Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voih... mun pikkutytöstä tuli nainen!

Vierailija
07.12.2009 |

Vasta 10-vuotias ja jo alkoi jokakuukautinen vaiva :(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oli just 11 täyttänyt ja kyllä täytyy myöntää, että alku oli aika vaikeaa....lapsella alkaa kuukautiset. Rinnatkaan ei ollu kehittyny juuri yhtään, mutta menkat jo alkaa.

Nyt tyttö on jo melkein 14v ja poikaystäväkin on jo kuvioissa.

Niin se aika vaan kuluu ja lapset kasvaa...

Vierailija
2/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias ei tarvitse vielä poikaystävää!

Eiköhän tuossa iässä ole normaalia että niitä ekoja poikaystäviä alkaa olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin itse, että minulla alkoi aikaisin (10,5v ikäisenä) ja valitettavasti esikoisellakin on todella kivuliaat kuukautiset kuten äidilläänkin. Nyt toinen tyttömme on "jo" 12v ja hällä ei menkat ole vieläkään alkaneet.

Vierailija
4/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteitä? Saako noin nuoret edes käyttää tamponeja?

Vierailija
5/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on mitä suurimmassa määrin keskeinen osa naiseutta? :-O

En voi kuin ajatella, että kirjoittajalla on suuria ongelmia oman naiseutensa hyväksymisessä, kun pitää noin rumasti puhua kuukautisista. Toivottavasti osaat omille tyttärillesi osoittaa, että kuukautisissa ei ole mitään hävettävää ja että ne ovat normaali osa naisen elämää.

Kyllä on kuule kaukana naisesta vielä, vaikka perse vuotaakin!

Vierailija
6/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttäresi kuukautiset alkoivat näin aikaisin. Mutta lapsi hän on edelleen ja matkalla kohti murrosikää...naiseus tulee vasta paljon myöhemmin. Itselläni kuukautiset alkoivat samana kesänä, kun olin täyttänyt 11. Olin aivan hädissäni ja kun tajusin, että tätä tämä on sitten joka kuukausi, niin aloin inhota ja vihata kuukautisia.Suojat, veriset lakanat ja pöksyt, farkutkin, kun aina yli vuoti.Aina sai olla vahtimassa minne vuotaa ja näkyykö side. Ja minullakin niitä Monelloita, joissa kuminauha vyötäröllä. Ei leikkivän ja liikunnallisen lapsen puuhaa vahtia pysyykö side paikoillaan ja millainen läikkä jää mininkin. Ketuttavaa aikaa. Kesälomamatkakin pilalla, jos kuukautiset olivat yhtäaikaa. Lapsen saamisten aikaan ja kun siteetkin kehittyivät kuukautisiin suhtautui jo "tunteettomammin"; niitä oli myös mahdollista siirrellä, jos sattuivat epäsopivaan aikaan.Nykyään lapset jo saaneena ja 5kymppisiä lähetyessäni toivon niistä todella jo pääseväni.

Omalla tyttärelläni kuukautiset alkoivat 13 vuotiaana.Viime kesänä oli menossa riparileirille ja samaan saumaan olisivat kuukautiset alkaneet - siirsimme ne suosiolla lääkkeillä eteenpäin. Hänen yksi tärkeimmistä ja muistorikkaimmista tapahtumista olisi mennyt aivan pilalle muutoin...no olipas muisteloa.

Vierailija
7/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt 9,5v , rinnat on aavistuksen jo kasvaneet.

Itselläni kuukautiset on alkaneet 11-vuotiaana.

Onkohan siihen mitään "sääntöä" kuinka kauan tuosta rintojen kasvun alusta kestää kuukautisten alkamiseen? Itse olin vähän pullukka, oma tyttöni on hoikka, onkohan sillä edes mitään merkitystä...siskollani, joka oli laiheliini, alkoi vasta 14-vuotiaana, että mua

otti pattiin!

Joku tuossa tosin jo sanoi ettö alkoi vaikka rinnat ei oluut vielä yhtään kasvaneet, hui!

Vierailija
8/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menkat alkaa. Menkat voivat alkaa jopa 9-vuotiaana, ja 9-vuotias ei todellakaan, koskaan, missään tilanteessa ole nainen.

Tuo on oikein pedofiilin unelmalause.

9-11-vuotias "nainen".

Vierailija
9/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rintojen kasvamisen alkamisesta menee noin kaksi vuotta kuukautisten alkamiseen. Mutta tuo tietenkin vaihtelee tosi paljon.

Vierailija
10/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulin siitä kyllä luokan pojilta...karvoitustakin ilmaantui silloin 12-vuotiaana. Mutta menkat alkoivat vasta pari vk ennen kuin täytin 16 v.

Vierailija
11/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofiili ei unelmoi naisista.

Vierailija
12/33 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias ei tarvitse vielä poikaystävää!

Eiköhän tuossa iässä ole normaalia että niitä ekoja poikaystäviä alkaa olemaan.

Että liian aikaisessa vaiheessa ei aleta seurustelemaan ja minun mielestäni 14.v. ei todellakaan tarvitse vielä poikaystävää. Olen selvästi sanonut tytärelleni että jos siinä iässä pojan tuo kotiin poikaystävänä, niin se poika lentää kuin leppäkeihäs vesta ulos. Ketä niitä omia lapsia suojelee, ellei vanemmat itse: Yleensähän se on vielä niin, että se poika on vanhempi ja sillä on jo seksi mielessä, minun lapsiini ei kajota vielä moniin vuosiin...ja voin vannoa, että en ole mikään tiukkapipo äiti, mutta joku tolkku tässäkin maailmassa pitää olla!

Vierailija
13/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidille synttärilahjaksi =)

Vierailija
14/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, yritä silti äitinä puhua niistä positiiviseen sävyyn, on muutenkin varmaan pienelle ikävä juttu.

Vierailija
15/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko 11-vuotiaana, olin ensimmäinen koko luokasta kenellä oli kuukautisesti ja opettaja ei meinannu uskoa ku sanoin että en voi tulla uimaan =D sitten ku se opettaja oli soittanut tarkistus puhelun äidilleni, niin alkoi ihan kyynel silmässä onnitella ku olin tullu naiseksi ja höpötti että kai on onnittelu kakku sulle leivottu ? :) Olin sitte jo 12vuotiaana ihan täysin hirveä ja mahdoton murkku :D

Vierailija
16/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi kun olin 17.5-vuotias. Olin kyllä aika hidas.....

Vierailija
17/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona! En kyllä ollut iloinen tästä "lahjasta", mulla aina kauheat kivut :(

Vierailija
18/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17,5-vuotiaana on kyllä tosi myöhään! 0_0

Vierailija
19/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muistathan kuitenkin, että pikkutyttösi on pikkutyttösi, vaikka menkat jo alkoivatkin. 10- vuotias on kuitenkin vielä lapsi, pienikin oikeastaan. Naiseudesta ei voi puhua vielä liki kymmeneen vuoteen.

Vierailija
20/33 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oli just 11 täyttänyt ja kyllä täytyy myöntää, että alku oli aika vaikeaa....lapsella alkaa kuukautiset. Rinnatkaan ei ollu kehittyny juuri yhtään, mutta menkat jo alkaa.

Nyt tyttö on jo melkein 14v ja poikaystäväkin on jo kuvioissa.

Niin se aika vaan kuluu ja lapset kasvaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi