Käykää vaan idariäidit vinkumassa rokote perusterveille lapsillenne, niin riskiryhmille ei riitä.
Taas monta vitun idioottimammaa huomenna jonottamassa rokotetta "säälistä" perusterveille kakaroilleen vaikka huomiset rokotetilaisuudet on tarkoitettu riskiryhmiin kuuluville aikuisille ja lapsille.
Että mua vituttaa nämä idarimammat ja mummot.
Kommentit (87)
riittää rokotuksia vaikka kaksi kumpaankin kankkuun, kun taas pk-seudulla riskiryhmätkin jäävät ilman.
etuajassa rokottanut kusipää on, kävisin räkäisemässä sikalentsuisen räkäklimpin päin näköä. Toivottavasti otit piikin myös itsellesi.
Mutta ihan rehellisestikö sin olisit kieltäytynyt suojaamasta omia lapsiasi??? Taidat olla aika "idari" äiti....
Jos tietäisin kuka tuo 2 perustervettä lastaan etuajassa rokottanut kusipää on, kävisin räkäisemässä sikalentsuisen räkäklimpin päin näköä. Toivottavasti otit piikin myös itsellesi.
Kävin piikittämässä 12kk ikäistä sikaa vastaan ihan normaalin kuntamme aikataulun kukaisesti. Samalla oli mukana 4v. ja 6v. joille olin hakenut reseptillä apteekista normi-influenssapiikit, koska meillä kaikki rokotukset hoidetaan samoina rokotuspäivinä. Terkka sanoi, että kun olette täällä nyt kaikki, niin saman tien voi pistää siat myös isommille. Olisiko TODELLA pitänyt kieltäytyä?? Olisitko SINÄ kieltäytynyt? P.S. Kun menimme heti aamulla rokotettavaksi, ei odotushuoneessa ollut KETÄÄN muuta. SIksi terkka kai ajatteli ettei mitään ryntäystä tule.. Aivan naurettavaa tekopyhyyttä!
Ai se ämmä ei joka rokotutti 2 perustervettä yhtä aikaa riskiryhmäläisen kanssako ei muka ollut etuilija? Se akka joutais itse saamaan kuolettavan annoksen rokotetta. Toivottavasti tartutan hänet kun kohdalle sattuu.
muista se kun parin viikon kuluttua joku lapsistasi on toooosi kipeä.
Rokotuksen teho ei on 100 %
mutta perusterveet pikkulapset eivät ole yhteiskunnan pystyssäpysymisen kannalta tärkeimpiä. 15-65 -vuotiaat aikuiset ovat yhteiskunnan kannalta tärkeimpiä. Haistele sinä mamma vaan sitä omaa napaasi, mutta ei se tee sun kakaroistasi yhtään sen tärkeämpiä.
- lasten rokottamisella pyritään myös estämään taudin leviämistä, sillä sairaat lapset erittävät virusta enemmän + pitempään kuin aikuiset = tartuttavat tehokkaasti virusta ympärilleen.
Eikös taudin leviämisen estämiseen pyrkimisellä juuri pyritä turvaamaan yhteiskunnan pystyssäpysyminen.
"- lasten rokottamisella pyritään myös estämään taudin leviämistä, sillä sairaat lapset erittävät virusta enemmän + pitempään kuin aikuiset = tartuttavat tehokkaasti virusta ympärilleen.
Eikös taudin leviämisen estämiseen pyrkimisellä juuri pyritä turvaamaan yhteiskunnan pystyssäpysyminen. "
Kun turhia rokotuksia otetaan tulee resistenssejä. Tamiflulla jo 30 ja siksi kaikille ei anneta rokotetta nyt, vain riskiryhmäläisille. Mainitsemasi tapa lisää viruksen muuntuvuutta ja riskiryhmäläiset ovat suuremmassa vaarassa.
riskiryhmässä ovat 3-24-vuotiaat
ja niitä rokotteita pitäisi riittää kaikille haluaville. Itse olette järjestäneet koko rokotuskampanjan aivan surkeasti, niillä rokotuksilla olisi kiire juuri nyt.
puhumattakaan että olisi tarvinnut edes pyytää.
