Missä vaiheessa (ensimmäistä) raskautta vatsasi on alkanut kasvaa?
olisi kiva tietää vähän suunnilleen, että mitä odotella :)
rv9+2
Kommentit (13)
Mutta noissa on suuria eroja. Jos sulla on sisko, jolla jo lapsia, niin siitä saat parhaan vinkin, että kasvaako sulle iso vai pikku maha.
vahan ennen rv20 se alko nakymaan jos piti tiukkaa paitaa, mutta kylla sen pysty ihan hyvin peittamaan loysilla vaatteilla, jos halusi yli rv20.
kolmannella kuulla ei mahtunu benettonin 3-6kk housut enää mahan kohdalta kiinni. Ja kyllä, olen normaalipainoinen enkä pyöreä. lyhyt vaan, siksi se vatsa varmaan alkoikin pullottaa heti :=) Loppuraskaudesta olinkin sitten oikea ryhävalas..
Selkeästi asian huomasi joskus rv 25 jälkeen.
Sama oli kaikissa muissakin raskauksissa.
ekan kerran vieras ihminen kysyi olenko raskaana rv13, mutta mun mielestä ihan tosissaan se näkyi joskus 17-> tai vielä sen jälkeenkin.. en tiiä. Toisaalta oon niin pienikokoinen, että maha tuli tosi ulos aika äkkiä kun ei tainnut mahtua kasvamaan sisällä pitkään. Siksi taisin saada hienot arvetkin. :D
rv 17, vielä mahtuu omat vaatteet mutta alkaa housut vähän tiukottaa, ja pieni kumpu näkyy kyllä. Alasti ollessa on jo n. kuukauden ajan näkynyt että vatsa on eri mallinen kuin ennen.
Minulla alkoi maha pömpöttää hieman jo viikolla 7 ja jouduin silloin käyttämään vain matalavyötäröisiä housuja koska korkeavyötäröiset kiristivät vatsaa.
Viikolla 10-12 ei pystynyt salaamaan mahaa enää keneltäkään, oli se jo semmoinen pömppö.
Minä olen kyllä pieni (160/41) ja siksi maha varmasti näkyi aikaisin ja oli sitten lopussa ihan valtava.
ja tuntuu että mahaa on vaikea vetää sisään, turvottaa niin..vauvamaha ei vielä ole mutta tämmönen turvonnut pallo
Eilen kävin lääkärineuvolassa ja tutkimuksen jälkeen sanoi että kohtu on kääntynyt taka-asennosta suoraksi, että kohta voi alkaa maha näkymään :)
nappia ja jostain viikolta 20 käytin äitiyshousuja.
kolmanneksella, mutta oikein kunnolla vasta kolmannella.
Sitä ennen vatsa näkyi vain, jos olin alasti, muuten vaatteet peittivät sen kyllä ihan täysin.
Viikolla 24 pompsahti näkyviin oikein kunnolla