Teiniäiti antaa 1kk ikäselle suklaata!! :-O
Kommentit (178)
niin, mutta kyllä tämän asian voi poliisien kanssa selvittää. Poliiseilla on töissään hakkereta, jotka voivat hakkeroida klonettenne sisään ja etsiä siten henkilöllisyytenne. Näin ainakin olen kuullut. Ja on ymmärrettävää, että nuoret sanovat takaisin. Vika on aina aloittajassa. Teistä osa on muutenkin omalla tavallaan uhkaillut nuoria sanomalla sosiaalityöntekijöiden asioita. Tuskin sosiaalityön tekijöitä edes kiinnostaa tämä aihe, he keskittyvät aa vanhempiin sun muihin. Koska nämä nuoret eivät ole teidän elämäänne pahoittaneet antamalla lapselle suklaata. Te aloititte asiattomat kommentoinnit, joten syy on täten teidän. Sen takia teillä ei ole oikeutta saada korvauksia, mutta tällä nuorella parilla on.
voi ymmärtää MIKSI vauvalle annetaan suklaata tai jäätelöä tai jotain muuta mikä ei imeväisikäiselle sovi? Mikä siinä on hauskaa? Sekö kun voi kuvata "hauskan" videon? Vai mikä? Kyllä se lapsi ehtii noita herkkuja myöhemminkin saada.
Eikä asia mitenkään liity ikään. On noita muunkin ikäisiä, jotka juottavat esim. kahvia tai cocacolaa 1-vuotiaalle "kun se on niin hauskan näköistä", vaikka on monesti todettu että kofeiini voi olla haitaksi lapsille. Suklaassakin muuten on kofeiinia pieniä määriä.
ja toi yksi kirjoitus tuolla että pitää olla 40 ikäisenä hyvässä kunnossa että jaksaa pientä vauvaa kattoa kun teiniäiti on kotibileissä... ensinnäkin! en ole ollut lapsestani erossa kun vain sen verran, että kävin poikaystäväni kanssa syömässä koska mummit halusivat hoitaa pienokoista ( ja poikaystäväni sai suostutella minut edes lähtemään) ja olimme alle tunnin poissa kun halusin kiirehtiä kotiin. Ja toiseksi..te jotka tunnette näköjään minut paremmin, kuin minä itse MINÄ INHOAN ALKOHOLIA JA TUPAKKAA miksi te VIISAAT AIKUISET ajattelette, että kaikki teinit haluavat bilettää? monet nuoret tietenkin haluavat. Lähes kaikki ystävänikin, mutta minua ei voisi vähempää kiinnostaa bileet vielävähemmän alkoholin ja tupakan käyttö.. oikeasti miettisitte vähän ennen kuin puhutte! varsinkin kun ette tunne meitä ollenkaan! Kiitos muuten kauheasti teille kaikille pitäkää huomenna oikein ihana isänpäivä, kun meidän ensimmäinen isänpäivä meni jo pilalle!
pitää hauskaa. Se ei toki vaadi päihteitä, mutta vapautta kyllä ja sitähän ei pienten lasten vanhemmilla ole. Kyllä nuoruudesta kannattaa nauttia ja jättää kotileikki aikuisikään. Ihan perustasoa on se, että vanhempia ei tarvitse sossun vahtia, elättämisestä puhumattakaan.
liioin poliisin "hakkereta", jotka voivat hakkeroida "klonetten" sisään. Täten nuoripari joutuu edelleen keräämään viikkorahansa muuta kautta. Näin ainakin olen kuullut.