Menin rokotuttamaan 2v lastani (tänään oli alle 3v perusterveiden lasten rokotus) ja 4v. lapseni oli minulla mukana ja terveydenhoitaja sanoi että rokotetaanpa tämä vanhempikin samalla kertaa ja sehän kyllä kävi minulle. 4 vuotiaiden rokotus olisi joskus ensi viikolla.
"- lasten rokottamisella pyritään myös estämään taudin leviämistä, sillä sairaat lapset erittävät virusta enemmän + pitempään kuin aikuiset = tartuttavat tehokkaasti virusta ympärilleen.
Eikös taudin leviämisen estämiseen pyrkimisellä juuri pyritä turvaamaan yhteiskunnan pystyssäpysyminen. "
Kun turhia rokotuksia otetaan tulee resistenssejä. Tamiflulla jo 30 ja siksi kaikille ei anneta rokotetta nyt, vain riskiryhmäläisille. Mainitsemasi tapa lisää viruksen muuntuvuutta ja riskiryhmäläiset ovat suuremmassa vaarassa.
ja edellinen oikeassa, lapset levittää virusta eniten, yhteiskunnan ja epidemian taltuttamisen kannalta on edullisinta, että kaikki lapset rokotettaisiin mahdollisimman nopeasti.
Samoin parasta on rokottaa kaikki kynnelle kykenevät kuin heittää rokotetta roskiin.
Rokotetta pitäisi olla kaikille, sitä on kuulemma tilattu yli 5 miljoonaa annosta.
Rokotuksistakinko tulee turhia resistenssejä taidat olla sama kuin tuolla Tamiflu-ketjussa. Ootko joku rokotevastustaja????
Miksi jaat täällä väärää ja valheellista informaatiota.
Kävin piikittämässä 12kk ikäistä sikaa vastaan ihan normaalin kuntamme aikataulun kukaisesti. Samalla oli mukana 4v. ja 6v. joille olin hakenut reseptillä apteekista normi-influenssapiikit, koska meillä kaikki rokotukset hoidetaan samoina rokotuspäivinä. Terkka sanoi, että kun olette täällä nyt kaikki, niin saman tien voi pistää siat myös isommille. Olisiko TODELLA pitänyt kieltäytyä?? Olisitko SINÄ kieltäytynyt? P.S. Kun menimme heti aamulla rokotettavaksi, ei odotushuoneessa ollut KETÄÄN muuta. SIksi terkka kai ajatteli ettei mitään ryntäystä tule.. Aivan naurettavaa tekopyhyyttä!
Ai se ämmä ei joka rokotutti 2 perustervettä yhtä aikaa riskiryhmäläisen kanssako ei muka ollut etuilija? Se akka joutais itse saamaan kuolettavan annoksen rokotetta. Toivottavasti tartutan hänet kun kohdalle sattuu.
tosi ääliö, mutta sehän on jo tullut selväksi
Itse kävin rokotuttamassa juuri kausi-influenssaa vastaa kaksi alle 3v lastani. Samalla tarjottiin H1N1-rokotuksia, vaikka olin jo henkisesti valmistautunut jonottamaan niitä seuraavana päivänä uudestaan.
TOTTAKAI otimme ne myös. Ei tullut edes mieleen kieltäytyä!
Minulta kysyttiin myös omaa tilannettani ja sain itsekin ko. pandemiarokotuksen samalla.
Toki keskustelin hyvin lyhyesti terveydentilastani terveydenhoitajan kanssa ja hän teki itse ratkaisun piikin antamisesta myös minulle
Niitäkin kun on, jotka eivät sitä edes halua.
