. 21

Ookke, sorry. Siis joo. Varmasti osa erityislapsista tulee erityisiksi vanhempiensa "avustuksella". Esim. aspergerin syndrooma on perinnöllinen, mutta ihan huonolla vanhemmuudellakin saa varmasti lapsensa oireilemaan käytöshäiriöillä yms.

ap

Vierailija
31/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla eritysilasten äideillä on myös tavallisia lapsia. Joten kyllä he tietävät mitä elämä on tavallisen lapsen kanssa.

Mun lapsella ei edes ole kuin lievä häiriö, ja silti siihen verrattuna kaikki arjen pyörittäminen on tuon tavallisen lapsen osalta aivan ruusuilla tanssimista verrattuna tähän lievästi erityiseen.

Vierailija
32/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit kuitenkin itse vähätellä ystäväsi ongelmaa. Vai miksi kutsut häntä leidiksi? Ja miksi hänellä ei nyt sun mielestäsi ole elämässä vaikeampaa kuin monella muulla? Jos on erityislapsi, niin kyllä se nyt todellakin tekee usein elämästä vaikeampaa.

Erityisten äidit hyökkää, mielenkiintoista. :) Eli mielestäsi ei ole mahdollista että tämä leidi kohteli mua todella törkeästi. Mistä tiedät mitä mun elämässä on meneillään? Mä tuin häntä kaksi vuotta ja hän kohteli kuin märkää rukkasta. Ei sitä loputtomiin jaksa yksisuuntaista ystävyyttä. Hän käytti mua terapeuttinaan, vaikka olisi tarvinnut ammattilaisapua.

Ei erityislasten äidit ole mitään pyhimyksiä.

ap

Vierailija
33/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa, huono vanhemmuus= käytöshäiriö. Haha mikä vitsi. Pelleiletkö sä? Sano ettet oo tosissasi ;)

Eli olet sitä mieltä, että lapset eivät oireile mitenkään jos heitä kohtelee jatkuvasti huonosti tai kaltoin ;)

ihan tosissaan olen

ap

Vierailija
34/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan nimenomaan sitä, että erityisyys on saattanut periytyä. 21

Vierailija
35/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tiedoilla, mitä sä olet asiasta antanut, sä voit olla ihan yhtä hyvin se syyllinen. Ja sillä perusteella, että hermostuit tuosta näkemyksestä, niin syyllisyytesi vaikuttaa jo todennäköisemmältä.

Jaa että hermostuin :) Missä kohtaa? Taidat itse olla erityislapsen äiti ja sitä mieltä, että olette jonkinlaisia kuningattaria, muita parempia ;) ap

Vierailija
36/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaa ilman erityislastakin? Mistä sinä tunnet katkeruutta? Onko sinun itsesi jotenkin vaikea hyväksyä tuttavasi erityislasta?

Vierailija
37/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aapee. Useimmilla eritysilasten äideillä on myös tavallisia lapsia. Joten kyllä he tietävät mitä elämä on tavallisen lapsen kanssa.

Mun lapsella ei edes ole kuin lievä häiriö, ja silti siihen verrattuna kaikki arjen pyörittäminen on tuon tavallisen lapsen osalta aivan ruusuilla tanssimista verrattuna tähän lievästi erityiseen.

Voi sinä. En missään ole sanonut että kaikki erityislasten äidit on pimahtaneita. Luitkohan näitä viestejä ;)

Jotkut erityislapsen äidit kuvittelee, että kenelläkään muulla ei voi olla elämässä vaikeaa. Eli ainoa vaikea kriisi elämässä on erityislapsen äitiys. Esim. alkoholistiäiti, lapsettomuus, syöpä ei ole ongelmia ollenkaan, vaan ruusuilla tanssimista verrattuna lievään kehitysviivästymään omalla lapsella. Nice.

ap

Vierailija
38/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan se kumma, kun emme kohtele häntä kaltoin tai muutoinkaan laiminlyö.

Ja kumma ilmiö se, että kaksi muuta ovat ns. terveitä.

Että kyllähän se syy tietty löytyy meistä vanhemmista, juuri näin.

Kumma vaan, kun kaikkia lapsia on kasvatettu ja hoidettu tasan yhtä hyvin, miten siis muut eivät käyttäydy kuten tuo yksi?

Selittäisitkö teoriasi?

Vierailija
39/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikea dysfasia lapsellamme johtuu siitä, että luimme hänelle liikaa autokirjoja lapsena. Olisi kuulema pitänyt lukea muitakin kuin autokirjoja. (Lapsi rakastaa autokirjoja.) Että näin :)

"yksi ihminen väitti mulle, että lapsellamme ei olisi vaikea-asteista dysfasiaa jos olisin jutellut vatsalleni odotusaikana?"

Onneksi me erityislasten vanhemmat emme usko mitä tahansa!

Vierailija
40/57 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä koko ajan annat ymmärtää, että haluat kuunnella hänen juttujaan ja että jaksat niitä, niin mistä ystäväsi voi tietää, ettei se olekaan totuus? Tuota sun toimintaasi voisi kutsua kaksinaamaisuudeksi: Edessä esität ystävää ja selän takana sitten haukut pimahtaneeksi.

Taisit kuitenkin itse vähätellä ystäväsi ongelmaa. Vai miksi kutsut häntä leidiksi? Ja miksi hänellä ei nyt sun mielestäsi ole elämässä vaikeampaa kuin monella muulla? Jos on erityislapsi, niin kyllä se nyt todellakin tekee usein elämästä vaikeampaa.

Erityisten äidit hyökkää, mielenkiintoista. :) Eli mielestäsi ei ole mahdollista että tämä leidi kohteli mua todella törkeästi. Mistä tiedät mitä mun elämässä on meneillään? Mä tuin häntä kaksi vuotta ja hän kohteli kuin märkää rukkasta. Ei sitä loputtomiin jaksa yksisuuntaista ystävyyttä. Hän käytti mua terapeuttinaan, vaikka olisi tarvinnut ammattilaisapua. Ei erityislasten äidit ole mitään pyhimyksiä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan