G: Miten pitkä nainen on "liian pitkä"?
Kommentit (101)
Itse en haluaisi kasvaa kamalasti enään. Nyt on pituutta jo 170cm, ja just se, että pelkää kasvavansa semmoseks muidenmielestä "liian pitkäksi". Kengänkokokin on jo 40, hui... :/ Asun täällä kääpiöiden keskellä, kiva olla 14vuotias "jättiläinen".
Täh?149cm?Ootpas lyhyt,ei sua varmaan moni ota ihan aikuisena vaan pitää sua lapsena..en nyt sanois et pieni aina kauniimpaa,varsinkaa jos pituutta sulla on kertyny ainoastaa 149cm.
lyhyet nappaa aina ne pisimmät miehet? ite 17 v 184 cm tyttö ja oon ihmetelly vuosia kuinka missään ei näy pitempiä miehiä ja sitten kun näkyy niin niillä on kainalossa itseään 20 cm lyhyempi naikkonen.....
itellä pituus ei sinällää muuten haittais, mutta kun persoonaltani en ole porukan keskipiste, niin on rankkaa olla aina tuijotettavana. miesten suhteen en enää edes katsele lyhyempiäni, kun tunnen oloni jo valmiiksi liian pitkäksi, jolloin lyhyempi mies vain pahentaisi oloa :/
pienempi, ettei sitä enää kestä;-o. Pituus sitten voi olla jotakin väliltä 160-200...Eli oikeasti mikään pituus ei ole liikaa. Aina on se, mihin sitä verrataan. Miehelle jo 5-10 cm pidempi nainen voi olla kauhistus ja ahdistus. Miksi pituudestaan muuten kärsisi, ellei ole tosiaan jotakin 2,5 metriä;-D?!
Mun mielestä alle 160 senttiä pitkä nainen on aina tosi koominen näky. 160 senttiä ja korot alkaa ehkä lähennellä normaalia, mutta esim. 165 senttinen lattapohjaisilla kengillä on kyllä aikamoinen tappi. Jos on lihava, niin näyttää pallolta, jos on hoikka, niin näyttää lapselta joka yrittää näyttää aikuiselta.
itse olen 156cm pitkä. Aina olen ollut malliltani sellainen pyöreähkö, siis leveä lantio, isot rinnat ja naiselliset muodot. Mitenkään lihava en kuitenkaan mielestäni ole. Tietysti nyt näytän varmasti jonkin verran koomiseltä viimeisilläni rakaana, tyttönikin 5v totesi eilen äidin näyttvän ihan plussapallolta!! :D Aina minut on kuitenkin ihan aikuseksi tunnitettu teini-iän jälkeen.
Joskus tottakai toivon että olisin pidempi, kun pitää jotain ylähyllyltä kurkottaa, en nää konsertissa toisten pään yli, tai tavara jota olisin kaupasta ostamassa on siellä ihan ylimmällä hyllyllä ja vielä hyllyn perällä. En kuitenkaan ihan oikeasti toivo että olisin kasvanut pidemmäksi. Näin on ihan hyvä ja miehenikin tykkää kun olen tälläinen pikkuinen, hän itse 189 cm.
Hyvät naiset, millä ihmeellä oikein perustelette itsellenne tuon hirvittävän oman sukupuolenne vähättelemisen? Miksi naisen tulisi olla missään asiassa miestä vähemmän? En vaan voi ymmärtää!
itse 174 cm, koroilla 180+ cm, olen aina kokenut, että minut noteerataan paremmin kuin lyhyet ystävättäreni. Työpaikalla miehet suoristavat selkänsä jutellessaan minulle ja kaikkialla tuntuu, että kun astun huoneeseen kaikki kääntyvät katsomaan. Tai ehkä se on sitten joku muu ominaisuus minussa, mutta itse koen sen olevan pituuteni. On myös tutkittu, että pitkät ihmiset saavat parempaa palkkaa. Olisin aina halunnut olla vielä pari senttiä pidempi. Ainoa mikä ärsyttää pituudessa, on lyhyet miehet, jotka ovat lääpällään....kokevat kai itsekin kasvavansa pitkän naisen rinnalla.
ainut mikä häiritsee, on pitkien miesten puuttuminen katukuvasta. kaikki on lyhempiä kuin itse ja todellakin, lyhyet miehet tykkää pitkistä naisista, en tiedä miksi.
että olen liian pitkä, kun miesvalikoima jää niin pieneksi jos lyhyet miehet ei käy. Tai voihan lyhyen kanssa olla, mutta harvemmat miehetkään haluaa itseään pidemmän naisen. Nyt kun mulla on hyvä mies 187cm, niin mikäs tässä, pitkänä olo on kätevämpää kun näkee väkijoukossakin muuta kuin ihmisten selät.