ja toi yksi kirjoitus tuolla että pitää olla 40 ikäisenä hyvässä kunnossa että jaksaa pientä vauvaa kattoa kun teiniäiti on kotibileissä... ensinnäkin! en ole ollut lapsestani erossa kun vain sen verran, että kävin poikaystäväni kanssa syömässä koska mummit halusivat hoitaa pienokoista ( ja poikaystäväni sai suostutella minut edes lähtemään) ja olimme alle tunnin poissa kun halusin kiirehtiä kotiin. Ja toiseksi..te jotka tunnette näköjään minut paremmin, kuin minä itse MINÄ INHOAN ALKOHOLIA JA TUPAKKAA miksi te VIISAAT AIKUISET ajattelette, että kaikki teinit haluavat bilettää? monet nuoret tietenkin haluavat. Lähes kaikki ystävänikin, mutta minua ei voisi vähempää kiinnostaa bileet vielävähemmän alkoholin ja tupakan käyttö.. oikeasti miettisitte vähän ennen kuin puhutte! varsinkin kun ette tunne meitä ollenkaan! Kiitos muuten kauheasti teille kaikille pitäkää huomenna oikein ihana isänpäivä, kun meidän ensimmäinen isänpäivä meni jo pilalle!
mainitsemasi viesti oli vastauksena. Oliko kyse sinusta vai yleisellä tasolla, jos ymmärrät.
Pitäisikö kaikkien 40-vuotiaiden nostaa kanne kun "puhki pannuiksi tiskiräteiksi" niin ikävästi haukutaan. Saattaa mennä heillä vaikka isänpäivä pilalle
itse en tuota puhki pannuiksi tiskirätiksi teille kirjoittanut vaan lapsen isä ja ymmärrän kyllä, että hän teille tuon kirjoitti, koska te ensin haukuitte ja mollasitte TODELLA MONTA KERTAA meitä niin kyllä nyt takaisin voi sanoa. Tosin pahoittelen jos siitä pahan mielen saitte, mutta oikeasti voisitte edes puhua meillekkin kauniimmin niin mekin vastaisimmekuiniimmin teille. Ja kun mun mielestä tää asia ei edes oikeastaan kuulu teille.. myönnän kyllä, että tein virheen ku laitoin videon nettiin harva vanhempi varmaan on antanut suklaata tai muuta vastaavaa vauvalle ja siks toisaalta ymmärrän et te noin kauhistuitte, mut se on typerää ku heti haukutte ja pidätte huonoina vanhempina, ku me tehdään yksi "virhe" kyllä varmasti teki ootte tehny lastenne kanssa virheitä. Ymmärtäisin hyvin jos tulisitte kiltisti sanomaan että eikö lapselle kannattaisi olla antamatta suklaata, mutta kun sanoittekin : vitun idiootti teinit miks annoitte suklaata lapselle teillä ei kuuluis olla lasta. tietäsittepä miltä se tuntuu ku on oikeesti kovasti yrittäny olla hyvä äiti. Muutenkin mä varmmistin ensin että onko siitä jotain haittaa jos sitä suklaata vähän antaa nuolla. Mä pyydän anteeks sitä kun me ollaan kans teille ilkeesti vastattu ja mä toivon, että vaikka kui paljo teitä nyt kauhistuttaa tää asia ni pitäkää ne omana tietonanne.. mä itse voisin olla käymättä lukemassa näitä kommentteja ettei tulis paha mieli, mutta ku tietää, että täälä puhutaan jotain pahaa meistä niin tulee vaan semmonen tunne et on pakko nähä vaikkei huvittaiskaan.. Valittaisitte ennemmin semmosille jotka hakkaa lapsiaan tai käyttää niitä hyväkseen ku meille jotka annettiin vähän suklaata lapselle..
sitä vauvaasi! Et ole muuta tehnyt kuin täällä puolustellut typerää tekoasi ja esittänyt lakimiestä. Voi hyvänen aika...
pitää hauskaa. Se ei toki vaadi päihteitä, mutta vapautta kyllä ja sitähän ei pienten lasten vanhemmilla ole. Kyllä nuoruudesta kannattaa nauttia ja jättää kotileikki aikuisikään. Ihan perustasoa on se, että vanhempia ei tarvitse sossun vahtia, elättämisestä puhumattakaan.