Jokainen annettu rokote vähentää epidemiaa ja säästää yhteiskunnan resursseja, siksi niitä pitäisi jakaa juuri nyt niin paljon kuin mahdollista.
Kun kerran on tällainen rokote, niin siitä pitäisi ottaa kaikki hyöty, juuri nyt.
Rokotukset tehokkaammiksi.
Tautiin on kuollut juuri perusterveitä, riskiryhmässä ovat 3-24-vuotiaat
ja niitä rokotteita pitäisi riittää kaikille haluaville. Itse olette järjestäneet koko rokotuskampanjan aivan surkeasti, niillä rokotuksilla olisi kiire juuri nyt.
Maalla kaikkea on kasapäin ja hommat hoidetaan tiskin alta ja niin kuin itsestä kivalta tuntuu, säännöistä viis.
Ei tarvinnut ollenkaan vinkua eikä edes kinuta puhumattakaan että olisi tarvinnut edes pyytää.
Menin rokotuttamaan 2v lastani (tänään oli alle 3v perusterveiden lasten rokotus) ja 4v. lapseni oli minulla mukana ja terveydenhoitaja sanoi että rokotetaanpa tämä vanhempikin samalla kertaa ja sehän kyllä kävi minulle. 4 vuotiaiden rokotus olisi joskus ensi viikolla.
eli meillä ollaan ilmeisesti aikataulussa koska rokotetaan jo perusterveet lapsetkin.
ei ole hyväksi lapsillesi ottaa noita rokotuksia yhtäaikaa. Tarjoavat niitä koska resurssit ovat vähissä eli on helpompaa ja kustannus tehokkaampaa rokottaa kerralla. Minä en ota lapsilleni edes "vanhoja" turvallisia rokotuksia samaan aikaan saati sitten uusia joiden tehosta ja sivuvaikutuksista ei ole vielä varmaa tutkittua tietoa. Olet todella yksinkertainen.
sama henkilö kyseessä joka kirjoittelee näitä.onneksi mun perusterveet lapseni on jo rokotettu.ja kyllä ajattelen vain omien lasten parasta.
ei ole hyväksi lapsillesi ottaa noita rokotuksia yhtäaikaa. Tarjoavat niitä koska resurssit ovat vähissä eli on helpompaa ja kustannus tehokkaampaa rokottaa kerralla. Minä en ota lapsilleni edes "vanhoja" turvallisia rokotuksia samaan aikaan saati sitten uusia joiden tehosta ja sivuvaikutuksista ei ole vielä varmaa tutkittua tietoa. Olet todella yksinkertainen.
Mitäs sitä enää, kun täälläpäin tautia jo on ja virallinen rokotus aikakin vasta kolmen viikon kuluttua.
Niitäkin kun on, jotka eivät sitä edes halua. Jokainen annettu rokote vähentää epidemiaa ja säästää yhteiskunnan resursseja, siksi niitä pitäisi jakaa juuri nyt niin paljon kuin mahdollista. Kun kerran on tällainen rokote, niin siitä pitäisi ottaa kaikki hyöty, juuri nyt. Rokotukset tehokkaammiksi.
Kävin piikittämässä 12kk ikäistä sikaa vastaan ihan normaalin kuntamme aikataulun kukaisesti. Samalla oli mukana 4v. ja 6v. joille olin hakenut reseptillä apteekista normi-influenssapiikit, koska meillä kaikki rokotukset hoidetaan samoina rokotuspäivinä. Terkka sanoi, että kun olette täällä nyt kaikki, niin saman tien voi pistää siat myös isommille.
Olisiko TODELLA pitänyt kieltäytyä?? Olisitko SINÄ kieltäytynyt?
P.S. Kun menimme heti aamulla rokotettavaksi, ei odotushuoneessa ollut KETÄÄN muuta. SIksi terkka kai ajatteli ettei mitään ryntäystä tule..
Aivan naurettavaa tekopyhyyttä!