Ja rakastan jokaista senttiäni, kannan ne ylpeydellä. Vähän kummaksun tuollaisi kommentteja että joku tietty pituus olisi "kipuraja". Miten se esimerkiksi sinuun, joka käytit tätä sanaa vastauksessasi jotenkin "sattuu", että joku nainen ylittää sinun maagisen "kipurajasi"?? Rumennanko jotenkin teidän maisemaanne olemassaolollani vai mitä tarkoitit?
Minulla on pitkä, komea, ihana ja minua syvästi rakastava mies. Olen tyytyväinen vartalooni enkä haluaisi itse olla yhtään lyhyempi. Sopivia housuja olisi tietysti kiva löytää vähän helpommalla, mutta enpä ole alastikaan joutunut olemaan.
Miksi ihmeessä edes koko tämä kysymys, miksi pitäisi määritellä mikä pituus on kenellekin liikaa? Ja miksi sitä määrittelee joku muu kuin pitkä nainen itse? Älyttömintä kaikista, joku täysin random mies? Huvittavaa:)
Molemmat entisiä kilpaurheilijoita ja siis ryhti molemmilla hyvä ja muutenkin kehonhallinta on kohdallaan. 181cm pitkä ystäväni on ihan hirmuisen hoikka ja herättää "liian pitkän"- vaikutelman. Toinen on 184cm, mutta on mittasuhteiltaan sopusuhtaisempi eli normaalipainoinen eikä tunnu yhtään liian pitkältä. Eli minusta ei ole kysymys absoluuttisesti vain senteistä, vaikuttaako joku liian pitkältä.
Elämän täytyy olla tosi hankalaa, kun ei edes astiakaapin hyllylle yletä.
Pieni on aina kauniimpaa :)
Olen 175cm pitkä mies ja voisin seurustella ihan hyvin vaikka 190cm pitkän naisen kanssa, joka pitää 10cm korkokenkiä. Nykyään seurustelen 155cm pitkän naisen kanssa, joten eipä naisen pituus minulle paljon merkitse.
Itse olen 162cm ja todella tyytyväinen pituuteeni. Yhtään lyhyempi en haluaisi olla mutta ehkä pari senttiä voisin ottaa lisää.
Itse olen 185 pitkä ja paino huitelee 70kg nurkilla. Käytän myös korkkareita mm.11cm koroilla. Kyllähän se joitain miehiä häiritsee mutta nytkin tapailen itseni pituista miestä jonka mielestä korkkarit vain korostaa näyttävyyttä. Se on siis varmaankin sen perus-mikä-miellyttää-silmää-homman lisäksi miehen itsetunnostakin kiinni joissain tapauksissa. Samoin kuin se että jos nainen tienaa enemmän, on koulutetumpi tai älykkäämpi käy joidenkin miesten itsetunnolle pahasti. Itse pidän sitä tietyllä tavalla itsetunnon mittarina: jos on henkisesti vahva mies, ei oma miehisyys kärsi pitkän naisen rinnalla ja totta puhuen en epävarmaa miestä rinnalleni haluakkaan jonka kanssa olisi joku ihme kilpailuasetelma.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 15:29"]Sopiva pituus naiselle on n.165-170, kunhan ei ole mikään talttajalkainen muumi, vaan siro (esim raajat) ja sopivan kokoinen peppu, rinnat :3
-mies 27, pituutta 188 ;)
[/quote]grr mä oisin just mitä sanoit ;)
Itse miehenä olen ystävieni mielestä poikkeus kun oma huomioni kiinnittyy aina vain yli 175 cm pitkiin naisiin. Tykkään katsoa naisia mieluummin silmiin kuin päälaelle että minulla ei vissiin sitä paljon puhuttua suojeluviettiä ole...
Ystäväni on sellainen lähes parimetrinen amatsoni ja käyttää vielä korkkareita.Siinä on otettu " miehestä mittaa" että sopivan kokoinen löytyisi.Eka ukko oli samanpituinen,mutta luonteet eivät vaan käyneet yksiin.Nyt on löytynyt hyvä ukko,jolla pituutta on "vain" ruhtinaalliset 165cm.Mutta ovat onnelliseia yhdessä.Joten ei se aina pituudesta ole kiinni.Eikä ulkonäöstä muutenkaan.