tuohon vaan haluaisin sen sanoa, että luuletko tosiaan, että me tahallaan tehtiin se lapsi? Me saatiin tietää, et mä oon raskaana vasta ku olin ollu jo 3kk.. koska käytin e-pillereitä mulla ei tullu menkkoja eikä mulla ollu oikee pahemmin huonoo olookaa niin mulla ei tullu mieleekään, että mä oon raskaana ennen kun maha rupes pullottaa. ( sillonki luulin et oon vaa lihonu mut päätin tarkistaa asian) ja ku sit me mentiin lääkärii kattomaan ultraäänilaitteel et oonko mä varmasti raskaana niin siellä oli semmonen pieni ihmisen näkönen lapsukainen. En olis ikinä voinut tehdä aborttii, ku näin että se oli jo ihminen! Mulla ei olis tullu mieleenkään tahallaan tehdä tän ikäsenä lasta jos totta puhutaan niin hieman ihmettelin teinivanhempia ennen raskauttani. Ja oon kyllä niin ilonen siitä, etten tehny aborttia. Koska mun lapseni on mulle tärkein asia elämässä..
Ei se nyt ole "kamalan vakava" virhe että antaa vauvan nuolla suklaansyrjää. Ei kannata menettää hermojaan, mutta ei kannata myöskään jatkossa antaa suklaata tai jäätelöä vauvalle, isompana vasta sitten.
saanko kysyä, että mitä lakimiestä? ja vauva nukkuu tossa vieressäni niin ei sitä oikeen voi pahemmin hoitaa.. ja mä en ymmärrä, että minkätakia te aikuiset ootte oikeesti noin paljon teiniäitejä vastaan? pidettäkö oikeesti itteenne nyt jotenkin teinejä parempina kun haukutte itse lapsellisella tavalla meitä? me pyydettiin jo anteeks ja pyydettiin ettette enää jatkaisi tätä niin silti te jatkatte.. eikö yleensä aikuiset kehota lapsiakin olemaan jatkamatta riitaansa
Nyt huomasin no lakimies jutut :D hei kiitos vaan kovasti ku yritit puolustella, mut en mä turhuuksia mee poliiseille ilmottelemaan :D
Oikeasti toivon kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi. Tulee kyllä itsellekin paha mieli puolestanne. Kyllä se riittää kun kerran sanotaan ja neuvotaan, ja sitten tiedättekin paremmin itse miten tulee toimia. Kiva että otitte opiksenne tuon, ja uskon ettei vauva tule enää kuukausiin saamaan muuta kun äidinmaitoa.
on muuten todella suloinen vauva teillä ja olette kaunis perhe. Uskon, että haluatte parasta lapsellenne ja mukavaa, että teillä on myös tukiverkostoa. Hoitakaa nyt sitä kullannuppua parhaalla mahdollisella tavalla.
lämpimät halaukset!
tuohon vaan haluaisin sen sanoa, että luuletko tosiaan, että me tahallaan tehtiin se lapsi? Me saatiin tietää, et mä oon raskaana vasta ku olin ollu jo 3kk.. koska käytin e-pillereitä mulla ei tullu menkkoja eikä mulla ollu oikee pahemmin huonoo olookaa niin mulla ei tullu mieleekään, että mä oon raskaana ennen kun maha rupes pullottaa. ( sillonki luulin et oon vaa lihonu mut päätin tarkistaa asian) ja ku sit me mentiin lääkärii kattomaan ultraäänilaitteel et oonko mä varmasti raskaana niin siellä oli semmonen pieni ihmisen näkönen lapsukainen. En olis ikinä voinut tehdä aborttii, ku näin että se oli jo ihminen! Mulla ei olis tullu mieleenkään tahallaan tehdä tän ikäsenä lasta jos totta puhutaan niin hieman ihmettelin teinivanhempia ennen raskauttani. Ja oon kyllä niin ilonen siitä, etten tehny aborttia. Koska mun lapseni on mulle tärkein asia elämässä..
muunkaan teinin lasta erityisesti, vaan kirjoitin ihan yleisellä tasolla. Mielestäni seksiä ei kannata aloittaa lapsena ja tuntuu erikoiselta että raskaaksi tullaan jos pillereitä käyttää asiallisesti. Lapsi on elinikäinen sitoumus eikä niitä sen takia pitäisi tehdä kevyin perustein.
Ehkä sinun ei kannata ottaa kaikkea ihan niin järjettömän henkilökohtaisesti, sillä tässäkin keskustelussa on liikuttu huomattavan paljon teiniäitiydessä ylipäätään.
kyllä mä olen huomannut, että täällä on puhuttu teiniäitiydestä.. Mä ymmärrän sen että monet kammoo meitä teinivanhempia, itsekkin niinkun jo sanoinkin en nyt ihan kammonnut mutta en ymmärtänyt teinivanhempia enne kuin sain tietää itse olevani raskaana. Voin kyll tietenkin kvitella että ihmisiä kammottaa ajatus teinivanhemmuudesta, mutta jos olisi itse samassa tilanteessa niin varmasti muuttuisi mielipide niinkuin minullakin. Sitä ei vain voi ymmärtää ellei koe itse sitä..
huomaahan sen että kulttuuri erot pvat suuret.. suomessa monet kauhistelevat ja epäröivät etteivät teinit osaisi hoitaa lastaan. tuolla jossain afrikassa 16 ( melkein 17) vuotias tyttö olisi jo 3 lapsen äiti) kyllä teinit ovat yhtä hyviä vanhempia kuin aikuisetkin vanhemmuus ei katso ikää! :) sen kyllä tietää itse millon on valmis kasvattamaan lapsen
jos tämän keskustelun otsikko olisi : äiti 40v antoi 1kk lapselle suklaata tuskin kukaan sanoisi paljon mitään mutta kun taas on teineistä kyse niin kamala asia on tämä
kun ihmettelen tässä että miksi sille vauvalle on pitänyt maistattaa suklaata tai jätskiä? Ei vauva halua syödä/maistaa kumpaakaan. Voihan se näyttää söpöltä, mutta mahdolliset seuraukset muun kuin vauvalle sopivan ruoan syöttämisestä eivät voi olla muuta kuin negatiivisia (esim. mahakivut ja pahimmillaan vakava allerginen reaktio).
Todella ikävää, että teille on kirjoiteltu galleriaan törkeitä kommentteja, mutta ymmärätte varmaan, että moni on vauvastanne huolissaan. Itsekin varmaan huomauttaisitte, jos näkisitte jonkun toimivan lapsensa kanssa väärin?
Mutta tosiaan, vauvalle vain maitoa ja suklaat ym. herkut vanhempien suihin, vauva ei niitä tarvitse tai edes halua.
Hyvää jatkoa.
huomaahan sen että kulttuuri erot pvat suuret.. suomessa monet kauhistelevat ja epäröivät etteivät teinit osaisi hoitaa lastaan. tuolla jossain afrikassa 16 ( melkein 17) vuotias tyttö olisi jo 3 lapsen äiti) kyllä teinit ovat yhtä hyviä vanhempia kuin aikuisetkin vanhemmuus ei katso ikää! :) sen kyllä tietää itse millon on valmis kasvattamaan lapsen
tulee iän myötä jos silloinkaan. Afrikassa myös raiskataan vauvoja kun kuvitellaan sen parantavan aidsista ja Lähi-Idässä naitetaan 10-vuotiaita tyttöjä, joten ehkä emme voi sillä perusteella pitää tätä vain pikku kulttuurierona ja teinejä yhtä hyvinä vanhempina. Teini-ikään kuuluu kasvua, epävarmuutta ym. Teini-ikä on vaihe joka tulee elää rauhassa tullakseen joskus ehjäksi aikuiseksi. Lapsi ei voi olla yhtä hyvä vanhempi kuin aikuinen, mutta ei se toki teinivanhemmasta kelvotontakaan tee. Tämä keskustelussa käsitelty äiti ei edes suunnitellut äitiyttä. Eiköhän ihminen ala suunnitella raskautta siinä vaiheessa kun tuntee olevansa valmis äidiksi ja silloinkin vanhemmuuden vaativuus voi yllättää.
mainitsemasi viesti oli vastauksena. Oliko kyse sinusta vai yleisellä tasolla, jos ymmärrät.
Pitäisikö kaikkien 40-vuotiaiden nostaa kanne kun "puhki pannuiksi tiskiräteiksi" niin ikävästi haukutaan. Saattaa mennä heillä vaikka isänpäivä pilalle